چگونه ۵ سرویس اصلی یاهو را جایگزین کنیم و اکانت یاهو را حذف کنیم؟

چگونه ۵ سرویس اصلی یاهو را جایگزین کنیم و اکانت یاهو را حذف کنیم؟
  • 1395/10/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیا عدم امنیت یاهو شما را آزار می دهد؟ ما به شما می گوییم چگونه از آن خلاص شوید.یاهو چند وقت پیش اعلام کرد که دو سال قبل اکانت های ۵۰۰ میلیون کاربر در معرض حمله هکرها قرار گرفته است.

گویا آی تی – این شرکت در ماه گذشته نیز فاش کرد که یک حمله هکری دیگر را کشف کرده که محتویات اکانت یک میلیارد کاربر را در معرض خطر قرار داده است. البته مشخص نیست که چه میزان از این اکانت ها تکراری هستند، اما در این وضعیت آیا این موضوع اهمیتی دارد؟
شما را نمی دانم، اما برای من این شرکت تمام شد. البته من چندان از آن استفاده نمی کردم ولی همان مقدار کم را نیز خاتمه دادم.
من می دانم که گفتن این حرف برای من ساده است. من تنها یک اکانت دارم که از آن برای بازی فوتبال فانتزی استفاده می کنم. اما کسانی وجود دارند که بسیار به یاهو وابسته هستند. در ادامه راه کارهایی برای جایگزین کردن سرویس های اصلی یاهو با گزینه های دیگر و سپس حذف کردن اکانت یاهو ارائه می کنیم.

پرتال یاهو
یاهو یک پرتال اینترنتی قدیمی است و مربوط به زمانی است که همه کاربران این سایت را به عنوان پیش فرض صفحه اصلی مرورگر خود قرار می دادند. اگر مهم ترین چیز یک سرویس جدید داشتن یک بخش دسترسی به اخبار، آب و هوا، اطلاعات بورس و ایمیل باشد، پس دو گزینه مهم دیگر نیز وجود دارد.
نزدیک ترین گزینه به یاهو سایت MSN.com مایکروسافت است. این سایت دارای بخش های اخبار، بورس و آب و هوا است. در صفحه اصلی این سایت شما دسترسی ساده ای به همه موارد موجود در دنیای مایکروسافت دارید، از جمله، Outlook.com, Skype, Office Online, OneDrive و همچنین فیس بوک و توییتر.
اگر به دنبال یک نمای ساده تر و جذاب تر هستید می توانید به پرتال AOL رجوع کنید. شما در این سایت می توانید تقریباً هر چیزی را که در MSN و Yahoo به دنبال آن بودید را با زیبایی بیشتر پیدا کنید.

ایمیل
گزینه های متعددی به جای ایمیل یاهوو وجود دارند. از معروف ترین آنها می توان به Gmail، Outlook.com، AOL Mail، GMX و Proton Mail اشاره کرد. انتخاب هر کدام از این موارد به ترجیح و علاقه شما به محیط خاصی مانند پیام رسان گوگل یا مایکروسافت بستگی دارد.
اگر می خواهید بدون کمترین مشکل اکانت ایمیل خود را تغییر دهید، می توانید به آموزش های قبلی ما در رابطه با چگونگی نقل مکان به یک اکانت ایمیل جدید رجوع کنید.

آب و هوا
سایت های زیادی وجود دارند که دارای بخش وضعیت آب و هوایی مکان های مختلف هستند. این بخش در پرتال هایی که قبلاً اشاره شد نیز وجود دارد، اما سایت هایی وجود دارند که مختص آب و هوا هستند، از جمله: weather.com،Weather Underground و Forecast.io.
اگر ترجیح می دهید که از یک نرم افزار استفاده کنید، موارد متعددی در فروشگاه Windows Store برای کاربران ویندوز ۱۰ وجود دارد، نرم افزارهایی مانند: AccuWeather، The Weather Channel و نرم افزار آب و هوایی داخلی مایکروسافت. کسی که قبلاً از Outlook 2016 استفاده کرده باشد می تواند با فعال کردن گزینه نشان دادن آب و هوا در قسمت تنظیمات، وضعیت آب و هوا را در بالای سال نامه مشاهده کند.

بازارهای مالی و سرمایه
ویندوز ۱۰ دارای نرم افزار داخلی Money برای پیگیری بازارهای مالی و دریافت اخبار اقتصادی است. اگر به اخبار لحظه ای بازارهای مالی علاقه دارید می توانید به سایت هایی مانندMSN Money, Google Finance, و Seeking Alpha مراجعه کنید.

فوتبال فانتزی
برای کسانی که به ورزش های فانتزی علاقه دارند گزینه های زیادی به جای Yahoo Sports وجود دارد. ESPN یک انتخاب واضح است زیرا آن از قبل یک سایت فانتزی بزرگ بوده است و تقریباً همه نوع ورزش را شامل می شود. سایت NFL هم دارای فوتبال فانتزی خاص خود است. همچنین CBS Sports نیز مقصد فانتزی خوبی محسوب می شود.

اکانت خود را حذف کنید
حالا که با جایگزین های سرویس های یاهو آشنا شدید می توانید اکانت یاهوی خود را حذف کنید.
اول، به صفحه مختص بستن اکانت یاهو بروید، توجه داشته باشید که از قسمت تنطیمات اکانت خود نمی توانید به این صفحه بروید. در ابتدای این صفحه باید نام اکانت مورد نظر را تایید کنید، هشدار آن را مطالعه کنید، رمز عبور خود را وارد کنید و سپس عبارت امنیتی داده شده را وارد کنید. بعد از آن روی گزینه پایان دادن به اکانت کلیک کنید.
بعد از آن، یاهو تایید خواهد کرد که اکانت شما با موفقیت حذف شده است. سپس یاهو شما را از اکانت خارج می کند، اما یاهو اعلام می کند که پاک سازی اطلاعات اکانت شما از روی سیستم پایگاه داده سایت حدود ۹۰ روز طول خواهد کشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *