ناگفته های آیفون ۸ در سال ۲۰۱۶ از نمایشگر OLED تا مدل های احتمالی IPHONE 8

ناگفته های آیفون ۸ در سال ۲۰۱۶ از نمایشگر OLED تا مدل های احتمالی IPHONE 8
  • 1395/10/1
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی اپل قرار است اواخر تابستان سال آینده آیفون ۸ خود را رونمایی و روانه بازار نماید. از هم اکنون شایعات و صحبت های بسیاری درباره این گوشی جدید آیفون شنیده می شود. چندی پیش یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo  اعلام نموده است که کمپانی اپل قصد دارید سال آینده آیفون های خود را با سه مدل که با کد های D20، D21 و D22  شناسایی می شوند تولید و روانه بازار نماید. لازم به ذکر است که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ترتیب با شماره‌ مدل‌ های D10 و D20 شناخته می ‌شوند. با توجه به همین موضوع، می ‌توان گفت D20 و D21، دو مدل بروزرسانی شده نسبت به آیفون ۷ خواهند بود و با توجه به نام‌ این دو محصول، احتمالا این شناسه‌ ها به ترتیب مربوط به آیفون ۸ اس و آیفون ۸ اس پلاس هستند.

آیفون ۸ با نمایشگر OLED‌  به بازار می آید!

بر اساس این شایعه به نظر می رسد مدل D22 مربوط به آیفون ۸ باشد. در این میان گزارشاتی از رسانه های کره ای به گوش می رسد، بر اساس این گزارشات آیفون سال آینده کمپانی اپل از یک نمایشگر خمیده OLED‌  بهره مند خواهد بود. بر اساس این گزارش ها کمپانی اپل در صدد تولید یک نمایشگر از نوع OLED‌  بوده و قرار است اسمارت فون های سال ۲۰۱۷ خود را به آن ها مجهز نماید. پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر این که کمپانی اپل در دهمین سال تولد آیفون قصد دارد طراحی تازه و جدیدی از این اسمارت فون را رونمایی نماید به گوش می رسید.

گزارش های رسیده  حاکی از آن است که تنها یک نمونه از سه نسخه تولیدی در سال آینده از نمایشگر OLED‌  بهره مند خواهد بود و دو نمونه دیگر از نمایشگر با پنل ال سی دی بهره می برند. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که پنل تولیدی کمپانی اپل چیزی مشابه پنل مورد استفاده قرار گرفته در گلکسی اس ۷ اج سامسونگ خواهد بود.

iphone-8-OLED‌-

این گزارش با اشاره به سفارش پنل OLED از جنس پلاستیک توسط اپل به‌ جای نمونه‌ ی شیشه ‌ای تولیدی سامسونگ ‌دیسپلی، احتمال خمیده بودن نمایشگر آیفون جدید را مطرح نموده است. سامسونگ قادر خواهد بود قریب به ۱۰۰ میلیون پنل OLED خمیده‌ ی مورد نیاز اپل را تأمین نماید.

سامسونگ طی سال آینده‌ ی میلادی تنها تأمین‌کننده‌ ی پنل ‌های OLED مورد نیاز اپل خواهد بود، حال آنکه ال‌ جی و شارپ در پی آماده کردن زیرساخت برای افزایش تیراژ تولید پنل ‌های OLED برای سال ۲۰۱۸ میلادی هستند.

از دیگر موارد قابل ذکر در مورد نمایشگر آیفون ۸ بایستی به فناوری لمسی جدید آن اشاره نمود. بر اساس شنیده‌ ها، فناوری جدید لمسی، امکان درک تمام لمس ‌های صورت ‌گرفته از هر دو طرف گوشی را فراهم خواهد نمود. اما متاسفانه در حال حاضر جزئیات بیشتری از این فناوری در دست نمی باشد.

از جمله‌ ی دیگر ویژگی‌ های احتمالی آیفون‌ های نسل بعدی اپل، باید به پشتیبانی از شارژ بی ‌سیم در کنار بدنه ‌ی شیشه ‌ای و همچنین ترکیب کلید فیزیکی Home با نمایشگر اشاره نمود.

مشخصات فنی داخلی

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کاربر شبکه اجتماعی  Weibo برد اصلی آیفون ۸ از دو بخش اصلی به همراه یک کابل اتصال دهنده نرم تشکیل می گردد که دو بخش AP و AF را به یک دیگر مرتبط می سازد. این طور به نظر می رسد که ساختار فوق چیزی شبیه به ساختار فعلی آیپد ها می باشد.

چیزی که به وضوح مشخص است با بهره گیری از این قابلیت طراحی دو لایه صرفه جویی بسیار زیادی در حافظه داخلی انجام خواهد پذیرفت که همین امر سبب باریک تر شدن آیفون ۸ خواهد بود و نگهداری قطعات در کنار یکدیگر بسیار ساده تر خواهد شد. محل در نظر گرفته شده برای پردازنده نیز درست مقابل هارد دیسک می باشد. بنابراین با این طراحی جدید محل اسلات سیمکارت نیز قطعا با تغییراتی نسبت به نسل قبل خود مواجه خواهد بود.

در صورتی که تمامی شایعات فوق صحت داشته باشند در سال آیند با یک آیفون جدید و متفاوت رو به رو خواهیم شد که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شما از آیفون های جدید کمپانی اپل چه انتظاراتی دارید؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *