موسسه Consumer Reports: خرید مک‌بوک‌های جدید شرکت اپل توصیه نمی‌شود!

موسسه Consumer Reports: خرید مک‌بوک‌های جدید شرکت اپل توصیه نمی‌شود!
  • 1395/10/4
  • مقدم
  • 0

سری جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک شرکت اپل، این‌ روزها باعث جنجال شده است و بیشتر انتقادات به سمت عمر باتری نسل جدید لپ‌تاپ‌های جدید این سازنده نشانه می‌رود. به همین جهت، موسسه Consumer Reports در گزارش جدید خود، سری جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو اپل را از لیست محصولات پیشنهادی خود حذف کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

در یک گزارش جدید، موسسه Consumer Reports مدعی شده است که نسخه جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو شرکت اپل، اولین نسل از این سری است که دیگر توسط این موسسه پیشنهاد نمی‌شود. علت حذف مک‌بوک‌ پرو ۲۰۱۶ شرکت اپل از لیست محصولات پیشنهادی این موسسه، تناقص بسیار زیاد در ماندگاری باتری لپ‌تاپ‌های جدید اپل است و این موضوع، به یک مشکل جدی برای بسیاری از کاربران تبدیل خواهد شد.

موسسه Consumer Reports اعلام کرده است که سه مدل از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو شرکت اپل را آزمایش نموده است؛ دو مدل از نسخه ۱۳ اینچی لپ‌تاپ مک‌بوک پرو شرکت اپل (نسخه بدون تاچ‌بار و نسخه مجهز به تاچ‌بار) و هم‌چنین مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ، توسط مهندسین این موسسه آزمایش شده‌اند و جالب است که بدانید تمامی این مدل‌ها به از فروشگاه رسمی شرکت اپل، خریداری شده.

مک‌بوک

در رابطه با مشکل ماندگاری باتری در لپ‌تاپ‌های جدید شرکت اپل، موسسه Consumer Reports ادعا می‌کند که آزمایش‌هایی را بر روی این سه مدل، چندین‌بار انجام داده است و میزان ماندگاری باتری در حین مراحل آزمایش، با یک‌دیگر کاملاً تفاوت دارد.

در مجموعه‌ای از بررسی‌های متوالی بر روی سه مدل از نسخه ۲۰۱۶ لپ‌تاپ مک‌بوک پرو شرکت اپل، ماندگاری باتری در مدل ۱۳ اینچی مجهز به تاچ‌بار، در اولین بررسی نزدیک به ۱۶ ساعت دوام داشت و برای بررسی‌ دوم و سوم نیز، این میزان به ترتیب به ۱۲٫۷۵ و ۳٫۷۵ ساعت کاهش پیدا کرده است. (هم‌چنین) نتایج حاصل از بررسی‌های ما بر روی مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ مک‌بوک پرو شرکت اپل که به تاچ‌بار مجهز نشده است، نشان می‌دهد که با یک‌بار شارژ کامل، باتری تا ۱۹٫۵ ساعت در اولین آزمایش دوام می‌آورد اما در آزمایش بعدی، ماندگاری باتری تنها ۴٫۵ ساعت بوده است.

علاوه‌بر این دو مدل، نتایج حاصل از بررسی‌های صورت‌گرفته بر روی مدل ۱۵ اینچی، از ماندگاری نزدیک به ۱۸٫۵ ساعت در اولین آزمایش حکایت دارد که این مدت در آزمایش‌های بعدی، به ۸ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

موسسه Consumer Reports در همین رابطه اعلام کرده است که تفاوت در میزان ماندگاری شارژ باتری در لپ‌تاپ‌ها تا ۵ درصد، چندان غیرعادی نیست اما همان‌طور که در بالا گفته شده، میزان تفاوت در ماندگاری شارژ باتری برای نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو شرکت اپل، به طور قابل‌توجهی بیشتر از میزان استاندارد است. موسسه Consumer Reports مدعی شده است که ماندگاری شارژ باتری در لپ‌تاپ‌های جدید شرکت اپل، قبل و پس از به‌روزرسانی دستگاه به سیستم‌عامل macOS Sierra بررسی شده اما نتایج به‌دست‌آمده، چندان با یک‌دیگر اختلاف ندارد و این موضوع، هم‌چنان در هر دو حالت آزاردهنده است.

آنچه که بیشتر جلب‌توجه می‌کند، افزایش ماندگاری شارژ باتری در نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ پرو شرکت اپل با استفاده از مرورگر گوگل کروم است زیرا مرورگر اصلی یک سیستم‌عامل، باید برای استفاده کم‌تر از منابع سخت‌افزاری بهینه شده باشد اما به‌نظر می‌رسد که در رابطه با محصولات شرکت اپل، چنین موضوعی صادق نیست.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *