آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز ۱۰

آموزش افزایش سرعت اینترنت در ویندوز ۱۰
  • 1395/10/9
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که ویندوز خود را به آخرین نسخه ویندوز بروز رسانی می کنند، عموما با مشکل افت سرعت اینترنت روبرو می شوند. اگر شما نیز در چنین شرایطی واقع شوید مطمئنا ابتدا با سرویس خدماتی اینترنت خود تماس می گیرید. اما مشکل عمده بخاطر تغییراتی است که در بروز رسانی ویندوز ده رخ داده است.

Window Auto Tuningg

مایکروسافت از زمان ارائه ویندوز نه چندان موفق ویستا، قابلیت Window Auto Tuningg را در ویندوزهای خود گنجانده و نسل به نسل آن را پرورش داده است. این قابلیت که در واقع به عنوان یک میزان ساز خودکار در ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد برای بهبود عملکرد نرم افزارهایی بکار می رود که داده های   tcp را از طریق شبکه دریافت می نمایند. با این حال بروز برخی اختلال ها هم طبیعی است.

مدیریت ویژگی Window Auto Tuningg

در مرحله اول، وضعیت میزان سازی خودکار ویندوز یا Window Auto Tuningg را باید تست کنید. اگر فعال نباشد، به احتمال زیاد سرعت اینترنت شما را خیلی تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن را کم خواهد کرد.

Window Auto Tuningg

برای اینکه این وضعیت را بررسی کنید و پارامتر ها را چک کنید، نیازی به دسترسی administrator نیست. برای این کار گام های زیر را طی کنید:

۱- دکمه نمایانگر ویندوز را کلیک کنید و در آن جا عبارت cmd.exe  را بنویسید. بعد در یک لحظه همراه با هم دکمه های شیفت و کنترل را باهم بگیرید و دکمه اینتر را فشار دهید

۲- با این کار پنجره UAC  یا  دسترسی سطح کاربر باز خواهد شد.

۳- در خط فرمان عبارت  netsh interface tcp show globa را وارد کرده و منتظر باشید.

حالا باید گزینه Receive Window Auto-Tuning Level را پیدا کنید. برای این کار باید در بخش TCP Global Parameters کمی جستجو کنید. این عبارت نباید در حالت غیر فعال یا disabled باشد. از این ویژگی برای بهبود اتصال های مبتنی بر پروتکل کنترل انتقال استفاده می شود. اگر این گزینه disabled است آن را فعال کنید. برای اینکه بدانید آیا واقعا این ویژگی روی سرعت اینترنت شما تاثیر دارد یا نه، قبل و بعد از تغییر تنظیمات توسط برخی سرویس های آنلاین سرعت اینترنت خود را در این دو شرایط اندازه گیری کنید.

اگر می خواهید قابلیت میزان ساز را غیر فعال کنید، در محیط خط فرمان ویندوز قطعه کد زیر را وارد کنید و آن را اجرا نمایید.

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

اگر تنظیمات به درستی صورت گرفته باشند در انتهای پنجره کلمه ok را خواهید دید.

افزایش سرعت اینترنت ویندوز 10

در صورت تنظیم شدن صحیح ارزش غیرفعال‌سازی، کلمه‌ی OK در زیر فرمان یاد شده به منظور تایید کار، نمایان خواهد شد. همچنین دوباره می‌توانید با اجرای فرمان netsh interface tcp show global again، از صحت انجام کار اطمینان حاصل کنید.

بعد از تست سرعت اینترنت از قطعه کد زیر استفاده کنید تا دوباره، تنظیمات میزان ساز را به حالت اولیه برگردانید و آن را فعال کنید.

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

در این مرحله هم اگر کار به درستی صورت گرفته باشد با کلمه ok در انتها روبرو خواهید بود.

آیا با انجام این تنطیمات توانستید در سرعت اینترنت خود در ویندوز ۱۰ بهبودی ایجاد کنید؟ نظر خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه ای برای افزایش سرعت نت خود دارید آن را در بخش نظرات بنویسید. در انتها این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *