دورکاری شیوه جدید کارآفرینی

دورکاری شیوه جدید کارآفرینی
  • 1395/10/5
  • گویا آی تی
  • 0

 

وقتی به مهارت‌هایی نیاز دارید که نمی‌توانید در اسرع وقت با استخدام شخصی  به صورت کارمند تمام وقت به آن دست یابید چه کار می‌کنید؟ اگر کار آفرینی با کمبود نیروی متخصص در اطرافش مواجه شود و وقت و زمان اندکی برای انجام پروژه‌هایش داشته باشد چه گزینه‌ای را پیش رو خواهد داشت؟ آیا همیشه این شانس را دارید که فردی با مشخصات موردنیاز برای پروژه‌هایتان در اطراف خود بیابید؟

تحقیقاتی نشان داده است که  شاخص‌های یک کارآفرین موفق علاوه بر نوگرا بودن ،به روز بودن و سرشار بودن از ایده‌های جدید و آینده نگری، درنگ نکردن در برآوردن نیازهایش است. یک کارآفرین موفق هرگز موفقیت را به تاخیر نمی‌اندازد و اهمیتی نمی‌دهد که کارمندانش از چه تیره و نژاد یا چه زبانی هستند، چیزی که برای او مهم است انجام کارش به بهترین نحو ممکن می‌باشد. امروزه راه‌های سریع‌تری برای به دست‌آوردن اهدافتان و انجام پروژه‌هایتان وجود دارد.

به طور مثال در گذشته اگر می‌خواستید پیشرفت کنید باید راهی کلان‌شهرها می‌شدید برای خود رنج و مشقت زندگی در این شهرها با هزینه‌های بالا را به جان می‌خریدید و بعد از اینکه کوله‌باری از خاطرات و تجربیات ناخوشایند را در کنار ناامیدی‌هایی تجربه کردید شاید به هدفتان دست می‌یافتید شاید هم سرخورده می‌شدید، تضمینی هم در کار نبود.

ولی اگر به سبک و نحوه‌ی کار ابرثروتمندان غربی که از عرصه‌ی کسب و کار اینترنتی کسب درآمد کرده‌اند نگاهی بیندازیم می‌بینیم که آنان نیازی به وجود و حضور فیزیکی شخص یا خودشان در محل کار نمی‌یافتند. به طور مثال  یک شرکت تولید گوشی همراه یا یک شرکت تولیدی برنامه اندروید در آمریکا با کارمندان خود از طریق دورکاری در چین در ارتباط مستمر و هرروزه بوده‌است.

این نوآوری در کسب و کار و مشاغل به  لطف ظهور اینترنت به وجود آمده است و هر روز هم بر پیشرفت‌هایی در این زمینه افزوده می‌شود، چرا؟ چون بشر امروز به آن نیاز دارد و دورکاری چیزی است که انسان امروز افزون بر نیاز خود سریعتر از چیزی که امکان دارد با آن عجین‌ می‌شود.

سوال اول برای کارفرمایانی که به این سبک جدید برای انجام کسب و کار علاقمند می‌شوند این است که از کجا می‌توان به کارمندان دورکار دسترسی پیدا کنند؟ چگونه می‌توانند از انجام پروژه‌ی خود اطمینان حاصل کنند؟  تا چه حد می‌توانند به این شیوه برای انجام کار خود اعتماد کنند؟

اگر این سوالات را یک سال پیش می پرسیدید باید راههای سخت و طولانی را اعم از اطلاعیه دادن  و اعلام آگهی در اینترنت و سایتهای مربوط به استخدامی را به شما می‌گفتیم ولی اکنون با سایت دورکار دقیقا محلی برای رفع این نیاز فراهم گشته است.

سایت دورکار با گردهم آوردن متخصصینی از هر رشته که علاقمند به دورکاری هستند و همچنین با ایجاد پنل‌های بسیار ساده و کاربردی  در سایتش که رزومه‌ و تخصص هرکس را نشان میدهد و از طرفی دیگر با فضای داخلی امن برای پرداخت و ارتباط با کارفرما تحولی را در زمینه‌ی دورکاری فراهم آورده است. فضای سایت دورکار و نحوه‌ ی‌ کار با این سایت بقدری راحت و لذتبخش است که حتی کسانی که سواد اندکی از فضای مجازی و کامپیوتر دارند می‌توانند به سادگی با آن نیازهای خود را برآورده کنند.

از سویی دیگر سایت دورکار با دارا بودن سیستم آگاهی‌رسانی و نظارتی از بروز هرگونه تقلب و یا کلاهبرداری‌هایی که امکان دارد روی دهد جلوگیری به عمل می‌آورد تنها نگاهی به حجم بسیار زیاد فریلنسرها و کارفرمایان و پروژه‌های انجام شده از این سایت کافی است تا به سابقه‌ی پربار این سایت اطمینان کرد، چون قبلا نمونه‌های مشابهی از این سبک کاری با موفقیت انجام پذیرفته‌است.

در خاتمه باید به این نکته اشاره کرد که ثابت شده‌است انسان‌ها در گذشته همیشه به نوآوری‌ها و ابتکارات پرکاربرد دنیای امروزی با دید اغماض و شک نگاه کرده‌اند ولی با اثبات کاربردی و پرمنفعت بودن همان ابتکارات به گفته‌ی خودشان “عجیب” بعدها به یکی از طرفداران پروپاقرصش تبدیل شده‌اند. همین امر برای کسب وکار دورکاری هم دیده‌ می‌شود، انتظار می‌رود با ورود سایت‌هایی مطمئن و متعهد همچون سایت دورکار به این عرصه این نگرش دچار تحولی بنیادین شود و هر روز شاهد پیشرفت و توسعه‌ی امور دورکاری  و در نهایت ایجاد مشاغل پرمنفعت در ایران باشیم.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *