جان گلن آخرین فضانورد ماموریت Mercury  ناسا درگذشت

جان گلن آخرین فضانورد ماموریت Mercury  ناسا درگذشت
  • 1395/9/28
  • زهرا معبودی
  • 0

جان گلن فردی است که می توان گفت در مدت زمان عمر خود در مهم ترین سمت ها توانست قرار گیرد و زندگی پر مخاطره ای تجربه کند. به عبارت دیگر او در یک وادی از زمان به عنوان قهرمان جنگی، و در ادامه به عنوان یک فضا نورد موفق، از خود خاطراتی بر جای گذاشته است اما آخرین چیز هایی که از او سراغ داریم، کاندیدای ریاست جمهوری بوده است. او واقعا زندگی دلخواهش را زندگی کرد و متاسفانه در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

روزنامه ها این گونه نوشتند که: جان گلن، نظامی ای که تبدیل به یکی از فضانوردان پیشگام شده بود در سن ۹۵ سالگی در گذشت.

جان گلن

پس از پرواز به ۵۹ عملیات جنگی در جنگ جهانی دوم، گلن یکی از نخستین فضانوردان استخدامی در ماموریت عطارد (Mercury)  ناسا شد. در سال ۱۹۶۲، او اولین فضانورد آمریکایی شد که به دور مدار زمین چرخید. سال ها بعد در سال ۱۹۹۸، او با پیوستن به اعضایSTS-95  سفینه فضایی Discovery  مسن ترین فردی شد که به فضا رفته است.

به گزارش گویا آی تی وی پس از ترک ناسا در سال ۱۹۶۴، گلن بار دیگر به ارتش پیوست که در سال ۱۹۶۵ به دلیل آسیب دیدگی و جراحات کنارگیری کرد. سپس او به بخش خصوصی رفت و در سال ۱۹۷۰ بار دیگر برای عضویت در مجلس سنا به نمایندگی اوهایو خبر ساز شد. با وجود اینکه در دوره اول او صندلی سناتوری را از دست داد اما در سال ۱۹۷۴ به عنوان یک دمکرات منتخب شد. برای دوره ای کوتاه بین سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۴ گلن یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری بوده است اما در رقاب های اولیه به موفقیتی دست پیدا نکرد و سرانجام در مارچ سال ۱۹۸۴ کناره گیری کرد و تا سال ۱۹۹۹ در مجلس سنا باقی ماند.

در روز های آخر عمرش، گلن در مرکز درمانی دانشگاه وکسنر ایالت کالیفرنیا بستری شد. خانواده او از جمله همسرش آنی، هنگام درگذشت او در کنار او حضور داشته اند. گلن از اخرین افراد ماموریت Mercury  بود که از دنیا رفت.

این مطلب را برای اطلاع علاقمندان به وی و صنعت هوا و فضا، در اینترنت منتشر کنید و برای این کار از دکمه های زیر برای انتشار در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

منبع: astronomy.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *