آموزش فعال سازی حالت DFU و ریست آیفون ۷

آموزش فعال سازی حالت DFU و ریست آیفون ۷
  • 1395/10/6
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که آیفون ۷  و آیفون ۷ پلاس را خریداری کرده اند می دانند که این گوشی هم اکنون از دکمه فیزیکی home برخوردار نیست. شاید این موضوع، کمی بی اهمیت جلوه کند اما زمانی که بخواهید گوشی آیفون هفت خود را ریستارت کنید، اهمیت آن را درک خواهید کرد. خصوصا اگر از کاربران قدیمی اپل هستید، به استفاده از این دکمه شدیدا خو کرده اید. امروز گویا آی تی به شما کمک می کند تا بتوانید بدون کمک گرفتن از این دکمه آیفون ۷ خود را ریست یا ریستارت کنید. بعضی ها به جای جمله ریستارت کردن آیفون، از عبارت ورود به حالت DFU آیفون استفاده می کنند که هر دو یک موضوع را مد نظر دارد. با ما همراه باشید.

چه موقع گوشی آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس را ریست کنیم؟

عموما زمانی نیاز به ریست گوشی های هوشمند احساس می شود که سیستم، عملکرد خوب و قابل قبولی ندارد. گاهی اپلیکیشن ها دائما هنگ می کنند که یکی از روش ها برخورد با این حالت، ریستارت کردن گوشی است. با انجام ریستارت ساده، شما شاهد خاموش و روشن شدن گوشی خود خواهید بود. اما گاهی گوشی به طور عادی خاموش نمی شود.

حالت DFU در آیفون

   DFU چیست؟

حالت DFU در واقع برای زمانی مد نظر قرار دارد که از طریق ریکاوری آیتیونز، نتوانسته باشیم یک گوشی خاموش شده را روشن کنیم.

 چگونگی ریست کردن آیفون ۷

برای شروع ابتدا پاور گوشی آیفون ۷ را که در قسمت راست گوشی قرار دارد بگیرید و رها نکنید.

در ادامه همزمان با گرفتن دکمه پاور، دکمه کم کردن صدا را نگه دارید.

 activate the DFU mode and reset the iPhone 7

در ادامه انگشت های خود را رها نکنید تا گوشی خاموش شود و لوگوی سیب مانند اپل نمایش داده شود.

 وقتی لوگو را مشاهده کردید می توانید انگشتان خود را رها کنید.

حالا باید گوشی شما بعد از چند ثانیه روشن شود و عملکردی بهتر از قبل به شما ارائه کند.

اما برای اینکه حالت DFU را در آیفون ۷ خود فعال کنید روش های زیر را دنبال کنید

ورود به وضعیت DFU در آیفون ۷

عموما زمانی که بخواهید از این وضعیت استفاده کنید گوشی شما خاموش است اما شاید به هر دلیل دیگری بخواهید وارد پروسه DFU شوید.

ابتدا گوشی خود را خاموش کنید

در مرحله بعد به کمک کابل لایتنینگ گوشی آیفون خود را به رایانه تان وصل کنید چرا که می خواهیم در ادامه کار با آیتونز کار کنیم پس مطمئن باشید آیتونز روی سیستم نصب است و به خوبی اجرا می شود.

بعد از طی کردن مراحل قبل، دکمه پاور را سه ثانیه بگیرید.

در همین حالت دکمه کم کردن صدا را فشار دهید. در این شرایط حدود ۱۰ ثانیه تحمل کنید.

در چنین شرایطی نباید لوگوی اپل را ببینید. اگر لوگوی اپل را دیدید احتمالا پاور را در مدت زمان طولانی تری نگه داشته اید. پس دوباره مراحل قبلی را طی کنید.

زمانی که مدت زمان گرفتن دکمه ها به ۱۰ ثانیه رسید، نیازی نیست همچنان پاور را فشار دهید اما فراموش نکنید که باید دکمه کم کردن صدا را کماکان بگیرید. برای این مورد نیز حدود ۵ ثانیه صبر کنید.

اگر مدت زمان گرفتن دکمه کم کردن صدا از ۵ ثانیه تجاوز کند، گوشی شما با ارائه پیام Plug Into iTunes  به حالت ریکاوری آیفون ۷ رفته و باید دوباره مراحل را طی کنید تا اینکه پیام iTunes has Detected … روی نمایشگر شما ظاهر بشود. در چنین شرایطی گوشی شما باید همچنان حالت خاموش داشته باشد.

ریستارت آیفون 7

حالا می توانید آیفون خود را ریستور کنید.

ریستارت آیفون 7

 خروج از وضعیت DFU

زمانی که کارتان به اتمام رسید، می توانید به سادگی با گرفتن دکمه پاورو کم کردن صدا از این حالت حالت خارج شوید. دکمه ها را باید انقدر بگیرید که لوگوی اپل را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا در مواجه با این مشکل، ترفند بهتری را در پیش گرفته اید؟ تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین این مطلب را برای اطلاع عمومی روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *