با گوشی میان‌رده آنر ۶ ایکس هوآوی با دوربین دوگانه بیشتر آشنا شوید

با گوشی میان‌رده آنر ۶ ایکس هوآوی با دوربین دوگانه بیشتر آشنا شوید
  • 1395/10/15
  • مقدم
  • 0

شرکت هوآوی، مدتی پیش از گوشی میان‌رده آنر ۶ ایکس در چین رونمایی کرد و به‌تازگی، این گوشی به صورت عمومی در نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس معرفی شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات‌فنی گوشی میان‌رده آنر ۶ ایکس در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات رسمی، گوشی آنر ۶ ایکس به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و نمایشگر این گوشی از ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. با توجه به رزولوشن فول اچ‌دی نمایشگر گوشی آنر ۶ ایکس، در هر اینچ، نزدیک به ۴۰۳ پیکسل وجود دارد که برای یک محصول میان‌رده قابل قبول است. برای اطلاع، گوشی آیفون ۷ پلاس و وان‌پلاس ۳T که البته قیمت بسیار بیشتری دارند، از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‌کنند.

تراشه Kirin 655 هوآوی با هشت هسته پردازشی به گوشی آنر ۶ ایکس قدرت می‌دهد و براساس بررسی‌هایی که پیش‌تر بر روی این تراشه انجام شده است، چیپ‌ست Kirin 655 در زمینه وب‌گردی و هم‌چنین انجام بازی‌های مختلف، قدرت‌مند خواهد بود. با این‌حال، نمی‌توان عملکرد آن‌را با برخی از تراشه‌های میان‌رده سری ۶۰۰ اسنپدراگون کوالکام مقایسه کرد.

آنر ۶ ایکس

برای مالتی‌تسکینگ مناسب، گوشی آنر ۶ ایکس به سه گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و از ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظر کاربران استفاده می‌کند. با این‌حال، با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توانید نسخه رده‌بالای آنر ۶ ایکس را با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایید که البته در حال‌حاضر، هنوز مشخص نیست که این نسخه در بازار ایران عرضه می‌شود یا خیر. در همین رابطه، تنها اعلام شده است که نسخه رده‌بالای این گوشی، در برخی از بازارها در اواخر سه ماهه اول، در دسترس قرار می‌گیرد.

با توجه به نمایشگر فول اچ‌دی و تراشه Kirin 655، شرکت هوآوی از یک باتری با ظرفیت بالای ۳۳۴۰ میلی‌آمپر بر ساعت در گوشی آنر ۶ ایکس استفاده کرده است. به همین جهت، تنها با یک‌بار شارژ کامل باتری، گوشی میان‌رده جدید هوآوی تا ۲٫۲ روز قابل استفاده خواهد بود و شرکت سازنده، ادعا می‌کند که در صورت استفاده سنگین از آنر ۶ ایکس، باتری بیش از یک روز ماندگاری خواهد داشت. برای شارژ کامل باتری دستگاه به دلیل پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، باید آن‌را به مدت ۲٫۵ ساعت به شارژر متصل نمایید.

آنر ۶ ایکس

گوشی میان‌رده آنر ۶ ایکس به یک حسگر اثرانگشت مجهز شده است که در صورت تشخیص اثرانگشت کاربر، گوشی را در مدت ۰٫۳ ثانیه آنلاک خواهد کرد. علاوه‌بر آنلاک‌شدن دستگاه به کمک حسگر اثرانگشت، می‌توانید از آن برای پیمایش در صفحات وب، جابه‌جایی بین تصاویر مختلف در برنامه گالری و رد تماس یا پاسخ به تماس‌های دریافتی استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیزی که گوشی آنر ۶ ایکس را به یک محصول ارزشمند تبدیل می‌کند، مجهزشدن آن به دوربین دوگانه است. در ماژول دوربین دوگانه از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است و فناوری DTI کمک خواهد کرد تا نویز تصویر با بهبود تاری، کاهش پیدا نماید.

البته، عملکرد دوربین در حد و اندازه یک گوشی رده‌بالا یا حتی یک محصول میان‌رده با قیمت بالاتر که به دوربین دوگانه مجهز شده است، نخواهد بود. با این‎حال، آنر ۶ ایکس در زمینه عکاسی از تعداد زیادی از محصولات هم‌قیمت خود، عملکرد بهتری دارد. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری نیز، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار گرفته است.

آنر ۶ ایکس

از نظر طراحی، گوشی آنر ۶ ایکس همانند بسیاری از محصولات سری آنر جذاب است و شرکت سازنده از یک بدنه با آلیاژ آلومینیوم در آن استفاده کرده است که دو بار آبکاری شده؛ به همین جهت، مقاوت بدنه در برابر خط و خش بالا خواهد بود. برای جای‌گیری بهتر گوشی در دست، بدنه پشتی کمی انحنا دارد و روشنایی ۴۵۰ نیت نمایشگر آن، استفاده از گوشی آنر ۶ ایکس را در محیط‌هایی که نور زیاد است؛ فراهم می‌کند.

آنر ۶ ایکس

براساس اطلاعات رسمی اعلام‌شده، گوشی آنر ۶ ایکس تنها ۸٫۲ میلی‌متر ضخامت دارد و با احتساب باتری، وزن آن به ۱۶۲ گرم می‌رسد که چندان زیاد نیست. گوشی میان‌رده جدید هوآوی در ۱۵ ژانویه در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی در ایالات متحده عرضه خواهد شد و مدل پایه آنر ۶ ایکس، تنها ۲۵۰ دلار قیمت دارد. برای خرید مدل مجهز به چهار گیگابایت حافظه رم، باید نزدیک به ۳۰۰ دلار پرداخت نمایید.

منبع: Wired

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *