روش های کاملاً قانونی برای دریافت ارزان (یا حتی رایگان) ویندوز ۷ اورجینال

روش های کاملاً قانونی برای دریافت ارزان (یا حتی رایگان) ویندوز ۷  اورجینال
  • 1395/10/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

بیش از ۶ سال از عرضه ویندوز ۷ می گذرد. اکثر آپدیت های ارزان مربوط به زمان جدید و داغ بودن این ویندوز دیگر وجود ندارند. اما اگر رابط آشنای ویندوز ۷ را می پسندید (یا برای تست یا ارزیابی به آن نیاز دارید) هنوز هم می توانید موارد خوبی را پیدا کنید. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

گویا آی تی – بیش از ۶ سال از عرضه ویندوز ۷ می گذرد. اکثر آپدیت های ارزان مربوط به زمان جدید و داغ بودن این ویندوز دیگر وجود ندارند. اما اگر رابط آشنای ویندوز ۷ را می پسندید (یا برای تست یا ارزیابی به آن نیاز دارید) هنوز هم می توانید موارد خوبی را پیدا کنید. در ادامه به این موضوع می پردازیم.
به همین علت به طور کامل بر روی این پست کار کرده ام تا اطلاعات آن را با شرایط بازار کنونی کامپیوتر سازگار کنم.

ویندوز ۷ از نظر رسمی میانسال است. عرضه عمومی آن به بیش از شش سال قبل به ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ برمی گردد. هر روز که می گذرد به پایان مدت زمان ۱۰ ساله مایکروسافت برای پشتیبانی از عرضه های ویندوز نزدیک می شویم.

در ژانویه ۲۰۱۵ مایکروسافت به پشتیبانی از ویژگی های اصلی ویندوز ۷ خاتمه داد و مرحله پشتیبانی پنج ساله آغاز شد. در ژانویه ۲۰۲۰ دوره پشتیبانی رسمی ویندوز ۷ پایان می یابد.
اما چهار سال زمان بسیار طولانی است و اگر ویندوز ۷ را بر نسخه های جدیدتر آن ترجیح می دهید هنوز گزینه های زیادی در دسترس دارید.

اگر بخواهید از مسیر پر پیچ و خم قوانین لایسنس ویندوز حرکت کنید، متوجه خواهید شد که بهترین موارد خرید مربوط به تولید کنندگان کامپیوتر است، بدین معنا که شما می توانید بر روی کامپیوترهای شخصی جدید و نوسازی شده یک نسخه ویندوز ۷ نصب شده و آماده را بیابید.
اما اگر شما فقط به خود نرم افزار ویندوز ۷ نیاز دارید می توانید آن را در بسته بندی وکیوم خرده فروشی و OEM خریداری کنید، که در برخی مواقع با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شوند. اگر شما یک متخصص کامپیوتر یا تولید کننده ای باشید که ویندوز ۷ را برای تست نیاز دارد، گزینه های اشتراک را در اختیار دارید، اگرچه اکنون گزینه های کمتری نسبت به شش سال قبل وجود دارند. برای دانشجویان، بهترین گزینه ها با نسخه های جدیدتر ویندوز ارائه می شود.

اکثر جزئیاتی که من در این پست اشاره کرده ام مشتریان ویندوز در ایالات متحده را شامل می شود، اما ممکن است پیشنهادات مشابه را در کشورهای دیگر نیز بیابید.
هدف من در این پست هدایت شما به خریدهایی است که مشتریان به طور قانونی واجد شرایط آن هستند. من قصد ندارم تا شما را به تلاش هایی تشویق کنم که واجد شرایط آن نیستید. اگر محدودیت هایی برای پیشنهاد خاصی وجود داشته باشد من به آن اشاره خواهم کرد.

برای شروع آماده اید؟ یک گروه را انتخاب کرده و شروع کنید.

نرم افزار قدیمی بر روی کامپیوترهای شخصی جدید
بعد از شش سال از عرضه ویندوز ۷، در حال حاضر بهترین روش برای در اختیار داشتن آن، خرید نسخه از پیش نصب شده آن بر روی کامپیوترهای جدید است. شما گارانتی دریافت می کنید و مهم تر این که سازنده اصلی آن تضمین می دهد که سخت افزار و نرم افزار این کامپیوتر با هم هماهنگ و سازگار هستند. این گزینه انتخابی همچنین شما را از دردسر نصب ویندوز خلاص می کند به ویژه شما را از زحمت جستجوی درایورهای ضروری و آپدیت های ویژه سیستم در هنگام ارتقاء کامپیوتر (یا کاهش سطح) بی نیاز می کند.

کامپیوترهای با برند جدید دارای ویندوز ۷ از پیش نصب شده
بله، سازندگان بزرگ کامپیوترهای شخصی هنوز هم ویندوز ۷ را بر روی کامپیوترهای جدید خود نصب می کنند. فقط مسئله این است که از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ تمام کامپیوترهای عرضه شده توسط آنها دارای ویندوز ۷ حرفه ای گران قیمت هستند. دستگاه های تولید شده قبل از این تاریخ با نسخه خانگی ویندوز ۷ فروخته می شدند.
دوره فروش کامپیوترهای دارای ویندوز ۷ از پیش نصب شده به طور طبیعی باید مدتها قبل به پایان می رسید، اما مایکروسافت این دوره را در فوریه ۲۰۱۴ تمدید کرد. تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ دیگر قادر به فروش دستگاه های دارای ویندوز ۷ حرفه ای نیستند.
ترفند خرید این دستگاه ها نادیده گرفتن روش رایج و رفتن مستقیم به سراغ بخش تجاری است. برای مثال، در بین فروشندگان اینترنتی، سایت شرکت Dell فیلترهایی را ارائه می کند تا کامپیوترها، دستگاه های چند کاره و لپ تاپ های موجود دارای ویندوز ۷ را نمایش دهد. سایت شرکت HP دارای صفحات مختلفی برای کامپیوترهای تجاری و لپ تاپ ها است، اما شما برای یافتن مدل های دارای ویندوز ۷ مجبور هستید تمام مدل ها را نگاه کنید.
فروشندگان بزرگ اینترنتی که به بازارهای تجاری خدمات می دهند باید دارای انتخاب های مشابهی باشند به طوری که دامنه گسترده ای از برندها و طیف کاملی از قیمت را پوشش دهند.

کامپیوترهای دست دوم و تعمیر شده دارای ویندوز ۷ از پیش نصب شده
سایت های زیادی وجود دارند که در آنها کامپیوترهای ” بازسازی شده شرکتی” برای فروش با قیمت های قانونی ارزان ارائه شده اند. برای مثال، در سایت Woot متعلق به آمازون همیشه انتخاب های زیادی در بخش کامپیوتر وجود دارد، اگرچه شما باید مشخصات آنها را به دقت بررسی کنید تا سیستم عامل مورد نظر خود را بیابید.
فروشندگان اینترنتی دیگری نیز وجود دارند که دارای انتخاب های مشابه گسترده هستند:
• سایت Tiger Direct دارای کامپیوترهای دست دوم دارای ویندوز ۷ با قیمت ۱۰۰ دلار است.
• سایت Newegg نیز دارای موارد زیادی از کامپیوترهای نوسازی شده است. بسیاری از آنها بسیار قدیمی هستند به طوری که آنها را فقط می توان به افرادی که به دنبال معاملات با تخفیف فراوان هستند توصیه کرد، اما اگر می دانید چه می خواهید می توانید سخت افزارهای کاملاً خوبی پیدا کنید که قیمت آنها پایین تر از مقداری است که باید برای خرید یک دستگاه دارای یک نسخه کپی ویندوز ۷ بپردازید.
• سایت Staples نیز دارای موارد مشابهی در فروشگاه اینترنتی خود است.
من توصیه می کنم که شانس خود را با فروشندگان شانسی سایت های eBay یا Craigslist امتحان نکنید – البته نه در مورد فروشندگان معتبر ارائه کننده خدمات پس از فروش مناسب و شرایط مرجوعی کالا و همچنین تضمین کننده قانونی بودن ویندوز.

نرم افزار ویندوز با لایسنس OEM برای کامپیوترهای جدید یا نوسازی شده
طبق قوانین محرمانه لایسنس مایکروسافت، شما می توانید به طور قانونی کپی های OEM ویندوز ۷ (تمام نسخه ها) را خریداری کنید. با این وجود، توافقنامه مجوز با این کپی ها صراحتاً شما را از استفاده از آن نرم افزار بر روی یک کامپیوتر سر هم بندی شده شده یا نوسازی شده برای استفاده شخصی منع می کند. احماقانه نیست؟
شما می توانید نرم افزار با لایسنس OEM را در فروشگاه های اینترنتی متعدد بیابید. برای مثال، قیمت کنونی ویندوز ۷ حرفه ای OEM در سایت Newegg 140 دلار است. سایت آمازون نیز پکیج های این ویندوز را با قیمت ۱۰۱ الی ۱۵۰ دلار عرضه کرده است. برای مثال قیمت یک پکیج مختص کامپیوترهای نوسازی شده برای یک کپی ۶۴ بیت فقط ۵۰ دلار است.
هیچ محدودیت فنی وجود ندارد که شما را از استفاده از نرم افزار OEM بر روی کامپیوتر خود منع کند، اگرچه این نرم افزار برای نصب کامل کاربرد دارد و نه برای ارتقاء دادن. در گذشته مایکروسافت توصیه و نظر مشخصی درباره مجاز بودن این کار برای مشتریان خود ارائه نکرده است.

این موضوع حتی بعدها سردرگم کننده تر نیز شد، وقتی که مایکروسافت یک تغییر جزئی در قوانین لایسنس ویندوز ۸ انجام داد و عبارت حق استفاده شخصی را به آن اضافه کرد، که به کاربران اجازه می داد تا ویندوز OEM را خریداری کرده و بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنند. یک سال بعد با عرضه ویندوز ۸٫۱ مایکروسافت لایسنس قبلی را دوباره برقرار کرد.
به هر حال شما می توانید یک کپی OEM ویندوز ۷ را بر روی کامپیوتر خود برای استفاده شخصی نصب کنید، من توصیه می کنم که اگر یک توافق نامه لایسنس با مایکروسافت دارید از انجام این کار برای کسب و کار و تجارت خود پرهیز کنید.

گزینه های ارتقاء (و کاهش سطح)
اکثر گزینه های در دسترس موجود برای کامپیوترهای شخصی شامل آخرین نسخه ویندوز، یعنی ویندوز ۱۰ است ( بسیاری از کامپیوترهای دارای ویندوز ۸٫۱ هنوز در قفسه های فروشندگان اینترنتی موجود است).
اگر به سخت افزار خاصی علاقه مند هستید و نسخه ویندوز ۷ مورد پسند شما در لیست گزینه های قابل سفارش موجود نیست، نا امید نشوید. شما چهار انتخاب پیش روی خود دارید.

از حق کاهش سطح خود استفاده کنید (رایگان است)
اگر شما یک کامپیوتر جدید دارای نسخه تجاری ویندوز ۸، ویندوز ۸٫۱ یا ویندوز ۱۰ از پیش نصب شده توسط تولید کننده را خریداری کنید توافقنامه لایسنس به شما این حق را می دهد تا به ویندوز ۷ حرفه ای کاهش سطح دهید. بنابراین اگر کامپیوتر شما از ابتدا دارای ویندوزهای ۸ ، ۸٫۱ و ۱۰ حرفه ای باشد، شما می توانید به صورت رایگان سیستم عامل نصب شده را با ویندوز ۷ حرفه ای تعویض کنید.
توجه داشته باشید که حق کاهش سطح شامل سیستم های فروخته شده با نسخه اصلی ویندوزهای ۸ ، ۸٫۱ و ۱۰ نمی شود. علاوه بر این، کپی های OEM ویندوز ۸ و بالاتر دارای حق کاهش سطح نیستند.

برای انجام کاهش سطح شما می توانید از رسانه نصب ویندوز ۷ حرفه ای که از هر منبعی دریافت کرده اید استفاده کنید. در طول نصب شماره سریال محصول را وارد نکنید. بعد از کامل شدن نصب شما باید کپی ویندوز ۷ تازه نصب شده خود را با استفاده از گزینه فعال سازی تلفنی فعال سازی کنید و توضیح دهید که در حال استفاده از حق کاهش سطح هستید.

انتقال یک لایسنس (بدون هزینه)
آیا در این شش سال گذشته یک نسخه کپی خرده فروشی از ویندوز ۷ را خریداری کرده اید؟ هر لایسنس کامل یا قابل ارتقاء که از کانال خرده فروشی یا مستقیم از مایکروسافت خریداری شده می تواند به طور قانونی به کامپیوتر دیگر منتقل شود. این می تواند عرضه های با تخفیف آپدیت را شامل شود که مایکروسافت در هنگام عرضه اولیه ویندوز ۷ ارائه کرده بود، مانند پک های خانوادگی دارای سه لایسنس ویندوز ۷ خانگی پریمیوم.
اگر شما رسانه نصب و شماره سریال اورجینال ویندوز ۷ را دارید و سیستم عامل از پیش نصب شده را از روی کامپیوتر حذف کرده اید می توانید آن شماره سریال را بر روی هر کامپیوتر دیگری استفاده کنید. ممکن است نیاز داشته باشید تا آن را از طریق تلفن فعال سازی کنید، وقتی رمز از شما درخواست شد اعلام کنید (صادقانه) که کپی ویندوز ۷ شما فقط بر روی یک کامپیوتر نصب شده است.
توجه داشته باشید که کپی های OEM ویندوز ۷ که توسط تولید کننده بر روی کامپیوترها نصب شده اند برای آن دستگاه قفل می شوند و قابل انتقال نیستند.

یک لایسنس قابل ارتقاء خریداری کنید
اگر بر روی کامپیوتری که می خواهید ویندوز ۷ نصب کنید به صورت اورجینال دارای یک لایسنس برای هر نسخه از ویندوز باشد، شما می توانید یک لایسنس ارتقاء ویندوز ۷ از هر فروشنده ای که این نرم افزار را موجود داشته باشد خریداری کنید و آن ارتقاء را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. نیازی نیست تا سیستم عامل قدیمی را نصب کنید، اگر می خواهید یک نصب کامل با استفاده از رسانه ارتقاء انجام دهید می توانید از راهکاری که در این پست توضیح می دهم استفاده کنید: با استفاده از رسانه ارتقاء کامپیوتر را بوت کنید و یک نصب بدون وارد کردن شماره سریال انجام دهید. سپس از همان رسانه برای ارتقاء نصب جدید خود استفاده کنید.
توجه داشته باشید اگر بر روی کامپیوتر شما ویندوز ۷ خانگی پریمیوم نصب شده است می توانید با قیمت ۹۰ دلار از گزینهAnytime Upgrade برای ارتقاء آن به ویندوز ۷ حرفه ای استفاده کنید. دستورالعمل ها را در این پست دنبال کنید.

یک لایسنس خرده فروشی کامل خریداری کنید
گران ترین گزینه، خرید یک لایسنس خرده فروشی کامل برای ویندوز ۷ است. آن ضمانت می کند که این نسخه بدون هیچ پیچیدگی در نصب یا لایسنس در هر کامپیوتری کار کند. تنها مشکل، یافتن این نرم افزار است، زیرا مایکروسافت چند سال قبل فروش آن را متوقف کرده است. اکثر فروشندگان اینترنتی در حال حاضر فقط کپی های OEM ویندوز ۷ را ارائه می کنند.

خرید اشتراک برای ویندوزها و موارد دیگر
تمام گزینه هایی که من قبلاً توضیح دادم برای کامپیوترهای خانگی یا اداری به کار می رود. اما اگر شما یک تولید کننده و متخصص IT یا یک دانشجو باشید، ممکن است مجموعه نیازهای کاملاً متفاوتی داشته باشید، از جمله تمایل برای داشتن یک یا چند کامپیوتر که از ویندوز ۷ برای اهداف ارزیابی و تست استفاده می کنند.
متاسفانه مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ سرویس اشتراک TechNet را متوقف کرد، اما هنوز هم برای کسانی که ویندوز ۷ را برای آزمایشگاه یا ماشین مجازی لازم دارند، گزینه های مفیدی وجود دارد. نسخه های ارزیابی ویندوز ۷ نیز دیگر در دسترس نیستند.

شبکه توسعه دهنده مایکروسافت (MSDN)
اشتراک های MSDN به طور ویژه برای توسعه دهندگان حرفه ای نرم افزار است. یک اشتراک سالیانه برای شما دسترسی گسترده ای به ابزارهای توسعه دهنده حرفه ای و محصولات پیش از عرضه فرآهم می کند.
هر اشتراک MSDN شامل دسترسی به آخرین نسخه ویندوز با فعال سازی های متعدد است. شما می توانید سطوح مختلف اشتراک MSDN را انتخاب کنید. ارزان ترین اشتراک مربوط به سیستم عامل های MSDN است که قیمت آن ۶۹۹ دلار برای سال اول و ۴۹۹ دلار برای تمدیدها است. آن یک دسترسی کامل به هر مشتری و نسخه سرور ویندوز فرآهم می کند (تا ویندوز ۳٫۱ را نیز شامل می شود).

قیمت ها برای ویرایش های مختلف بالاتر می رود که شامل سطوح اشتراک MSDN های گوناگون، از جمله دسترسی به نرم افزارهای دیگر مایکروسافت، جعبه ابزارها، SDK ها و همچنین اعتبار برای Microsoft Azure است. برای یک لیست کامل پکیج های موجود این جدول را مشاهده کنید.
توافقنامه لایسنس MSDN دقیق است و باید کامل مطالعه شود. یک خلاصه مفید از حقوق شما به عنوان یک مشترک در این قسمت وجود دارد. این پاراگراف به طور ویژه قابل توجه است:
بسیاری از مشترکان MSDN از یک کامیپوتر برای چندین کاربرد از جمله، طراحی، توسعه، تست و نمایش برنامه های خود ( کاربردهای مجاز تحت لایسنس اشتراک MSDN ) و برخی کاربردهای دیگر استفاده می کنند. هر نوع استفاده دیگر از این نرم افزار مانند فرستادن ایمیل، انجام بازی یا ویرایش اسناد، از جمله کاربردهای دیگر آن است و تحت پوشش لایسنس اشتراک MSDN قرار ندارد. وقتی این اتفاق روی می دهد سیستم عامل مذکور باید تحت لایسنس عادی قرار گیرد، از طریق خرید یک کپی ویندوز معمولی همانند چیزی که در کامپیوتر OEM اشاره شد.

اگر شما یک توسعه دهنده یا طراح حرفه ای هستید که از محصولات مایکروسافت استفاده می کنید، اشتراک های MSDN می تواند یک معامله خوب باشد. اما اگر فقط به دنبال یک ویندوز ۷ ارزان هستید گزینه های بهتری وجود دارد.

DreamSpark مایکروسافت (رایگان)
اگر عضو یک نهاد علمی، فناوری، مهندسی یا ریاضی در یک موسسه آموزشی هستید که دارای اشتراکDreamSpark Premium مایکروسافت است، می توانید یک نرم افزار رایگان برای استفاده در تحقیقات خود دریافت کنید.
(برنامه استاندارد DreamSpark با قیمت ۹۹ دلار در سال یا ۱۹۹ دلار برای سه سال برای افراد در دسترس است. آن همچنین شامل نرم افزار سرور و ابزارهای توسعه است اما شامل نرم افزار مشتری ویندوز نمی شود. )
برای بررسی شایستگی خود برای این برنامه ها می توانید از طریق یک آدرس ایمیل صادره از یک موسسه آموزشی یا یک کد ارائه شده توسط یک موسسه آکادمیک در این قسمت ثبت نام کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام مهندس لب تاب بنده ۲۰۰۶ویندوز ۷اورجینال باچه مشخصاتی بهش میخوری یابهتر بکم ویندوز ۷اورجینال چطور تهیه کنم موقه نصب تو درد سر نندازه یا ویندوز به همه لب تاب بخوره ٠۹۱٠٠۴۳۸٠۲۵ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *