مشخصات‌فنی تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به‌طور رسمی اعلام شد

مشخصات‌فنی تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به‌طور رسمی اعلام شد
  • 1395/10/15
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، شرکت کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ با معماری ۱۰ نانومتری FinFET به‌طور رسمی رونمایی کرد اما در آن زمان، اعلام مشخصات‌فنی تراشه رده‌بالای جدید کوالکام به زمان دیگری موکول شد. به‌تازگی، شرکت کوالکام جزئیات‌ کامل تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ را ارائه داده است. در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از آنکه به مشخصات‌فنی تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بپردازیم، باید گفت که این تراشه در حال‌حاضر، در حال تولید انبوه است و انتظار داریم که تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۷، چندین مدل مجهز به این تراشه به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود که گوشی شیائومی می ۶ و ال‌جی جی ۶ به عنوان اولین محصولات مجهز به این تراشه در اواخر ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی معرفی شوند. شرکت سامسونگ نیز تا اوایل ماه می، گوشی گلکسی اس ۸ را پس از رونمایی رسمی در یک رویداد خبری در شهر نیویورک در ماه آوریل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه می‌کند.

شرکت کوالکام ادعا می‌کند که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ ادعا می‌کند به طور ویژه برای تجربه نسل جدیدی از دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت‌ مجازی محور، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی قابل‌حمل توسعه داده شده است و این تراشه توسط سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله سیستم‌عامل اندروید و ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شود.

qualcomm-snapdragon-835-full-details-revealed-lte-16-cat-and-directx-12-support-511493-2

در مورد یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این تراشه، باید گفت که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به یک مودم X16 LTE مجهز شده است که اولین تراشه با یک مودم LTE از کلاس گیگابیت است؛ به همین جهت، اسنپدراگون ۸۳۵ از پهنای باند گیگابیت پشتیبانی خواهد کرد. مودم X16 LTE تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ازاستاندارد Cat 16 LTE استفاده می‌کند و به همین جهت، حداکثر سرعت دانلود در آن یک گیگابیت بر ثانیه است. هم‌چنین پشتیبانی این مودم از استاندارد Cat 13 LTE، باعث می‌شود تا حداکثر سرعت آپلود به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

علاوه‌براین، این تراشه رده‌بالا از فناوری بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند و یک استاندارد جدید برای اتصال چندجانبه مبتنی بر گیگابیت در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در نظر گرفته شده است. تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام به هشت هسته پردازشی مجهز شده؛ چهار هسته پردازشی Kryo با فرکانس کاری ۲٫۴۵ گیگاهرتز برای هر هسته به همراه چهار هسته پردازشی کم‌مصرف با حداکثر فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز، در این تراشه به کار گرفته شده است.

برای پردازش امور گرافیکی، چیپ گرافیکی آدرنو ۵۴۰، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را همراهی می‌کند و آدرنو ۵۴۰ اکنون، ۴۰ درصد در مقایسه با سایر چیپ‌های گرافیکی مورداستفاده در تراشه‌های اسنپدراگون در پردازش امور گرافیکی سریع‌تر عمل خواهد کرد. پشتیبانی این واحد گرافیکی از OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0، Vulkan و دایرکت‌ایکس ۱۲ از دیگر نقاط قوت چیپ گرافیکی آدرنو ۵۴۰ خواهد بود.

qualcomm-snapdragon-835-full-details-revealed-lte-16-cat-and-directx-12-support-511493-3-1

پشتیبانی از حافظه دو کاناله LP DDR4x  با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز، فناوری شارژ سریع ۴٫۰، کدک صوتی Qualcomm Aqstic QCD9341 با قابلیت پخش صدای ۳۲ بیت/ ۳۸۴khz از دیگر مشخصات اعلام‌شده برای تراشه جدید اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است.

تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام در مقایسه با نسل قبل تا ۳۵ درصد کوچک‌تر شده است و نزدیک به ۲۵ درصد، انرژی کم‌تری مصرف خواهد کرد. فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام در مقایسه با نسخه ۳٫۰، ۲۰ درصد سریع‌تر شده است و ۳۰ درصد در مقایسه با نسل قبل، کارآیی بیشتری خواهد داشت.

برای اطلاع از این تغییرات، می‌توانید نزدیک به ۵ ساعت از یک گوشی‌هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ تنها با ۵ دقیقه شارژ باتری، استفاده نمایید. در صورتی‌که به مدت ۱۵ دقیقه گوشی‌هوشمند به برق مستقیم متصل باشد، باتری نزدیک به ۵۰ درصد شارژ خواهد شد که قابل‌توجه است.

در نهایت، باید گفت که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در زمینه پشتیبانی از سنسورهای مورداستفاده برای دوربین اصلی، با بهبودهایی همراه بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیز این تراشه به پردازشگر سیگنال تصویر Spectra 180 کوالکام اشاره کرد و به سازندگان اجازه می‌دهد تا از یک سنسور حداکثر ۳۲ مگاپیکسلی یا دو سنسور حداکثر ۱۶ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمایند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *