چگونه پنج سرویس اصلی یاهو را جایگزین و اکانت خود را پاک کنیم؟

چگونه پنج سرویس اصلی یاهو را جایگزین و اکانت خود را پاک کنیم؟
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اوضاع برای یاهو آن قدر بد است که این شرکت بالاخره پس از گذشت دو سال افشای اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر خود را اعلام کرد. چند شب قبل هم آن‌ها اعلام کردند که یک هک غیرمرتبط دیگر که موجب لو رفتن اطلاعات حدود یک میلیارد کاربر می‌شده را شناسایی کرده‌اند.

شما را نمی‌دانم ولی برای من دیگر بس است. البته می‌دانم که گفتن این حرف برای من خیلی راحت است، چون من فقط یک حساب کاربری دارم که از آن برای بازی فوتبال فانتزی استفاده می‌کنم. ولی کسانی که کل زندگی‌شان بر روی این سرویس است چه کار کنند؟ با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا همراه هم نحوه‌ی تعویض سرویس‌های اصلی یاهو با گزینه‌های جایگزین، و سپس پاک کردن اکانت‌مان از این سایت را بررسی کنیم.

پرتال یاهو

حذف اکانت یاهو

پرتال اصلی یاهو یکی از آن پرتال‌های قدیمی وب است. این پرتال زمانی محبوب شد که هر کس صفحه‌ی خانگی مرورگر خود را بر روی سایت متفاوتی می‌گذاشت. اگر می‌خواهید سرویسی را انتخاب کنید که مثل یاهو در کنار ایمیل صفحه‌ای برای دسترسی به اخبار، وضع آب و هوا و اطلاعات بازار بورس داشته باشد، دو گزینه‌ی بزرگ پیش رو دارید.

شبیه‌ترین سرویس به سرویس یاهو MSN.com مایکروسافت است. این سایت بخش اخبار، بورس و آب و هوا دارد. از بالای صفحه‌ی اصلی این سایت می‌توانید به هر چیزی که در دنیای مایکروسافت وجود دارد مثل Outlook.com، اسکایپ، آفیس آنلاین، OneDrive و همچنین فیسبوک و توئیتر دسترسی داشته باشید.

حذف اکانت یاهو

گزینه‌ی بعدی AOL است. در این وبسایت که یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های اینترنت می‌باشد هم می‌توانید هر آنچه که در MSN و یاهو داشتید را پیدا کنید. فقط ظرافت و زیبایی آن مقداری کمتر است.

ایمیل

گزینه‌های مربوط به این بخش بی‌نهایت است. اسم‌های مشهورتری که آن‌ها را در گوشه و کنار می‌شنویم شامل جیمیل، Outlook.com، AOL Mail، GMX و Proton Mail می‌باشد. انتخاب از بین این‌ها بیشتر به بسته به ترجیح شما از بین رابط‌های کاربری و انتخاب‌تان از بین اکوسیستم‌های مختلف مثل گوگل یا مایکروسافت است.

آب و هوا

امروزه سرویس‌های زیادی برای پیش بینی وضعیت آب و هوا وجود دارد که در سایت‌های مختلف قرار داده شده است. از جمله‌ی این سایت‌ها می‌توانیم به weather.com، Weather Underground و forecast.io اشاره کنیم.

حذف اکانت یاهو

اگر ترجیح می‌دهید که به جای سایت از اپلیکیشن استفاده کنید، گزینه‌های زیادی مثل AccuWeather، The Weather Channel و حتی اپلیکیشن Weather خود مایکروسافت وجود دارد که در فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ در دسترس قرار دارند. البته افرادی که از Outlook 2016 استفاده می‌کنند، می‌توانند با رفتن به مسیر File > Options > Calendar > Weather > Show weather on the calendar وضعیت آب و هوا را در بالای تقویم خود داشته باشند.

بازار بورس و سهام

کاربران ویندوز ۱۰ یک اپلیکیشن پیشفرض به نام Money دارند که از طریق آن می‌توانند بازار بورس را دنبال کرده و اخبار اقتصادی را دریافت کنند. اگر به دنبال سایتی برای دسترسی به این مطالب هستید، MSN Money، Google Finance و Seeking Alpha را به عنوان چند نمونه در نظر داشته باشید.

فوتبال فانتزی

حذف اکانت یاهو

برای آن دسته از کاربران که به دنبال ورزش‌های فانتزی هستند، جایگزین‌های بسیار زیادی برای Yahoo Sports وجود دارد. واضح‌ترین گزینه ESPN است که نه فقط فوتبال، بلکه بسیاری از ورزش‌ها را پوشش می‌دهد.

پاک کردن اکانت

اکنون که فهمیدید چگونه می‌توانید سرویس‌های یاهو را با سرویس‌های دیگر جایگزین کنید، زمان آن است تا نحوه‌ی پاک کردن حساب کاربری یاهو را هم به شما بگوییم.

حذف اکانت یاهو

ابتدا به صفحه‌ی مخصوص لغو اکانت یاهو بروید؛ این صفحه از طریق تنظیمات اکانت قابل دستیابی نیست. زمانی که صفحه را باز کردید، نام حساب کاربری خود را تایید کرده، متن هشدار آن را بخوانید، رمزعبورتان را وارد، و سپس کپچا یا کد تصویری را پر کنید. زمانی که همه‌ی این کارها را انجام دادید، بر روی گزینه‌ی Terminate this account کلیک نمایید.

بعد از آن یاهو تایید می‌کند که حذف اکانت موفقیت آمیز بوده است. حالا سیستم شما را از حساب کاربری‌تان بیرون می‌کند، ولی شرکت اعلام نمی‌نماید که پس از ۹۰ روز همه‌ی اطلاعات اکانت شما از روی سرورها پاک خواهد شد.

شاید این کار کمی دور صورت بگیرد اما به هر حال، ما توانسته ایم تا به همین اندازه از بی مسئولیتی های این سرویس جان سالم به در ببریم! نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا اکانتی در یاهو دارید که با دیدن این مقاله تصمیم به پاک کردن آن گرفتید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: pcworld.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *