معرفی گوشی LG K8 2017

معرفی گوشی LG K8 2017
  • 1395/10/14
  • زهرا معبودی
  • 1

همان طور که می دانید گویا آی تی در روزهای اخیر به معرفی دو گوشی از سری ۵ تایی اخیر ال جی پرداخته است. امروز نیز قصد داریم به بررسی ویژگی های گوشی LG K8 2017 بپردازیم.

در اولین نگاهی که به این گوشی انداختیم به این نتیجه رسیدیم که ال جی تمرکز اولیه خود را بر روی تغییر اندازه های نمایشگر های گوشی های خود قرار داده است. گوشی LG K8 2017 نیز با نمایشگر ۵ اینچی، قرار است به زودی روانه بازار شود به طوری که رزولوشن این گوشی نیز تعریف خاصی ندارد. میزان رزولوشن این گوشی به اندازه ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل گزارش شده است. این نشان می دهد که تراکم پیکسلی این گوشی جدید ال جی نیز نباید بیش از ۲۹۴ پیکسل در اینچ باشد.

به هر حال این تصمیم ال جی بوده و حتما برای ان دلایلی دارد. اما از نظر حافظه رم این روزها گوشی های هوشمند تلاش های بسیاری دارند تا بتوانند در عرصه های رقابتی موفق باشند. بهترین گوشی ها این روزها از حافظه رم ۳ تا ۴ گیگابایتی برخوردارند اما این بار در ویژگی های  LG K8 2017 چنان خواندیم که ال جی برای آن یک حافظه رم ۱٫۵ گیگابایتی در نظر گرفته است. حافظه داخلی هم ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است که کاربر می تواند آن را از طریق اسلات ها افزایش دهد.

این اسمارت فون اندرویدی جدید ال جی قرار است تحت سیستم عامل Android (7.0) روانه بازار شود. شاید این یکی از مهم ترین نقاط قوت این گوشی باشد.

lg-k8-2017

رنگ هایی که ال جی برای گوشی LG K8 2017 در نظر گرفته شامل، آبی، طلایی، خاکستری و نقره ای است. اگر سری به سایر بررسی های گوشی های ال جی بزنید احساس می شود که ال جی تنوع رنگ بندی هایش را روی گوشی های مختلف پخش کرده است. با این حال برخی چیزها مثل سنسورهای نمایشگر نظیر سنسور مجاورتی و نوری در تمام گوشی هایش یکسان بوده است.

مشخصه های دوربین های گوشی های ال جی تماما شبیه به هم نیستند اما به نظر می رسد که دوربین ها از کیفیت متوسط به بالا برخوردار باشند. در LG K8 2017 شما می توانید یک دوربین ۱۳ پیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی گوشی، بهره مند باشید. تجربه ثابت کرده که با یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم می توانید سلفی های خوبی از نظر کیفیت بگیرید اما وجود فلش LED در پشت گوشی، به گرفتن تصاویر واضح تر از طریق پشت گوشی به شما کمک می کنند.

از جمله ویژگی های دوربین این گوشی، فوکوس خودکار و زوم دیجیتالی است.

از نظر سخت افزاری نیز روی پردازنده تمرکز ویژه ای صورت نگرفته اما جزییات چیپ پردازنده این گوشی بدین صورت است که این گوشی از یک چیپست Qualcomm Snapdragon 425 8917 بهره مند است که در بردارنده یک پردازنده ۴ هسته ای است. این پردازنده قادر است با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز، پردازش داده های تان را انجام دهد. پردازنده مورد نظر تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه پیدا کرده است.

حافظه رم این گوشی، به میزان متوسط در نظر گرفته شده اما نکته عجیب این جاست که کاربر قادر خواهد بود حافظه این گوشی را تنها تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهد. در حالی که نمونه های مشابه مورد معرفی ال جی تا ۲ ترابایت برای افزایش حافظه به کاربر دسترس پذیری می دادند، کاهش حجم قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت برایمان کمی شوک بر انگیز بود. نا گفته نماند که برای افزایش حافظه تنها قادر خواهید بود از microSD و  microSDHC استفاده کنید.

lg-k8-2017

باتری این گوشی با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی امپر در ساعت ارائه شده است. مزیت باتری یاد شده این است که این باتری قابل تعویض توسط کاربر است. به نظر می رسد، ال جی با تعویض پذیر کردن باتری ها قصد دارد، در صورتی که عیبی بر باتری گوشی عارض شد، در وهله اول حل کردن آن را به خود کاربر محول کند. البته کاربران هم این روزها به دلیل اطمینان بیشتر تلاش دارند از گوشی هایی با این ویژگی استقبال کنند.

خروجی صدای گوشی نیز در این گوشی جدید ال جی به صورت Earpiece, Loudspeaker است و این بدین معنی است خروجی صدای میکروفون و موسیقی با هم فرق دارد و نباید انتظار پخش صدای استریو از گوشی داشت.

از دیگر مشخصه های بارز این گوشی، Voice dialing, Voice commands, Voice recording است که شامل، تماس صوتی، دستورات صوتی و ضبط تصویر و فیلم می شود.

این گوشی نیز در دره گوشی های متوسط هوشمند رده بندی شده است. در میان رقبای این گوشی، یک مدل از هواوی و یک مدل از گلکسی J های سامسونگ به چشم می خورد در عین حال می توان گفت این گوشی در رقابت به گوشی های هم خانواده خود نزدیک تر باشد. به تصویر زیر نگاه کنید تا با رقبای این گوشی آشنا شوید.

رقبای lg-k8-2017

در عین حال این گوشی در مدل مشابهی ارائه نشده است و ویژگی های آن کاملا یکتاست. هنوز اطلاعی از زمان انتشار این گوشی همچنین از قیمت آن در دسترس نیست.

نظر شخصی شما در مورد این گوشی ال جی چیست؟ به راستی چرا با وجود اینکه شمار گوشی های موجود در بازار با ویژگی های یاد شده زیاد هستند، ال جی باید این مدل گوشی را برای سال پر چالش ۲۰۱۷ در نظر بگیرد؟ نظر خود را در این باره در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. در مورد گوشی lg k8 2017 باید بگم علیرغم برخی آپشنهای اغوا کننده مثل otg و حافظه ۱۶ گیگی مفت نمی ارزه.
    از نقاط ضعف اساسیش اینه که امکان ارتباط بیسیم با تلویزیون نداره و فاقد قابلیتهایی مثل dlna هست.
    قطب نما هم نداره و رابط کاربری اون نسبت با اندرویدهای پایینتر مثل مارشمالو و کیت کت افتضاهه.
    بعنوان مثال امکان لغو نصب برنامه ها دور از دسترسه و کلا اعصاب خورد کنه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *