پیش‌بینی: سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال جاری بالا خواهد بود

پیش‌بینی: سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال جاری بالا خواهد بود
  • 1395/10/7
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در سال جاری میلادی با توقف فروش و جمع‌آوری گوشی‌های گلکسی نوت ۷ بنابر شایعات، ضرردهی قابل‌توجهی را متحمل شده است اما یک شایعه جدید، نشان می‌دهد که برخلاف مشکلات گلکسی نوت ۷، تجارت نیمه هادی سامسونگ به دلیل سوددهی بسیار مناسب، باعث می‌شود تا سود عملیاتی این سازنده از آنچه که انتظار می‌رفت؛ بالاتر باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط IBK Securities، نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ برای سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، نزدیک به ۷٫۲۴ میلیارد دلار سود عملیاتی گزارش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که بیش از نیمی از سود عملیاتی سامسونگ، به دلیل سوددهی تجارت نیمه هادی این سازنده کره‌ای به دلیل فروش بالای تراشه‌های رم سامسونگ باشد.

هم‌چنین، HMC Securities نیز اعلام کرده است که شرکت سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۷٫۲۴ میلیارد دلار آمریکا سود عملیاتی گزارش می‌دهد که این مقدار در مقایسه با پیش‌بینی قبلی این موسسه نزدیک به ۱۰ درصد بیش‌تر است. هم‌چنین، به احتمال زیاد، سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، ممکن است بیشترین سود عملیاتی این سازنده باشد که در طی سه سال گذشته داشته. با توجه به این سوددهی، تصور کنید که در صورت عرضه موفقیت‌آمیز و بدون مشکل فبلت گلکسی نوت ۷ به بازار، سوددهی عملیاتی سامسونگ تا چه مقدار افزایش پیدا می‌کرد!

سامسونگ

اگر تحلیل‌های صورت‌گرفته صحت داشته باشد، شرکت سامسونگ در گزارش مالی مربوط به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی خود، اعلام خواهد کرد که سود عملیاتی این سازنده در طی سه ماه چهارم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سود ۴٫۳۳ میلیارد دلاری سه ماهه گذشته، نزدیک به ۶۷ درصد به صورت متوالی افزایش داشته است.

گزارش‌های جدید در رابطه با سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال در حالی منتشر شده است که انتظار می‌رفت به دلیل مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ و اعلام جمع‌آوری این محصول از بازار، سود عملیاتی سامسونگ در این بازه زمانی سه ماهه کم‌تر از ۶٫۷ میلیارد دلار آمریکا باشد.

با این‌حال، شرکت سامسونگ برای جبران زیان‌دهی مربوط به جمع‌آوری و مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ در سال آینده میلادی، از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ با مشخصات‌فنی خیره‌کننده رونمایی خواهد کرد. براساس گمانه‌زنی‌ها، این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ یا تراشه سری ۹ اگزینوس شرکت سازنده، مجهز شده است و با هشت یا شش گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه می‌شود.

با توجه به اینکه شرکت سامسونگ نیاز به یک فبلت پرچم‌دار در بازار گوشی‌های هوشمند دارد، شرکت سازنده، نسخه ۶ اینچی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ را با نمایشگر لبه منحنی دوگانه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. این فبلت ۶ اینچی به عنوان فبلت پرچم‌دار شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۷ در بازار ارائه می‌شود اما در رابطه با عدم‌عرض گلکسی نوت ۸ در بازار، هنوز اطلاعات رسمی اعلام نشده است و بسیار بعید خواهد بود که شرکت سامسونگ به طور کلی، این سری را از چشم‌انداز آینده خود کنار بگذارد.

براساس شایعات، شرکت سامسونگ در ماه آوریل در طی یک رویداد خبری از گوشی پرچم‌دار جدید خود رونمایی خواهد کرد و به همین جهت، ممکن است عرضه آن تا ماه می به تعویق بیافتد زیرا تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تا ماه فوریه آماده نخواهد شد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *