سیستم هوشمند فورد از تصادفات سهوی جلوگیری می کند

سیستم هوشمند فورد از تصادفات سهوی جلوگیری می کند
  • 1395/9/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

فورد دارای ناوگانی از نمونه‌های آزمایشی خودروهای خودران در میشیگان است اما آن چه که برای عموم مردم اهمیت بیشتری دارد، مساله فناوری‌های دستیار راننده است. فناوری‌هایی که از بروز غفلت‌های راننده که منجر به تصادفات سهوی می‌شوند جلوگیری کرده و کم‌کاری‌های رانندگان را جبران می‌کنند.

واقعا می‌توان حواس‌پرتی‌ها و بعضا دیوانه‌ بازی‌ها بعضی از رانندگان را کتمان کرد؟
گویا آی تی-در دو سال آینده مشتریان قادر به سفارش و خرید مدل‌های مختلفی از محصولات شرکت فورد که مجهز به مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدیدند، خواهند بود؛ فناورهایی که احتمالا در زمانی که قصد انجام رانندگی آزمایشی با این خودروها را داشته باشید، شما را حسابی مضطرب خواهند کرد. این کار بخشی از وعده این شرکت بزرگ خودروسازی برای سه برابر کردن سرمایه‌گذاری‌هایش در زمینه‌ی طراحی و توسعه امکانات دستیار راننده است، که البته شکی نیست گامی ضروری در مسیر ساخت یک خودروی کاملا خودکار محسوب می‌شود.
سیستم کنترل تطبیقی حرکت، سیستم هشداردهی برخورد با جلو، سیستم هشداردهی انحراف از خط، سیستم هشدار دهنده ترافیک عقب، مانیتورینگ راننده، سیستم تطابقی نوربالای هوشمند، همه و همه امکاناتی هستند که می‌توان در حال حاضر آنها را خریداری کرد. در دو سال آینده خواهید دید که سیستم هشدار دهنده ترافیک عقب که قادر به تشخیص مردم و اشیا در حال حرکت در پشت خودرو است، به راننده هشدار داده و سپس اگر راننده عکس‌العملی نشان نداد، به طور خودکار ترمز را می‌کشد.
ضمنا فورد قول طراحی سیستم‌هایی را داده که قادر به هدایت خودروها به منظور جلوگیری از تصادفات در سرعت‌های بالا بوده و همچنین سیستم‌هایی که در حال حرکت در خلاف جهت ترافیک هستند، به راننده‌ها هشدار می‌دهند.
و اگر نسبت به این مساله کنجکاو هستید که چرا نیاز به محافظت از خودمان در برابر خودمان وجود دارد، به این مساله فکر کنید: شرکت فورد در حال تغییر طراحی خودروهاست تا فضای کافی برای ابزارهای همراه‌مان مثل تلفن‌همراه، تبلت‌ها و فبلت‌ها که از صفحه‌نمایش بزرگ استفاده می‌کنند، مهیا شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *