چگونه چند برنامه را به صورت همزمان در Windows 10 اجرا کنیم؟

چگونه چند برنامه را به صورت همزمان در Windows 10  اجرا کنیم؟
  • 1395/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

کاربران حرفه ای و یا نیمه حرفه ای ویندوز اغلب با برنامه های خاصی سرو کار دارند به عنوان مثال ممکن است شما در ابتدای روشن نمودن سیستم خود برنامه هایی چون Word، مرورگر و همچنین پیام رسان های مختلفی را باز نمایید. ویندوز ۱۰ قابلیتی جدید و جذاب را برای کاربران خود ارئه نموده است که به واسطه آن شما قادر خواهید بود یک یا چند برنامه خاص را به یک میان بر خاص پین نموده و با اجرای آن در واقع همه برنامه های پین شده را اجرا نمایید. در ادامه با گویا آی تی و آموزش این قابلیت کاربردی و مفید همراه باشید.

  1. اولین برنامه از لیست برنامه های دلخواه خود را با راست کلیک نمودن بر روی آن انتخاب نمود و گزینه Open File Location را برگزینید.multi-shortcut
  2. با انتخاب این گزینه مرورگر ویندوز باز شده و محل برنامه مورد نظر را نشان می دهد. روی آیکون برنامه راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نموده  و تب Shortcut را کلیک می نماییم.

multi-shortcut

  1. آدرس مشخص شده در فیلد Target را کپی نموده و در یک فایل متنی (…، word،Notepad) پیست می کنیم.
  2. مراحل ۱ تا ۳ عنوان شده برای اولین نرم افزار را برای برنامه های دلخواه دیگر خود نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که مطابق شکل زیر بایستی تمامی آدرس ها به صورت مرتب و در زیر هم وارد شوند. پس از اتمام این کار مانند تصویر تغییرات مورد نظر را اعمال نموده و اجزای دیگر متنی را به فایل بیافزایید.
    start-multiple-softwares

تغییرات انجام پذیرفته در فایل بالا شامل موارد زیر می باشد:

  • افزودن عبارت echo off@ به ابتدای سند
  • افزودن عبارت cd در ابتدای هر خط آدرس برنامه
  • انتقال قسمت آخر آدرس هر برنامه به خط پایین و افزودن عبارت start در ابتدای هر کدام
  • در نهایت نیز عبارت exit برای پایان اجرای دستور نوشته شده است.
  1. فایل مورد نظر را با فرمت بر روی صفحه دسکتاپ ذخیره نمایید. به عنوان مثال نام فایل شما به صورت example.bat خواهد بود. دقت کنید که در قسمت Save as Type گزینه All files را انتخاب کنید.

با انجام این کار یک آیکون شورت کات بر روی تصویر ظاهر خواهد شد که به کمک اجرای آن تمامی برنامه های لیست شده در این فایل به صورت یک جا اجرا می گردند. امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی واقع شود. نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *