آموزش گام به گام غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو در اینستاگرام

آموزش گام به گام غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو در اینستاگرام
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 2

یکی از ویژگی هایی که چند وقتی است در شبکه های اجتماعی مختلف رواج یافته، امکان  پخش خودکار ویدئو هاست. این ویژگی از نظر برخی از کاربران یک قابلیت مثبت، کاربردی و مفید است و از نظر برخی دیگر آزار دهنده و اضافی!

برخی از معتقدان نیز بر ای ن باورند که این ویژگی تنها به منظور افزایش آمار بازدید ویدئو ها ایجاد شده و هیچ مزیت دیگری ندارد.

به نظر می رسد بهترین راه برای اینکه هر دو گروه رضایت کافی را از شبکه اجتماعی مورد نظر داشته باشند این است که این امکان به عنوان یک قابلیت آپشنال در نظر گرفته شود و کاربر قادر باشد در صورت تمایل آن را خاموش و یا روشن نماید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر این امکان را برای کاربران خود فراهم ننموده که بتوانند این ویژگی را در صورت تمایل غیر فعال نمایند. از این رو امروز در گویا آی تی تصمیم گرفتیم تا با آموزش یک روش کاربردی به شما در خاموش کردن برخی ویدئو های خاص کمک نماییم. این امکان برای کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS فراهم شده است. با ما همراه باشید.

instagram

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. برنامه اینستاگرام را باز نموده و به حساب کاربری خود وارد شوشد. سپس به صفحه پروفایل کاربری مراجعه نمایید.
  2. به بخش مربوط به تنظیمات مراجعه نمایید. (این منو در نسخه اندروید با لمس سه نقطه بالا سمت راست و در نسخه iOS با لمس آیکن چرخ دنده در دسترس خواهد بود.)
  3. در این بخش گزینه Cellular Data Use را یافته و انتخاب نمایید.
  4. در پنجره جدید گزینه Use Less Data  را انتخاب نمایید. با اعمال این تنظیمات از این پس زمانی که در صفحه خود هستید، ویدئو ها به صورت خودکار اجرا نخواهند شد.

نکته: توجه نمایید که این گزینه تنها در زمانی قادر به توقف ویدئو ها از پخش خودکار می باشد که شما از دیتای تلفن همراه استفاده نماییدو در صورت استفاده از وای فای به هیچ عنوان نمی توان جلوی پخش خودکار ویدئو ها را گرفت.

با کمک این ترفند می توانید تا حد زیادی در مصرف و مدیریت داده تلفن همراه صرفه جویی نمایید. در صورتی که این ترفند برای شما مفید و کاربردی بوده، نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود آن را به دیگران نیز آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.من أین قابلیت رو هم فعال کردم.ولی در حال استفاده از دیتا هم ویدیو ها رو پخش می کنه!!!

  2. من قبلا از این روش استفاده کردم و پخش اتوماتیک غیرفعال شد
    ولی نمیدونم چرا دوباره وقتی با دیتا وصل میشم باز فیلما خودشون پخش میشن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *