مشخصات‌فنی تبلت شیائومی می پد ۳ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ فاش شد

مشخصات‌فنی تبلت شیائومی می پد ۳ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ فاش شد
  • 1395/9/26
  • مقدم
  • 0

روند رو به رشد بازار تبلت‌ها، کندتر شده است و تبلت‌ اندرویدی چندان خوبی در طی چند ماه گذشته ارائه نشده. حتی شرکت اپل نیز، به دنبال عرضه مدل‌های جدیدی از سری “آی‌پد پرو” با صفحه‌کلید است و دیگر، سازندگان به بازار تبلت‌ها با عرضه یک تبلت معمولی، علاقه نشان نمی‌دهند. به همین جهت، گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که آینده بازار تبلت‌ها به محصولات هیبریدی ویندوزی متعلق است. اطلاعات تازه منتشرشده نشان می‎دهد که شرکت شیائومی برای معرفی تبلت ویندوزی شیائومی می پد ۳ آماده می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

به‌نظر می‌رسد که شرکت شیائومی، به زودی از مدل جایگزین تبلت شیائومی می پد ۲ رونمایی خواهد کرد اما این‌بار، نسخه جدید آن با رابط‌کاربری MIUI شخصی‌سازی نشده است و شرکت شیائومی، تبلت جدید خود را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به بازار عرضه می‌کند.

gsmarena_001-2

براساس اطلاعات منتشرشده، تبلت شیائومی می پد ۳ به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۹٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل مجهز شده است (چیزی شبیه به تبلت آی‌پد پرو ۹٫۷ اینچی شرکت اپل). نسخه جدید تبلت شیائومی می پد، هم‌چنین تنها نزدیک به ۳۸۰ گرم وزن دارد و شرکت سازنده، آن‌را با بدنه‌ای با ضخامتی نزدیک به ۶ میلی‌متر عرضه خواهد کرد.

در بخش مشخصات‌ سخت‌افزاری، گفته می‌شود که نسخه ویندوزی تبلت شیائومی می پد ۳ به نسل هفتم پردازنده اینتل Core m3-7Y30  با هشت گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و شرکت سازنده، آن‌را در دو مدل با ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد کرد.

gsmarena_003-1

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تبلت شیائومی می پد ۳ به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مجهز شده است اما در حال‌حاضر، نمی‌دانیم که این تبلت با به‌روزرسانی سالانه همراه خواهد بود یا خیر. از دیگر قابلیت‌های تبلت ویندوزی جدید شیائومی، می‌توان به درگاه یواس‌بی Type-C و یک باتری ۸۲۹۰ میلی‌آمپر بر ساعت، اشاره کرد.

برای تصویربرداری و فیلم‌برداری، یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با فلاش LED دوگانه در پشت تبلت شیائومی می پد ۳ جای گرفته است و تصویربرداری سلفی نیز به کمک دوربین ۸ مگاپیکسلی ثانویه در جلوی تبلت، امکان‌پذیر خواهد بود.

gsmarena_002-1

گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت شیائومی در ۳۰ دسامبر (جمعه، ۱۰ دی‌ماه)، تبلت شیائومی می پد ۳ را عرضه خواهد کرد و قیمت مدل پایه آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، نزدیک به ۲۸۸ دلار است. برای خرید مدل رده‌بالای آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باید هزینه‌ای نزدیک به ۳۳۱ دلار را پرداخت نمایید و در صورت تمایل برای خرید صفحه‌کلید مجزای آن، باید نزدیک به ۱۴ دلار به شرکت سازنده، پرداخت کنید.

همان‌طور که مشهود است، شرکت شیائومی تصمیم دارد تا به بازار محصولات هیبریدی وارد شود و به همین منظور، تبلت‌های سری “می‌ پد” را یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌داند. شیائومی می پد ۳ در حالی به عنوان یک تبلت ویندوزی هیبریدی ارائه خواهد شد که نسخه ویندوزی تبلت می پد ۲، بیشتر برای انجام کارهای بسیار ساده در محیط سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ طراحی شده است.

این محصول از یک صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچی با رزولوشن مشابه با نمایشگر شیائومی می پد ۳، استفاده می‌کند و تنها به دو گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. پردازنده کم‌مصرف اینتل اتم X5-Z8500 با چهار هسته پردازشی با فرکانس ۲٫۲۴ گیگاهرتز برای هر هسته، از دیگر مشخصاتی است که شیائومی می پد ۲ به کاربران ارائه می‌دهد.

منبع: GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *