آموزش تماشای فیلم های ۳D به کمک هدست های واقعیت مجازی

آموزش تماشای فیلم های ۳D به کمک هدست های واقعیت مجازی
  • 1395/10/4
  • زهرا معبودی
  • 0

سالهاست که تلوزیون ها به یک وسیله ضروری در منازل تبدیل شده اند، هرچند شکل و ظاهر و عملکرد های بسیار متفاوتی را در آن ها شاهد هستیم اما در هر صورت وجود یکی از آن ها به یک وسیله ضروری تبدیل شده است. البته چند سالی می شود که تلوزیون ها از کارایی سنتی خود فاصله بسیار گرفته اند و برخی از آن ها به جای یک وسیله ضروری به وسایل سرگرمی و تجملاتی تبدیل شده اند. به عنوان مثال برخی از تلوزیون ها با دارا بودن قابلیت تماشای فیلم سه بعدی می توانند لذت دیدن فیلم های این چنینی را به منزل بیاورند تا بتوانید هیجان هرچه بیشتری را در زمان تماشای فیلم تجربه کنید. تنها چیزی که می تواند مانع این خرید بی نظیر شود قطعا برچسب قیمتی بسیار خوش آب و رنگ دستگاه است که گاهی می تواند تا چند برابر حقوق دریافتی یک ماه شما باشد! بنابراین در صورتی که شما توان خرید یک تلوزیون ۳D را ندارید و علاقه زیادی به تماشای فیلم های سه بعدی در منزل دارید ، بهتر است با گویا آی تی همراه باشید تا به شما بیاموزیم چگونه با استفاده از یک هدست VR در خانه به تماشای فیلم های سه بعدی بپردازید.

برای انجام این کار به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک حلقه فیلم سه بعدی، توجه نمایید که شما هرگز نمی توانید فیلم های دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کنید و به طور قطع باید یک نسخه فیلم سه بعدی تهیه نمایید.
  • یک اسمارت فون، تفاوتی ندارد اسمارت فون در نظر گرفته شما اندرویدی باشد یا یک آیفون، چیزی که اهمیت دارد سازگار بودن اسمارت فون شما با هدست VR است.
  • یک هدست VR، در این آموش ما از هدست VR Shinecon با قیمت ۳۵ دلار استفاده می ‌کنیم.

بسته به نوع فیلمی که خریداری نموده اید ممکن است به یک اپلیکیشن مخصوص برای نمایش فیلم نیاز پیدا کنید. دلیل نیاز به اپلیکیشن این است که همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اپلیکیشن های مخصوص نمایش فیلم های سه بعدی صفحه نمایش شما را به دو قسمت مساوی تقسیم می نمایند.

vr-headset

حتما متوجه شده اید که در پاراگراف قبلی عنوان نمودیم ممکن است به یک اپ نیاز داشته باشید، دلیل آن، این است که احتمال دارد فیلم های شما به دو پنجره مجزا تقسیم نشوند و شما به یک اپلیکیشن برای انجام این کار نیازمند شوید. ما فیلم های زیادی را برای این آموزش مورد بررسی قرار دادیم که متاسفانه در برخی از آن ها نتوانستیم بدون کمک اپلیکیشن این کار را به انجام برسانیم. از اینرو در ادامه دو اپلیکیشن اندروید و iOS به شما معرفی می کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

بهترین انتخاب برای کاربران iOS برنامه رایگان Homido Player  است. برای افزودن ویدئو مورد نظر خود به این اپلیکیشن بایستی آیفون خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل نموده و به برنامه آیتونز وارد شوید و دستگاه خود را انتخاب نمایید. بر روی گزینه Appss  کلیک کرده و اسکرول کنید تا Homido را مشاهده نماید. برنامه مورد نظر را انتخاب نموده و سپس به پایین اسکرول کنید تا به دکمه Add Files برسید. با انتخاب این گزینه به دنبال ویدئو دلخواه خود گشته و آن را انتخاب نمایید، سپس منتظر بمانید تا ویدئو مورد نظر در دستگاه شما بارگذاری شود. با انجام این کار نیازی به همگام سازی دستگاه با آیتونز خود نخواهید داشت.

itunes-add-files

هنگامی که ویدیو خود را برای پخش آماده کردید، موبایلتان را به هدست متصل کرده و از تماشای فیلم خود لذت ببرید. قبل از پخش، اطمینان یابید، گزینه ۳۶۰ درجه خاموش و بجای آن گزینه فلت، روشن است. اگر از اپ برای تقسیم صفحه خود استفاده می ‌کنید،  SBS  را خاموش و اگر از اپ استفاده نمی ‌کنید، SBS  را در حالت روشن نگه دارید. عکس زیر به شما تنظیمات لازم را نشان می دهد.

homido-player

کاربران اندرویدی می توانند از اپلیکیشن رایگان  AAA VR Cinema استفاده نمایند. عملکرد این اپلیکیشن در مواجهه با هدست هایی که هیچ دکمه اکشنی ندارند بی نظیر است. این اپلیکیشن به سادگی صفحه شما را به دو بخش تقسیم نموده و به کمک حرکات سر نیز می توانید آن را کنترل نمایید. اضافه کردن فیلم به آن نیز تنها با کپی کردن فیلم در دستگاه امکان پذیر خواهد بود.

aaa-vr-cinema

در شرایطی هم که ویدئو شما به طور خود کار به دو بخش تقسیم می شود هیچ نیازی به زحمت اضافه ندارید و تنها با استفاده از  VLC Player می توانید از تماشای فیلم سه بعدی خود لذت ببرید.

این روش به شما امکان نمایش فیلم های سه بعدی و لذت بخش را می دهد و تنها مشکل آن می توان این باشد که شما مجبور هستید به تنهایی آن فیلم را تماشا کنید و لذت تماشای دسته جمعی فیلم را از دست می دهید. به هر صورت این یک راه جایگزین بسیار کم هزینه برای کسانی است که به تماشای فیلم در منزل علاقه دارند ولی امکان خرید تلوزیون های گران قیمت سه بعدی را ندارند.

امیدواریم این آموزش برای شما کاربردی و مفید باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در  شبکه های اجتماعی خود این ترفند مفید و جذاب را به دیگران نیز بیاموزید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *