شرکت سامسونگ به طور رسمی از مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A رونمایی کرد

شرکت سامسونگ به طور رسمی از مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A رونمایی کرد
  • 1395/10/13
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، به‌تازگی از مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های میان‌رده گلکسی A رونمایی کرده است و از مهم‌ترین تغییرات آن‌ها در مقایسه با نسل قبل، می‌توان به بدنه ضدآب نسخه جدید سری گلکسی A سامسونگ اشاره نمود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

با اینکه در ابتدا، انتظار می‌رفت شرکت کره‌ای سامسونگ از گوشی‌های جدید سری گلکسی A در ۵ ژانویه (۱۶ دی‌ماه) رونمایی کند، مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 کمی زودتر ارائه شد.

طراحی گوشی‌های جدید سری گلکسی A تقریباً به گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۷ سامسونگ بسیار نزدیک شده است. در بدنه این گوشی، از ترکیب فلز و شیشه استفاده شده است و بدنه پشتی نیز کمی انحنا دارد. با این‌حال، سامسونگ تصمیم گرفته است تا در جای‌گیری بلندگو تغییر ایجاد نماید و به همین جهت، مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A، اکنون از یک بلندگو که در سمت راست گوشی و در بالای دکمه پاور جای گرفته است، بهره می‌برد.

گلکسی A

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، یکی از مهم‌ترین تغییرات صورت‌گرفته در گوشی‌های جدید سری گلکسی A، عرضه آن‌ها با بدنه‌ای ضدآب است و به همین جهت، آن‌ها همانند مدل‌های عرضه شده از گلکسی اس ۷ نیز، تاییدیه IP68 دریافت کرده‌اند. دریافت تاییدیه برای گوشی‌های جدید از سری گلکسی A، بدین معناست که قطعات سخت‌افزاری گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود و در صورتی‌که گوشی خیس شود، آسیبی به آن نمی‌رسد.

هم‌چنین، سامسونگ اعلام کرده است که مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده‌اند و از فناوری شارژ سریع و صفحه‌نمایش همیشه فعال، استفاده می‌کند.

گوشی‌های جدید سری گلکسی A با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو همراه شده‌اند

گلکسی A
گلکسی A3 (مدل ۲۰۱۷)

مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A3 سامسونگ به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی از این سری ارائه می‌شود. این مدل، به یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی اچ‌دی سوپرآمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود و از یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس کاری ۱٫۶ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، استفاده می‌کند.

ابعاد گوشی گلکسی A3 سامسونگ (مدل ۲۰۱۷) تنها ۱۳۵٫۴ در ۶۶٫۲ بوده و ضخامت آن، ۷٫۹ میلی‌متر است. این گوشی میان‌رده، هم‌چنین از سرویس پرداخت Samsung Pay می‌کند اما ممکن است تنها برخی از مدل‌های گوشی گلکسی A3 (نسخه ۲۰۱۷) با این سرویس پرداخت موبایلی همراه شده باشد. دو گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات‌فنی است که مدل جدید گوشی گلکسی A3 سامسونگ، با آن ارائه می‌شود. البته در صورت تمایل، می‌توانید با استفاده از یک کارت‌حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی داخلی را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

گلکسی A
گلکسی A3 (مدل ۲۰۱۷)

 برای عکاسی و فیلم‌برداری، این گوشی میان‌رده به یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری به کمک شاتر ۸ مگاپیکسلی که در جلوی گوشی قرار دارد، صورت می‌گیرد. یک باتری ۲۳۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ گوگل، لیست مشخصات‌فنی این گوشی را کامل می‌کند.

گلکسی A
گلکسی A5 (مدل ۲۰۱۷)

در رابطه با  نسخه جدید گوشی گلکسی A5 سامسونگ نیز باید گفت که این مدل به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۲ اینچی سوپرآمولد فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس کاری ۱٫۹ گیگاهرتز برای هر هسته، سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌ارتقا از دیگر مشخصات‌فنی است که به این گوشی قدرت می‌دهد.

گلکسی A
گلکسی A5 (مدل ۲۰۱۷)

انرژی لازم برای صفحه‌نمایش و پردازنده در مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A5 سامسونگ، به کمک یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد. در جلوی گوشی، شرکت سازنده از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است و برای عکس‌برداری با دوربین اصلی، نسخه جدید گوشی گلکسی A5 به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مشابه با گشودگی دیافراگم F/1.9 مجهز شده است. در نهایت، باید گفت که ابعاد این مدل، ۱۴۶٫۱ در ۷۱٫۴ در ۷٫۹ میلی‌متر است.

گلکسی A
گلکسی A7 (مدل ۲۰۱۷)

در کنار این دو گوشی، شرکت سامسونگ، نسخه جدید گوشی گلکسی A7 را نیز ارائه داده است که از یک صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی سوپرآمولد فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و یک تراشه هشت هسته‌ای (احتمالاً اگزینوس) با فرکانس کاری ۱٫۹ گیگاهرتز برای هر هسته به آن قدرت می‌دهد.

گلکسی A
گلکسی A7 (مدل ۲۰۱۷)

دوربین اصلی و دوربین سلفی، مشابه بوده و هر دو ۱۶ مگاپیکسلی است. سه گیگابایت حافظه رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت، از دیگر مشخصاتی است که در وب‌سایت سامسونگ به آن اشاره شده. در مقایسه با نسخه جدید گوشی گلکسی A5، مدل ۲۰۱۷ گلکسی A7 سامسونگ به یک باتری بزرگ ۳۶۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این گوشی، هم‌چنین تنها ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A در اوایل بهمن در آسیا عرضه خواهد شد

تمامی مدل‌های جدید از سری گلکسی A سامسونگ در اوایل ماه ژانویه (نیمه دی‌ماه) در روسیه عرضه خواهد شد و در دیگر کشورهای اروپایی، نسخه جدید گوشی‌های گلکسی A در ماه آینده برای خرید در دسترس خواهد بود. البته بد نیست بدانید که مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A7 در کشورهای اروپایی عرضه نخواهد شد و برای انتخاب یک گوشی از سری گلکسی A، انتخاب کاربران به نسخه جدید گوشی گلکسی A5 یا گلکسی A3 محدود خواهد بود.

گلکسی A

در رابطه با عرضه نسخه‌های جدید گوشی گلکسی A  در آسیا، اعلام شده است که سامسونگ در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن‌ماه) برای عرضه آن‌ها در کشورهای آسیایی آماده می‌شود. براساس اطلاعات رسمی، مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های گلکسی A در چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی و صورتی به بازار عرضه خواهد شد و قیمت نسخه ۲۰۱۷ گوشی گلکسی A3 و گلکسی A5 سامسونگ به ترتیب، ۳۲۹ و ۴۲۹ یورو است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *