تولید آیفون‌های جدید شرکت اپل به دلیل فروش پایین تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

تولید آیفون‌های جدید شرکت اپل به دلیل فروش پایین تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد
  • 1395/10/11
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل از آیفون‌های جدید خود در اواخر تابستان ۲۰۱۶ به صورت رسمی رونمایی کرد و تغییرات صورت‌گرفته در آن‎ها را به عنوان یک نقطه قوت برای گوشی‌های رده‌بالای جدید خود، می‌دانست. با این‌حال از دید منتقدان و کاربران، نبود نوآوری و شباهت‌های فراوان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با وجود عرضه آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل به عنوان یک نسل جدید، به طور چشم‌گیری فروش گوشی‌های جدید این سازنده را تحت‌تاثیر قرار داده است. به همین جهت، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت اپل برای کاهش بخشی از تولید آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس آماده شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

یک وب‌سایت ژاپنی، به تازگی اعلام کرده است که شرکت اپل در نظر دارد تا تولید آیفون‌های جدید خود را نزدیک به ۱۰ درصد در طی سه ماهه اول سال آینده، کاهش دهد زیرا فروش مدل استاندارد و نسخه پلاس آیفون ۷، کم‌تر از آن چیزی بوده است که این سازنده در ابتدا، در نظر داشته.

با توجه به اینکه نسخه ۴٫۷ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل در مقایسه با مدل ۵٫۵ اینچی آن، قیمت کم‌تری دارد؛ منبع انتشار این گزارش، مدعی شده که آیفون ۷ پلاس در مقایسه با نسخه استاندارد، موفق‌تر بوده و فروش بیشتری داشته است. با این‌حال، به‌طور کلی، فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل، کم‌تر از حد انتظار است.

هم‌چنین، به‌نظر می‌رسد که عدم تولید کافی سنسور دوربین بر روی فروش آیفون ۷ پلاس تاثیرگذار بوده است زیرا شرکت اپل، نمی‌تواند تعداد کافی گوشی برای ایجاد تناسب میان تولید و تقاضا تولید نماید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، آیفون ۷ پلاس برخلاف آیفون ۷، به دوربین دوگانه مجهز شده است که از دو لنز به یک جای یک لنز برای عکاسی استفاده می‌کند.

اپل

البته این اولین باری نیست که شرکت اپل، تولید آیفون‌های جدید خود را کاهش می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل به دلیل موجود بودن آیفون ۶ اس، تولید آیفون ۷ را بیش از ۲۰ درصد، پیش از رونمایی رسمی از آن کاهش داده است.

با توجه به اینکه فروش آیفون‌های جدید شرکت اپل چندان بالا نیست، هنوز هم شرکت اپل، آیفون‌های جدید خود را به عنوان یک محصول نوآورانه و خلاقانه معرفی می‌کند. با این‌حال، همه می‌دانند که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از نظر قابلیت‌ها و مشخصات‌فنی به نسل گذشته خود بسیار شباهت دارند و اعمال تغییرات نسبتاً کوچک، چندان باعث نمی‌شود تا فروش آن‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد.

البته، دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس، حذف دکمه فیزیکی Home و جایگزین‌کردن آن با یک دکمه لمسی خازنی و هم‌چنین، بدنه ضدآب ، یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در آیفون‌های جدید شرکت اپل، صورت گرفته است. با این‌حال کاربران به این تغییرات، چندان توجهی نشان نداده‌اند زیرا هم‌اکنون، آیفون‌های جدید شرکت اپل در مقایسه با محصولات مشابه با سیستم‌عامل اندروید، حرف چندانی برای گفتن ندارند.

برای مثال، بسیاری هنوز نمی‌توانند استفاده از یک نمایشگر فول اچ‌دی را در آیفون ۷ پلاس و یا یک صفحه‌نمایش اچ‌دی را در آیفون ۷ که با قیمت قابل‌توجهی عرضه می‌شود، بپذیرند؛ این در حالی است که محصولات هم‌قیمت آن‌ها با سیستم‌عامل اندروید، به سخت‌افزار بسیار بهتری مجهز شده‌اند یا محصولاتی با مشخصات مشابه با آیفون‌های شرکت اپل، با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *