این آخرین پیام پیش از مرگ فضانورد پیرس سلرز است

این آخرین پیام پیش از مرگ فضانورد پیرس سلرز است
  • 1395/10/12
  • زهرا معبودی
  • 0

فضانورد متولد انگلستان و دانشمند هواشناسی پیش از مرگ اش پیامی برای جهانیان ضبط کرد.

پیرس سلرز، فضانورد بازنشته و دانشمند تغییرات آب و هوایی در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ در اثر سرطان پانکراس و در سن ۶۱ درگذشت. پیش از مرگ اش او پیام ویدیویی زیر را به عنوان دانشمندی که نگران تغییرات در جهان و علت اصلی شان یعنی بشریت است برای جهانیان منتشر کرد.

حین فعالیت شغلی اش سلرز بر روی شناسایی و درک تغییرات سیستم آب و هوایی زمین متمرکز بود. او مخصوصا به تعامل بیوسفر (حیات) زمین با اتمسفر آن علاقه مند بود.

در پیام اش، سلرز زمین را “سیاره ای زیبا” خطاب کرد و در خصوص اینکه چگونه سیاره با حیاتی که در آن وجود دارد تکامل پیدا کردند تا “کاملا با یک دیگر جور شوند”. با این حال، تاثیر آشکارا و به سزای بشریت در آب و هوا پتانسیل این را دارد که نتایج “فاجعه آمیزی” بر آن بگذارد. او از گروه هایی نظیر دانشمندان، سیاست گذاران و صنعت گران می  خواهد تا با یکدیگر در راستای هدفی مشترک فعالیت کنند تا زمین را به عنوان “سیاره ای که می تواند از وجود حیات، از جمله خود ما حمایت کند” نگاه دارند.

piers-sellers-last-message

سلرز در سال ۱۹۸۲ به عنوان دانشمندی در ناسا مشغول به کار شد که پس از آن در سال ۱۹۹۶ وارد گروه فضانوردان شد. او سه بار در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرد و در پروژه های تحقیقاتی و کمک رسانی در ساخت و ساز ایستگاه فضایی حین مجموعا ۶ عملیات قدم زدن در فضا (Spacewalk) نقش داشت. سلرز همچنین به عنوان دانشمندی پروژه ای در ماهواره چند ملیتی ناسا یعنی Terra نیز مشغول به کار بود، این ماهواره به جهت جمع آوری داده های آب و هوایی با هدف اندازه گیری و زیر نظر داشتن تغییرات آب و هوایی زمین طراحی شده بود. او از سال ۲۰۱۱ معاون رئیس دانشمندان و کاوش ناسا در مرکز پرواز فضایی گودارد در گرین بلت، MD بوده است.

او همچنین در Before the Flood نیز حضور داشته است، مستندی ساخت ۲۰۱۶ که بخشی از تهیه کنندگی آن بر عهده لئوناردو دی کاپریو بوده است. حین فیلم، سلرز نسبت به توانایی بشریت در ایجاد تغییرات لازمه برای “آینده ای ایمن تر” سخن می گوید که در پیام ویدیویی اش نیز از این موضوع صبحت کرده است.

منبع: astronomy

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *