تصاویر جدید گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 طراحی این محصول را نشان می‌دهد

تصاویر جدید گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 طراحی این محصول را نشان می‌دهد
  • 1395/10/6
  • مقدم
  • 0

شرکت اچ‌تی‌سی برای رونمایی از یک گوشی میان‌رده جدید با نام اچ‌تی‌سی X10 آماده می‌شود و این محصول در اوایل سال آینده میلادی به صورت رسمی، عرضه خواهد شد. به‌تازگی، تصاویر جدیدی از یک گوشی اچ‌تی‌سی منتشر شده است که گمان می‌رود گوشی اچ‌تی‌سی X10 باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

در رابطه با گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد و گفته می‌شود که این گوشی با اچ‌تی‌سی وان X9 جایگزین خواهد شد. بنابر شایعات، گوشی میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی، مدتی پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه CES 2017 در اوایل ماه ژانویه، به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

مشخصات‌فنی گوشی اچ‌تی‌سی X10 در حال‌حاضر، فاش شده است و تصایر جدید منتسب به این گوشی میان‌رده، طراحی آن‌را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که گوشی اچ‌تی‌سی X10 نزدیک به ۲۰۰۰ یوآن (معادل با ۳۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی X10

در رابطه با مشخصات‌فنی این گوشی، باید گفت که شایعات از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای این محصول حکایت داشته‌اند. هم‌چنین تراشه میان‌رده و نه چندان قدرت‌مند هلیو پی ۱۰ مدیاتک با چیپ گرافیکی Mali-T860 به گوشی میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی، قدرت می‌دهد و شرکت سازنده از سه گیگابایت حافظه رم برای ارائه یک مالتی‌تسکینگ مناسب در گوشی اچ‌تی‌سی X10 استفاده کرده است.

گفته می‌شود که گوشی اچ‌تی‌سی X10 به یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده نوری تصویر مجهز شده است و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به همراه رابط‌کاربری سنس اچ‌تی‌سی، بر روی این گوشی نصب شده است. هم‌چنین، احتمال می‌دهیم که گوشی اچ‌تی‌سی X10 به حسگر اثرانگشت مجهز نشده باشد که برای یک گوشی ۳۰۰ دلاری، چندان خوب نیست زیرا بسیاری از گوشی‌های هوشمند، حتی محصولات ۱۰۰ دلاری، امروزه به همراه حسگر اثرانگشت ارائه می‌شود و عدم‌عرضه گوشی اچ‌تی‌سی X10 با حسگر اثرانگشت، بر روی فروش آن، تاثیر می‌گذارد.

انتظار داریم که در گوشی اچ‌تی‌سی ایکس‌ ۱۰، حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری ۴K باشد زیرا نسل گذشته آن، می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K ثبت نماید. در رابطه با دوربین سلفی گوشی اچ‌تی‌سی X10 اطلاعات چندانی منتشر نشده است اما بعید می‌دانیم که شرکت سازنده به دوربین پنج مگاپیکسلی نسل گذشته رضایت دهد و به همین جهت، ممکن است نسل جدید آن به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز شده باشد.

اچ‌تی‌سی X10

برای اطلاع، شرکت اچ‌تی‌سی در گوشی وان ایکس ۹ از تراشه هشت هسته‌ای هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک استفاده کرده است و سه گیگابایت حافظه رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، از دیگر مواردی است که در این گوشی جلب‌توجه می‌کند. به همین جهت، ممکن است حافظه‌داخلی گوشی اچ‌تی‌سی ایکس ۱۰، حداقل ۳۲ گیگابایت باشد و احتمالاً خواهید توانست با استفاده از یک کارت‌حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

بسیار جالب است که ببینیم شرکت اچ‌تی‌سی، چه هدفی از عرضه گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 دارد زیرا این گوشی، از حسگر اثرانگشت پشتیبانی نمی‌کند و هم‌چنین، تراشه مورداستفاده در آن، چندان قدرت‌مند نیست؛ بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت اچ‌تی‌سی X10، به تراشه بهتری مجهز شده‌اند و بعدی می‌دانیم که کاربران، تمایلی به خرید یک محصول با تراشه نه‌چندان قوی هلیو پی ۱۰ داشته باشند!

البته در حال‌حاضر، هیچ‌یک از شایعات موجود در رابطه با گوشی اچ‌تی‎سی X10 تایید نشده است و باید تا زمان معرفی رسمی این محصول، منتظر ماند.

منبع: technews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *