چهار گوشی اندرویدی با برند نوکیا در سه ماهه دوم و سوم سال آینده معرفی خواهد شد

چهار گوشی اندرویدی با برند نوکیا در سه ماهه دوم و سوم سال آینده معرفی خواهد شد
  • 1395/10/8
  • مقدم
  • 0

شرکت HMD Global از اولین گوشی‌ اندرویدی نوکیا در ماه فوریه ۲۰۱۷ در رویداد MWC در شهر بارسلون، رونمایی خواهد کرد. با این‌حال، این شرکت فنلاندی با همکاری تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند در تایوان، در حال توسعه چهار مدل گوشی جدید است که آن‌ها را در سه ماهه دوم و سوم سال آینده به بازار ارائه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

نشریه تایوانی دیجی‌تایمز در همین رابطه، گزارش داده است که چهار گوشی اندرویدی جدید نوکیا با نمایشگری بین ۵ و ۵٫۷ اینچ به بازار عرضه خواهد شد و تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی یا Quad HD مجهز شده است. هم‌چنین، اعلام شده است که برای گوشی‌های جدید برند نوکیا از تامین‌کنندگانی نظیر ال‌جی دیسپلی، Century Technology و Innolux کمک گرفته خواهد شد. شرکت FIH موبایل نیز به عنوان یک شریک تولید برای گوشی‌های جدید نوکیا درنظرگرفته شده است.

شرکت فنلاندی HMD Global به تازگی اعلام کرده است که گوشی‌های اندرویدی نوکیا را با تمرکز بر روی نوآوری، کیفیت و تجربه کاربری عرضه می‌کند. به همین جهت، انتظار می‌رود که کیفیت گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا همانند گوشی‌های گذشته این سازنده، بالا باشد و در مقایسه با گوشی‌های هم‌قیمت خود، حرف‌های زیادی (به خصوص در بخش عکاسی) برای گفتن داشته باشند.

انتظار می‌رود که اولین گوشی هوشمند اندرویدی شرکت نوکیا با نام Nokia D1C در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه عرضه شود و براساس شایعات، این گوشی در دو مدل با حافظه‌ رم و اندازه نمایشگر متفاوت معرفی خواهد شد.

گوشی اندرویدی نوکیا D1C با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود

نوکیا

شایعات مختلف نشان می‌دهد که مدل گران‌قیمت این گوشی با سه گیگابایت حافظه رم و نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به بازار عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر استفاده از تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام در این گوشی با چهار هسته پردازشی با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته وجود دارد.

ظرفیت حافظه داخلی براسا شایعات، ۱۶ گیگابایت است اما می‌توانید برای ذخیره‌سازی محتوای بیشتر با استفاده از یک کارت حافظه میکرو SD آن‌را افزایش دهید. علاوه‌براین، مدل ۵٫۵ اینچی گوشی اندرویدی نوکیا D1C با یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد.

مدل دیگر گوشی اندرویدی جدید نوکیا با نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی همراه شده است؛ هم‌چنین، این مدل برخلاف نسخه ۵٫۵ اینچی به حسگر اثرانگشت مجهز نیست و در طراحی آن از لبه‌های گرد استفاده نشده.  شرکت نوکیا برای مدل ۵ اینچی گوشی اندرویدی جدید خود، برچسب قیمتی ۱۵۰ دلار را در نظر گرفته است و این گوشی به دو گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و همان تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام مجهز خواهد بود.

براساس شایعات، هر دو نسخه با یک دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری ارائه می‎شود و انتظار می‌رود که شرکت نوکیا، جدیدترین گوشی‌های اندرویدی خود را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به بازار عرضه نماید.

در رابطه با رابط‌کاربری این دو مدل، باید گفت که از یک رابط‌کاربری اختصاصی در گوشی نوکیا D1C استفاده می‌شود اما با توجه به همکاری نزدیک گوگل و شرکت فنلاندی HMD Global، انتظار داریم که رابط‌کاربری جدید نوکیا به نسخه خام سیستم‌عامل اندروید نزدیک باشد. به همین جهت، برنامه‌های پیش‌فرض چندانی از شرکت سازنده در گوشی‌های جدید نوکیا وجود نخواهد داشت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *