چگونه مصرف اینترنت دیتای آیفون را کاهش دهیم؟

چگونه مصرف اینترنت دیتای آیفون را کاهش دهیم؟
  • 1395/10/16
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که از طریق دیتای سیم کارت خود به اینترنت متصل می شوند، در کشور ما بیشمار هستند. اما معضلی که اغلب با آن روبرو هستند این است که به طور سریع با اتمام بسته اینترنتی خود روبرو می شوند. بسیاری از افراد در حال حاضر با این مشکل مواجه شده اند تا اینکه گویا آی تی تصمیم گرفت این مشکل را برای آن ها حل کند. ما ۵ ترفند استخراج کرده ایم که کاربران آیفون می توانند از طریق آن حجم ترافیک خود را طوری مدیریت کنند که هرگز با تمام شدن آن غافلگیر نشوند.

reduce the use of mobile internet

تنظیم بروز رسانی اپلیکیشن ها در هنگام استفاده از وای فای

خوشبختانه در گوشی های هوشمند این امکان وجود دارد که بتوانید بروز رسانی های اپلیکیشن ها را به طور دلخواه برنامه ریزی کنید. یکی از این امکانات این است که شما می توانید فقط زمانی برنامه ها را آپدیت کنید که از شبکه وای فای استفاده می کنید. در چنین شرایطی اگر ماه ها از دیتا استفاده کنید، برنامه ها قصد بروز شدن نخواهند کرد. برای انجام این تنظیمات به بخش تنظیمات گوشی آیفون خود بروید و از آن جا گزینه iTunes & App Stores را پیدا کنید. در این قسمت باید گزینه  Use Cellular Data را غیر فعال کنید. از این به بعد، هرگز سیستم شما در حالت دیتا بروز رسانی نخواهد شد.

غیرفعال کردن بروز رسانی در پس زمینه

برخی نرم افزارها حتی اگر باز نباشند، به طور خودکار در پس زمینه بروز رسانی می شوند. این است علت اینکه همیشه برخی اپلیکیشن ها ارائه دهنده اخبار و رویدادهای روز و جدید هستند. برای اینکه قابلیت بروز رسانی را غیر فعال کنید به آدرس زیر بروید:

Settings> General> Background App Refresh

در این قسمت امکان بروز رسانی را کاملا غیرفعال نمایید. همچنین می توانید به طور دستی مشخص کنید که کدامیک از اپ ها بروز رسانی شوند و کدامیک نشوند.

کاهش مصرف دیتای موبایل آیفون

غیر فعال کردن Wi-Fi Assist

Wi-Fi Assist سرویسی است که کاربرد آن بسیار حیاتی است. فرض کنید که در حال کار کردن با اینترنت موبایل خود هستید که ناگهان سیگنال وای فای ضعیف می شود. در چنین شرایطی بهترین کار را Wi-Fi Assist انجام می دهد و آن هم این است که از دیتای شما استفاده می کند تا بتواند اتصال را همچنان برقرار نگهدارد. حالا اگر این امکان را غیر فعال کنید، در شرایطی که واقعا ضرورتی به استفاده از اینترنت نیست، به طور اتوماتیک سرویس دیتای شما فعال نخواهد شد و به همین ترتیب حجم زیادی از اینترنت شما محفوظ خواهد ماند.

کاهش مصرف دیتای موبایل آیفون

دسترسی دیتا به iCloud Drive را غیر فعال نمایید

iCloud فضای ذخیره سازی است که اپل در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر شما از iCloud استفاده می کنید، بهتر است امکان دسترسی به آن را فقط در حالت وای فای تنظیم کنید. Wi-Fi Only دقیقا همان گزینه ای است که باید برای این سرویس فعال شود. برای فعال سازی این بخش کافیست به بخش  Settings> iCloud> iCloud Drive بروید و آن چه را که گفتیم تنظیم کنید.

کاهش مصرف دیتای موبایل آیفون

دانلود کنید

گاهی بدون توجه به اینکه استریم کردن پادکست یا موسیقی ها، می تواند وضعیت مصرف حجم را تغییر دهد، چرا که وقتی دسترسی به اینترنت وای فای وجود ندارد، مصرف اینترنت و حجم به روی دیتای موبایل سوئیچ می شود و این می تواند تا مقدار زیادی حجم شما را کاهش بدهد. البته برخی اپلیکیشن های استریم موسیقی و پادکست این امکان را دارند تا تنها در صورت استفاده از وای فای فعال شوند اما در تمام اپ ها این فرصت وجود ندارد. بنابراین اگر خودتان را به دانلود کردن موسیقی ها عادت دهید، به مصرف بهینه دیتای خود خیلی کمک خواهید کرد.

کاهش مصرف دیتای موبایل آیفون

برای انجام تنطیمات لازم به مسیر Setting> Music بروید. شما دو گزینه Streaming و Downloads را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت گزینه Use Cellular Date را بیابید و آن را غیرفعال کنید. در صورتی که فکر می کنید فعال سازی کامل آن برایتان روزی مشکل ساز می شود آن را فعال نگه دارید اما گزینه  High Quality on Cellular را غیر فعال نمایید.

شما باید این تنظیمات را برای پادکست ها هم انجام دهید برای این کار به مسیر Setting> Podcasts بروید. در ادامه Cellular Data را غیر فعال کنید.

نظر شما در مورد این ۵ ترفند پیشنهادی گویا آی تی چیست؟ آیا شما روش دیگری برای این هدف می شناسید؟ در صورتی که تجربه موفقی در این باره دارید با ما در بخش نظرات همین مطلب در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *