چگونه مشکل نشان ندادن آیفون در File Explorer ویندوز را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل نشان ندادن آیفون در File Explorer ویندوز را برطرف کنیم؟
  • 1395/10/13
  • زهرا معبودی
  • 0

در گذشته از یک محصول اپلی حالا خواه یک تلفن همراه باشد یا یک سیستم عامل، انتظار می‌رفت که به طرز قابل تحسینی خوب کار کند. ولی آن دوران دیگر تمام شده و احتمالاً همراه با استیو جابز از دست رفته است. محصولات اخیر اپل به اندازه‌ی غیرمعمولی باگ دارند. البته آیفون‌ها مثل بعضی محصولات دیگر خود به خود منفجر نمی‌شوند، اما بی‌نقص هم نیستند. iOS به اندازه‌ی قابل ملاحظه‌ای باگ داشته و با دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای غیراپلی هم مشکلات عجیبی دارد. یکی از این مشکلات عدم نمایش آیفون در File Explorer ویندوز است. کاربرانی که از iOS 10 استفاده می‌کنند مدتی است که در هنگام اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ با چنین مشکلی مواجه می‌شوند. از آن جایی که پای یک دستگاه اپلی و یک دستگاه مایکروسافتی در میان است، کسی مسئولیت این مشکل را قبول نمی‌کند، ولی یک روش سریع و ساده برای رفع آن وجود دارد.

برای حل این مشکل به دسترسی‌های مدیریتی نیاز دارید. علاوه بر این، آیفون و کابل USB آن هم باید در دسترس باشد. با در نظر گرفتن این‌ها، برای رفع مشکل دو راه وجود دارد:

راهحل ۱

۱. آیفون را به کامپیوترتان وصل کنید.

۲. Device Manager را باز کرده و دکمه‌ی به اضافه‌ی گزینه‌ی Universal Serial Bus controllers را انتخاب کنید.

۳. در زیر مجموعه‌ی Universal Serial Bus controllers گزینه‌ای به نام Apple Mobile Device USB Driver می‌بینید، بر روی آن دو بار کلیک کنید تا پنجره‌ی Properties آن باز شود.

۴. به زبانه‌ی Driver رفته و درایور آن را حذف کنید.

۵. آیفون خود را از سیستم جدا کرده و مجدداً متصل کنید. اکنون ویندوز دوباره به دنبال درایور دستگاه می‌گردد، و آن را دانلود و نصب می‌کند. با این روش مشکل احتمالاً برطرف می‌شود.

how-to-fix-iphone-not-showing-in-file-explorer-in-windows

اگر این روش کار نکرد به سراغ راه‌حل دوم بروید.

راهحل ۲

۱. نرم‌افزار iTunes را حذف کنید. به وبسایت رسمی اپل رفته و آخرین نسخه‌ی آیتونز را دانلود و نصب نمایید.

۲. آیفون خود را به کامیپوترتان وصل کنید.

۳. Device Manager را باز کرده و دکمه‌ی به اضافه‌ی گزینه‌ی Universal Serial Bus controllers را انتخاب کنید.

۴. در زیر مجموعه‌ی Universal Serial Bus controllers گزینه‌ای به نام Apple Mobile Device USB Driver می‌بینید، بر روی آن دو بار کلیک کنید تا پنجره‌ی Properties آن باز شود.

۵. به زبانه‌ی Driver رفته و درایور دستگاه را آپدیت کنید.

دو راه‌حل بالا در صورتی کار می‌کند که برنامه‌ی خاصی بر روی ویندوز نصب نکرده باشید که رفتار File Explorer را تحت الشعاع قرار داده باشد. علاوه بر این بهتر است همیشه نرم‌افزار آیتونز را به‌روز نگه دارید.

نظر شما در مورد سادگی آموزش بالا چیست؟ آیا تا کنون برای حل مشکل عدم نمایش آیفون در برنامه های ویندوز از این رویکرد استفاده کرده اید؟ در صورتی که روش جایگزینی برای این مورد می شناسید آن را در برخش نظرات گویا آی تی بنویسید تا دیگر کاربران نیز از آن استفاده کنند. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی share کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *