رندرهای جدید گوشی بلک‌بری Mercury صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY آن‌را نشان می‌دهد

رندرهای جدید گوشی بلک‌بری Mercury صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY آن‌را نشان می‌دهد
  • 1395/10/4
  • مقدم
  • 0

شرکت بلک‌بری، پیش‌تر وعده داده بود که یک گوشی‌هوشمند با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY عرضه خواهد کرد و براساس شایعات منتشرشده، این گوشی با اسم‌رمز بلک‌بری Mercury در حال توسعه است. به‌تازگی، رندرهای جدیدی از گوشی بلک‌بری Mercury منتشر شده است که صفحه‌کلید فیزیکی و نمایشگر ۴٫۵ اینچی را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

رندرهای جدید بلک‌بری Mercury، نشان می‌دهد که این گوشی به یک صفحه‌نمایش لبه منحنی دوگانه مجهز شده (البته انحنای موجود در دو طرف صفحه‌نمایش نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگر که از یک طراحی مشابه استفاده می‌کند، کم‌تر است) و صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY در پایین صفحه‌نمایش، جلب‌توجه می‌کند.

برخلاف گوشی بلک‌بری پاسپورت که برای تایپ یک متن در آن، باید از کارکترهای نرم‌افزاری استفاده کنید و صفحه‌کلید به حروف محدود شده؛ گوشی بلک‌بری Mercury از یک صفحه کلید استفاده می‌کند که در آن، ترکیبی از حروف، اعداد و علائم نگارشی به کار گرفته شده است.

بلک‌بری Mercury

گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ به عنوان قدرت‌مندترین تراشه فعلی شرکت کوالکام به همراه سه گیگابایت حافظه رم به گوشی جدید بلک‌بری قدرت می‌دهد. برای اطلاع، تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام به چهار هسته پردازشی Kryo مجهز شده است و واحد گرافیکی آدرنو ۵۴۰ برای پردازش وظایف گرافیکی، تراشه رده‌بالای کوالکام را همراهی می‌کند.

انتظار می‌رود که شرکت بلک‌بری، گوشی جدید خود را به یک باتری با ظرفیت بالا مجهز نماید؛ به‌طوری‌که با یک‌بار شارژ کامل باتری، می‌توانید تا دو روز از گوشی بلک‌بری Mercury استفاده کنید. اندازه صفحه‌نمایش براساس گمانه‌زنی‌ها به دلیل استفاده از یک صفحه‌کلید فیزیکی در پایین نمایشگر، ۴٫۵ اینچی بوده و حسگر اثرانگشت در کلید Space Bar تعبیه شده است.

 جای‌گیری حسگر اثرانگشت در این کلید، باعث می‌شود تا برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر برای آنلاک‌کردن گوشی‌هوشمند بلک‌بری Mercury، نیازی به لمس حسگر اثرانگشت در پشت گوشی نداشته باشید و این موضوع، امکان آنلاک‌‌کردن گوشی را هنگامی‌که بر روی یک سطح صاف قرار دارد، برای کاربران فراهم می‌کند.

بلک‌بری Mercury

در حال‌حاضر مشخص نشده است که شرکت بلک‌بری، گوشی جدید خود را با چه نامی به بازار عرضه خواهد کرد اما گمان می‌رود که گوشی بلک‌بری Mercury همانند دو گوشی DTEK50 و DTEK60 به عنوان عضو جدیدی از خانواده “DTEK” ارائه شود و به همین جهت، انتظار داریم که بلک‌بری با نام “DTEK70” قابل خریداری باشد. با این‌حال، ممکن است در نام‌گذاری آن، به نحوی به صفحه‌کلید فیزیکی گوشی بلک‌بری Mercury اشاره شود.

 همان‌طور که پیش‌تر در گویا آی‌تی خواندید، شرکت بلک‌بری، طراحی، توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند خود را به تی‌سی‌ال واگذار کرده است و این اولین‌باری نیست که شرکت بلک‌بری با تی‌سی‌ال همکاری می‌کند. دو گوشی DTEK50 و DTEK60 به ترتیب، در واقع، نسخه ری‌برندشده گوشی آلکاتل IDOL 4  و TCL 950 است و تنها نرم‌افزارهای امنیتی شرکت بلک‌بری در این دو گوشی، استفاده می‌شود.

بلک‌بری Mercury به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 در اوایل ماه ژانویه معرفی خواهد شد و تی‌سی‌ال، پیش‌تر این موضوع را اعلام کرده است. در حال‌حاضر، قیمت احتمالی گوشی جدید بلک‌بری با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY مشخص نشده است اما با توجه به مشخصات‌فنی بلک‌بری Mercury، انتظار داریم که این گوشی، قیمت بالایی داشته باشد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *