آموزش انتشار پست‌های فیس بوک با چند زبان مختلف

آموزش انتشار پست‌های فیس بوک با چند زبان مختلف
  • 1395/10/13
  • زهرا معبودی
  • 0

فیس بوک یک شبکه بین المللی است که ممکن است هر فرد، با چندین فرد دیگر با زبان ها و ملیت های دیگر در این شبکه در ارتباط باشد. حالا فرض کنید شما ۵ دوست مختلف با زبان های مختلف دارید. اگر کمی دست و پا شکسته هم با زبان آن ها آشنا باشید و از گوگل ترنسلیت هم استفاده کنید، باز هم برای هر کدام باید یک پست بنویسید و عبارت ها را مطابق زبان آن ها تکمیل کنید.

Facebook posts with multiple languages

در یکی از بروز رسانی های فیس بوک متوجه شدیم که می توان یک پست را با چند زبان مختلف انتشار داد. البته این قابلیت به طور پیش فرض غیر فعال است. برای فعال سازی امکان ارسال پست با چند زبان، مسیر زیر را دنبال کنید:

Page Settings > General > Post in Multiple Languages > Allow

بعد از فعال سازی، فیس بوک خود را ریلود کنید تا تنظیمات اعمال شود.

در ادامه برای ایجاد یک پست جدید در قسمت استاتوس اقدام کنید.

یک پست بنویسید که بهتر است به زبان اصلی مادری یعنی فارسی باشد.

ارسال پست به زبان مختلف

حالا با امکانی که فیس بوک ارائه داده است می توانید  زبان مختلف را مشخص کنید تا سریعا فیس بوک متن را به زبان مورد نظر ترجمه کند و نمایش دهد.

ارسال پست با زبان مختلف در فیس بوک

دقیقا همان جا که استاتوس اولیه را می نویسید، فیس بوک به شما امکان می دهد که استاتوس خود را به زبان های دیگری نیز تبدیل کنید و آن ها را زیر هم بچینید.

فرض کنید که پست خود را در چند زبان نشر داده اید. تمامی این متون در صفحه تان به درستی نمایش داده می شود. بعد از این هر کس که WALL شما را مشاهده کند، می تواند تمام متون را مشاهده، و متن متناسب با زبان خود را بخواهند و عکس العمل خود را روی آن اعمال کند.

بدین ترتیب می توان ارتباط بهتری با هم نوعان و دوستان خود داشته باشید. این قابلیت درست از یک سال پیش تا کنون توسط فیس بوک ارائه شده است اما به دلیل غیرفعال بودن پیش فرض آن، بسیاری از افراد از آن بی اطلاعند بنابراین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا همه از آن استفاده کنند.

نکته جالب این است که این دست از پست های فیس بوکی، روزانه تا ۷۰ میلیون بازدید به خود اختصاص داده اند که از این ۷۰ میلیون، ۲۰ میلون بازدید مربوط به پست هایی بوده که با زبان دوم ارائه شده اند. بنابراین نتیجه می گیریم که فیس بوک بسیار بجا این قابلیت را ارائه داده است چرا که نیاز به آن کاملا احساس می شود.

Facebook posts with multiple languages

زبان بین المللی هم اکنون زبان انگلیسی است و مدت ها، فیس بوک به عنوان یک امکان، به کاربران اجازه می داد که پست ها را به انگلیسی ترجمه کنند. اما این قابلیت به اختصاصی سازی بیشتری منجر می شود. علاوه بر این دیگر نیازی نیست کاربران پست ها را به طور دستی ترجمه کنند یا از ابزار ترجمه فیس بوک ( ترجمه به انگلیسی ) استفاده کنند.

نظر خود را در باره این قابلیت ارائه کنید و در صورتی که تجربه ای در بکارگیری این ابزار دارید آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر ابزاری جایگزین یا افزونه ای برای ترجمه پست ها می شناسید که با آن کار کرده اید، در این باره نیز تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *