همکاری تویوتا و دایهاتسو برای تاسیس شرکت جدید تایید شد

همکاری تویوتا و دایهاتسو برای تاسیس شرکت جدید تایید شد
  • 1395/9/28
  • زهرا معبودی
  • 0

تویوتا و دایهاتسو اعلام کردند که این دو شرکت با کمک یکدیگر در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۷ یک برند خودرو سازی مقرون به صرفه برای بازار های جدید تولید خواهند کرد.

این شرکت که “شرکت خودرو سازی کوچک بازار های در حال ظهور” نام دارد تنها داخلی خواهد بود بدین معنی که قرار نیست همانند داچیا برای رنو، شرکتی جدید تاسیس کنند بلکه در عوض آن ها می خواهند رسته خودرو های کوچک و ارزان تری با نام دایهاتسو عرضه کنند.

همانطور که از نام شرکت پیداست قرار است این شرکت بازار های نو ظهور آسیایی نظیر اندونزی و تایلند را هدف قرار دهد و در همین حین فعالیت های تویوتا در بازار های بزرگ تر نظیر انگلستان، آمریکا و ژاپن بی تغییر خواهد ماند. بازار های نو ظهور وسیع تر در سراسر جهان توسط این شرکت پشتیبانی نخواهند شد.

toyota-and-daihatsu-create-small-car-company

یکی از سخنگویان تویوتا تایید کرد که هیچ گونه برند جدیدی از این قرارداد بوجود نخواهد آمد بلکه این دو شرکت دانش هایشان را در ساخت خودرو های کوچک با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. او همچنین افزود که مدل های تولید شده با نام دایهاتسو از پلتفورم جهانی TNGA تویوتا بهره مند خواهند بود.  اولین خودرو های تولید شده در این طرح در چند سال آینده وارد بازار خواهند شد.

ریاست هیئت مدیره این برند داخلی بر عهده رئیس شرکت دایهاتسو، آقای ماسانوری میتسوئی خواهد بود در حالی که ریاست شرکت را مسئول مدیریت تویوتا شینیا کوترا بر عهده خواهد داشت. دایهاتسو مسئول برنامه ریزی محصولات و کیفیت و بخش برنامه ریزی محصولات و تجارت بین دو شرکت مشترک خواهد بود.

این اولین خبر از دایهاتسو پس از اعلامیه خریده شدن اش توسط تویوتا در سال گذشته است. تویوتا گفته است که ” هدف این شرکت داخلی تازه تاسیس بنا نهادن پروسه های کاری جدایی ناپذیر از طریق عملکرد و قوانین مرسوم و هم چنین عرضه خودرو هایی رقابتی و بهتر منطبق بر رویکرد دایهاتسو در ساخت محصولاتی مقرون به صرفه و با کیفیت می باشد.”

نظر شما در مورد همکاری های دوجانبه بر مبنای علم و دانش و تحقیقات چیست؟ آیا این دسته از همکاری ها و هم افزایی ها می تواند به تولیدات با کیفیت و سود آور برای هر دو شرکت، منجر شود؟ نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و با این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان نشر کنید.

منبع: autocar.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *