راهنمای جستجوی تصاویر با سایز مشخص در گوگل

راهنمای جستجوی تصاویر با سایز مشخص در گوگل
  • 1395/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر مکررا به گوگل برای جستجوی تصویر سر زده باشید مطمئنا می دانید که شمار زیادی عکس برای هر عبارت سرچ شده به شما نمایش می دهد که هر کدام یک ویژگی خاص دارد. اما اگر بخواهید به دنبال یک عکس با سایز مشخص باشید قطعا می توانید از امکانات اضافی گوگل استفاده کنید.

گوگل به این گونه محدودیت ها نیز نوعی دسترسی قرار داده که می توانید به کمک ابزارهای از پیش اماده آن  به آن ها دست پیدا کنید.

برای اینکه تصویری در سایز و اندازه دقیق مشخص را جستجو کنید چند راه وجود دارد:

راه مرسوم و ابتدایی آن این است که ابتدا جمله مورد نظر خود را در گوگل ( حالت معمولی ) سرچ کنید. وقتی گوگل نتایج را به شما نمایش داد، تب تصاویر یا image را برگزینید:

جستجوی تصاویر گوگل

در این بخش تصاویر مختلف با سایز های ابعاد مختلف نمایش داده می شوند. اما اگر به دنبال یک عکس با اندازه خاص هستید، در بخش tools می توانید کمی دسترسی خود را محدود تر کنید.

روی این دکمه کلیک کنید تا نوار ابزار مورد نظر گوگل باز شود:

گوگل

در این قسمت شماری از ابزارها را مشاهده می کنید که ما با سمت چپ ترین آن ها یعنی size کار داریم. روی آن کلیک کنید:

گوگل

گزینه any size در این بخش فعال است. این بدین معنی است که تصاویری که در این بخش مشاهده می کنید همه از سایز های مختلفی برخوردار هستند. حالا اگر به دنبال تصاویر بزرگ، معمولی یا آیکون هستید می توانید دسترسی تان را محدود تر کنید.

اگر بخواهید تصاویر تان از سایز خاصی بزرگتر باشد گزینه larger than را انتخاب کنید. در این انتخاب محدودیت های متفاوتی قرار دارد:
گوگل سرچ

در این بخش یک باکس اسکرول دار باز می شود که سایز های مشخصی در آن قرار داده شده است. برای این که عکس مورد نظرتان از سایز خاصی بزرگتر باشد، آن سایز را اینجا پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

اما اگر به طور دقیق به دنبال یک عکس هستید آخرین گزینه یعنی exactly برای شما مناسب است. برای تست آن، رویش کلیک کنید:

گوگل سرچ

در این قسمت عرض و ارتفاع عکس ها را به پیسکل وارد کنید و بعد GO را بزنید. گوگل به شما کمک می کند تا تصاویری را با این ویژگی ها پیدا کنید.

اما یک روش جالب تر نیز وجود دارد. اگر روزانه شما باید ساعت ها صرف جستجوی چنین تصاویری با محدودیت های یاد شده کنید می توانید از امکان اختصاصی گوگل استفاده کنید. برای آشنایی ب آن روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.google.com/imghp

با کلیک بر این گزینه وارد یک مدل جدید از رابط کاربری جسنجوی گوگل می شوید که از قاعده خاصی برای جستجو استفاده می کند. در واقع شما باید فرمول زیر را برای جستجوی تصاویر خود در آن بکار بگیرید:

word imagesize:widthxheight

در این بخش باید به جای WORD نام تصویر مورد نظر خود را قرار داده و به جای واژه های width و height به ترتیب عرض و طول تصویر را بنویسید. در ادامه کافیست یک اینتر بزنید تا گوگل تصاویر خاص با اسم مورد نظر در طول و عرض مشخص شده تان را به شما نمایش دهد:

جستجو

در این مرحله که در بالا مشاهده می نمایید ما توانسته ایم تصاویری را با نام گویا آی تی در اندازه مشخض سرچ کنیم. جالب است که نتیجه به صورت زیر تغییر می کند:

جستجوی تصاویر دقیق

بدین صورت می توانید با استفاده از امکانات جذاب گوگل، به هدف خود برسید و دقیقا آن چه را که می خواهید جستجو کنید.

نظر شما در مورد این ترفند فوق العاده کاربردی چیست؟ با استفاده از این ویژگی تا حد زیادی می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و نیازی نیست بعد از مشاهده تصاویر به بررسی ابعاد آن ها بپردازید. تجربیات خود را در شرایط مشابه با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *