شرکت سامسونگ از دستیار صوتی Viv در گلکسی اس ۸ استفاده نمی‌کند

شرکت سامسونگ از دستیار صوتی Viv در گلکسی اس ۸ استفاده نمی‌کند
  • 1395/9/25
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که در خبرهای گذشته به آن اشاره شده است، شرکت سامسونگ به دنبال ادغام‌سازی دستیار صوتی Viv با گوشی پرچم‌دار آینده خود یعنی گلکسی اس ۸ است. با این‌حال، گزارش‌های تازه منتشرشده نشان می‌دهد که ممکن است به همراه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، این دستیار صوتی ارائه نشود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

شرکت سامسونگ برای رقابت با دستیارهای صوتی گوگل Assistant، کورتانا، سیری و الکسا، به دنبال عرضه دستیار صوتی جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام Viv است. با این‌حال، ممکن است شرکت سامسونگ در نهایت، از عرضه یک دستیار صوتی اختصاصی به همراه گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ صرف‌نظر نماید زیرا گزارش‌های تازه منتشرشده، شرکت گوگل احتمالاً از ارائه یک دستیار صوتی اختصاصی به همراه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ جلوگیری می‌کند تا دستیار صوتی گوگل Assistant، دستیار صوتی اصلی محصولات مجهز به سیستم‌عامل اندروید باقی بماند.

به‌نظر می‌رسد که این موضوع، بخشی از قراردادی است که شرکت سامسونگ با شرکت گوگل برای استفاده از پلت‌فرم اندروید در محصولات خود، به امضا رسانده است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که دستیار صوتی Viv در گوشی‌های اندرویدی آینده سامسونگ ارائه نمی‌شود؛ مگر اینکه سامسونگ، گوشی‌های هوشمند آینده خود را با یک‌ پلت‌فرم دیگر یعنی تایزن، عرضه نماید.

حتی در صورتی‌که شرکت سامسونگ، گوگل را برای عرضه دستیار صوتی Viv به همراه گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ متقاعد نماید؛ انتظار داریم که با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در سیستم‌عامل اندروید، دستیار گوگل، هم‌چنان به عنوان دستیار صوتی اصلی گوشی‌های اندرویدی سامسونگ باقی بماند. به هرحال، این اولین باری نیست که شرکت سامسونگ و گوگل برای برخی از محدودیت‌ها در سیستم‌عامل اندروید، با یک‌دیگر اختلاف‌نظر دارند و پیش‌تر نیز، موارد مشابهی وجود داشته است.

google-android-n-samsung-galaxy-s7-s7-edge

در صورتی‌که دستیار صوتی Viv به همراه گلکسی اس ۸ سامسونگ عرضه شود و سامسونگ، بتواند دستیار صوتی گوگل Assistant را به حاشیه براند؛ این دستیار صوتی به یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ تبدیل می‌شود. دستیار صوتی Viv، مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و توسط توسعه‌دهندگان دستیار صوتی سیری شرک اپل، طراحی شده است.

شرکت سامسونگ در حالی موفق به تصاحب دستیار صوتی Viv شد که بنابر گزارش‌ها، گوگل و فیس‌بوک به دنبال خرید این دستیار صوتی بودند. سامسونگ با استفاده از این دستیار صوتی در محصولات مختلف خود، می‌تواند رقابت در بازار محصولات مجهز به دستیار دیجیتال به مرحله‌ای تازه وارد نماید و قابلیت‌های دستیار صوتی Viv، نشان می‌دهد که اگر این دستیار صوتی، بهترین نباشد؛ در جمع بهترین‌ها جای دارد.

گلکسی اس ۸ سامسونگ، علاوه‌بر عرضه احتمالی به همراه دستیار صوتی Viv، از مشخصات‌فنی دیگری از جمله یک صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی QHD بهره می‌برد و با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام همراه است. در کنار این موضوع، هم‌چنین شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با شش گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد و گمانه‌زنی‌ها، حاکی از مجهزشدن گلکسی اس ۸ به یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار است.

باید منتظر ماند و دید که دستیار صوتی Viv در نهایت، به همراه گلکسی اس ۸ سامسونگ عرضه خواهد شد یا سامسونگ، برنامه‌های دیگری را برای دستیار صوتی Viv، با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده در سیستم‌عامل اندروید، در نظر دارد.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *