ورود ربات های تانک نما به نیروهای نظامی روسیه آغاز می شود

ورود ربات های تانک نما به نیروهای نظامی روسیه آغاز می شود
  • 1395/10/15
  • زهرا معبودی
  • 0

میدان جنگ برای افراد یک جهنم محسوب می شود. جنگ که نتیجه تلاش بی وقفه انسان هاست (!) نیازمند نیروی انسانیست و راهی وجود ندارد که جنگی را بدون حضور انسان ها در صحنه ی نبرد بتوان پیش برد. در آینده و و همچنین در زمان فعلی نیز آن دسته انسان های حاضر در صحنه نبرد توسط ربات ها که اغلب ماشین هایی هستند که از راه دور کنترل می شوند و بخشی از بار سنگین جنگی را بر دوش می کشند همراهی خواهند شد. در برخی موارد روبات های جنگی ای نظیر Nerekhta روسیه خود نیز مسلح هستند و مانند یک اسلحه در جنگ شرکت کرده و شلیک خواهند کرد!

اسلحه پشت این روبات به صورت از راه دور کنترل می شود اما نسخه جدید این روبات که در روزنامه Izvestia روسیه در خصوص آن گزارش شد، اسلحه رگباری پشت آن با یک چاشنی تک زمانه تعویض خواهد شد که روبات را تبدیل به یک بمب یک بار مصرف خواهد کرد. این روبات که تقریبا ۶۰۰ پوند وزن و ۳ فوت طول دارد نیروی حرکت اش را از یک موتور الکتریکی دریافت می کند و هنگامی که صد ها پوند مواد منفجره را حمل می کند می تواند تا حداکثر سرعت ۷ مایل بر ساعت نیز پیش برود.

russian-special-forces-nerekhta-robot-tank

همانطور که Army Recognition گفته است:

اصول عملیتی سیستم هدایتی یک روبات به خودی خود به اندازه کافی ساده است. پیش از جنگ، نقشه میدان جنگ و محل قرار گیری سوژه هایی که می بایست منهدم شوند به درون حافظه روبات ذخیره می شود و حین جنگ، کماندو ها تنها می بایست در کنسول کنترل شان تنها یک کلید را بفشارند تا هدفی از پیش تعیین شده انتخاب شود. پس از دریافت دستور رادیویی، روبات Nerekhta به صورت خودکار به سمت هدف حرکت کرده و آن را نابود خواهد کرد.

در واقع روبات ها با قابلیت حرکت خودکار به سمت هدفی از پیش تعیین شده توسط کاربران انسانی، در حال تبدیل به موشک های کروز روی زمین هستند. این نسلی جدید از سیستم های هوشمند خودکار می باشد اما پیاده سازی این سیستم بر روی ادوات جنگی زمینی همچنان امری نادر است که به ندرت به کار گرفته شده است. حتی پس از معرفی Nerekhta نیز این روبات تنها محدود به نیروی ویژه و دید بان ها می شود و تنها در شرایط جنگی سخت به خدمت گرفته خواهد شد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *