محبوبیت ویندوز ۱۰ با استقبال ۵۰% از کاربران تایید شد

محبوبیت ویندوز ۱۰ با استقبال ۵۰% از کاربران تایید شد
  • 1395/10/14
  • زهرا معبودی
  • 0

آخرین نظرسنجی نرم افزاری و سخت افزاری استیم رتبه ای چشم گیر را برای ویندوز ۱۰ ثبت می کند که هم اینک مطابق گزارشات دریافتی از کاربران بر روی نیمی از سیستم عامل های شخصی به عنوان سیستم عامل اصلی نصب شده است. نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی این سیستم عامل ۵۰٫۳۵ درصد از سیستم های شرکت کننده در این نظر سنجی را تشکیل می دهند در حالی که ویندوز ۷ همچنان با رقم ستودنی ۳۳٫۸۷ درصد در رتبه دوم جدول جای دارد.

ویندوز

VentureBeat در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که نرخ استفاده از ویندوز ۱۰ بسیار بیشتر از دیگر نسخه های ویندوز است، از جمله ویندوز ۷٫ اینکه ویندوز ۱۰ آپگریدی رایگان بود نیز تاثیر به سزایی در ترغیب مردم به نصب کردن آن داشته است و شمول دستگاه های موبایل مجهز به ویندوز ۱۰ و کنسول های ایکس باکس وان و دیگر سخت افزار ها در این طرح نیز باعث تقویت این آمار و ارقام شده است. در ماه های اخیر نرخ نصب این ویندوز کاهش پیدا کرده است و پیشنهاد آپگرید رایگان نیز در جولای سال گذشته به پایان رسید و پیش بینی های اولیه در خصوص ۱ بیلیون نصب برای ویندوز ۱۰ نیز هم اینک کمی خنده دار و زیادی خوش بینانه به نظر می رسند اما همچنان پیشرفت ویندوز ۱۰ را نمی توان انکار کرد.

ویندوز

لیست کامل ویندوز های نصب شده در PC کاربران:

ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت: ۴۹٫۱۰ درصد (+۰٫۲۰%)

ویندوز ۷ ۶۴ بیت: ۲۸٫۶۰ درصد (-۰٫۲۲%)

ویندوز ۸٫۱ ۶۴ بیت: ۸٫۴۹ درصد (-۰٫۱۰%)

ویندوز ۷: ۵٫۲۷ درصد (-۰٫۱۳%)

ویندوز ۱۰: ۱٫۲۵ درصد (+۰٫۰۲)

ویندوز XP 32 بیت: ۱٫۱۵ درصد (-۰٫۰۴%)

ویندوز ۸ ۶۴ بیت: ۱٫۱۵ درصد (-۰٫۰۴%)

ویندوز ۸٫۱: ۰٫۲۷ درصد (۰٫۰۰%)

ویندوز ویستا ۳۲ بیت: ۰٫۱۳ درصد (-۰٫۰۱%)

ویندوز ۸: ۰٫۱۰ درصد (۰٫۰۰%)

ویندوز ویستا ۶۴ بیت: ۰٫۰۶ درصد (-۰٫۰۱%)

ویندوز

از دیگر نکات جالبی که دراین نظر سنجی رویت شدند می توان به این مسائل اشاره کرد: کارت گرافیک GTX 970 همچنان استفاده توسط ۴٫۶۴ درصد از کاربران پر استفاده ترین کارت گرافیک بازار است ولی سهم آن رو به نزول می باشد، در حالی که GTX 1060 به سرعت بالا می آید و از نیم درصد به ۱٫۹۰ درصد سعود کرده است، ۹۷۰ بیش از ربعی از سهم اش در بازار را از دست داده است. هدست های واقعیت مجازی بخش کوچکی از کاربران استیم را تشکیل می دهند یعنی تنها ۰٫۳۸ درصد از کل جمعیت آن ها (۰٫۲۵ درصد برای HTC Vive و ۰٫۱۵ درصد برای Oculus Rift). و ۱٫۶۴ درصد از کاربران استیم همچنان از رزولیشن ۱۰۲۴x768 استفاده می کنند .

منبع: pcgamer.com

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *