شرکت سامسونگ از دو کروم‌بوک، مدل جدید سری نوت‌بوک ۹ و یک لپ‌تاپ گیمینگ رونمایی کرد

شرکت سامسونگ از دو کروم‌بوک، مدل جدید سری نوت‌بوک ۹ و یک لپ‌تاپ گیمینگ رونمایی کرد
  • 1395/10/16
  • مقدم
  • 0

همراه با سازندگان دیگر، شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES حاضر شده و از محصولات جدید خود رونمایی کرده است. این سازنده، دو کروم‌بوک جدید را ارائه داده است که به صورت پیش‌فرض از برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید، پشتیبانی می‌کند و هم‌چنین، این دو مدل، اولین محصولات مجهز به سیستم‌عامل کروم هستند که امکان نقاشی و یادداشت‌ برداری را با یک قلم مخصوص به کاربر می‌دهند. جدا از این دو کروم‌بوک، شرکت سامسونگ از یک لپ‌تاپ جدید از سری نوت‌بوک ۹ رونمایی کرده و با یک لپ‌تاپ گیمینگ، کاربران را هیجان‌زده نموده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

سامسونگ کروم‌بوک پلاس و سامسونگ کروم‌بوک پرو

chromebookta

شرکت سامسونگ و گوگل با همکاری یک‌دیگر، از دو کروم‌بوک جدید Chromebook Plus و Chromebook Pro در نمایشگاه CES رونمایی کرده‌اند. این دو کروم‌بوک که با بدنه تمام فلزی طراحی شده است، اولین محصولاتی با سیستم‌عامل کروم‌ هستند که از قلم پشتیبانی خواهند کرد و با خارج‌کردن قلم از سمت راست آن‌ها، می‌توانید از قابلیت‌های درنظر گرفته‌شده برای قلم مانند امکان یادداشت‌برداری و نقاشی استفاده نمایید. این قلم همانند قلم سری گلکسی نوت سامسونگ، خواهد بود و به همین جهت، کار کردن با آن بسیار راحت است.

کروم‌بوک پلاس احتمالاً در ماه فوریه با قیمت ۴۴۹ دلار عرضه خواهد شد کروم‌بوک پرو نیز، مدتی بعد در دسترس قرار می‌گیرد. در رابطه با قیمت کروم‌بوک پرو سامسونگ، هنوز جزئیات رسمی اعلام نشده است اما قیمت بیشتری در مقایسه با کروم‌بوک پلاس خواهد داشت زیرا از مشخصات سخت‌افزاری بهتری استفاده می‌کند.

samsung-chromebook-pro-pen-840x630

براساس جزئیات رسمی، کروم‌بک پلاس به یک تراشه ARM مجهز شده است و شرکت سامسونگ، کروم‌بوک پرو را با یک پردازنده Core m3 شرکت اینتل عرضه می‌کند. جدا از این اختلاف، به دلیل استفاده از لولای ۳۶۰ درجه، می‌توانید این دو کروم‌بوک را با تا کردن نمایشگر به تبلت تبدیل نمایید و از نمایشگر آن با قلم استفاده نمایید. هر دو کروم‌بک به نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی ال‌ای‌دی (LED) با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل مجهز شده‌اند و هم‌چنین، چهار گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، درگاه یواس‌بی Type-C و پشتیبانی از خروجی ویدیوی ۴K برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این دو مدل، تنها ۱٫۰۷ کیلوگرم وزن دارد و به همین جهت، کار با آن‌ها در حالتی‌که نمایشگر به پشت تا زده شده است؛ آسان خواهد بود. هم‌چنین، کروم‌بوک سامسونگ Chromebook Plus و Chromebook Pro به عنوان اولین محصولات مجهز به سیستم‌عامل کروم به حساب می‌آیند که به صورت پیش‌فرض با فروشگاه پلی‌استور عرضه خواهند شد.

مدل‌های جدید و بهبودیافته سری نوت‌بوک ۹

samsung-notebook-9-2

شرکت سامسونگ در کنار رونمایی از دو کروم‌بوک جدید، لپ‌تاپ‌های سری نوت‌بوک ۹ را نیز به‌روزرسانی کرده است. مدل‌ جدید ۱۳٫۳ اینچی و ۱۵ اینچی براساس ادعای سامسونگ به دلیل داشتن وزنی نزدیک به ۷۹۹ و ۹۸۴ گرم، بسیار سبک هستند و برای افرادی که به طور مداوم از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند و لپ‌تاپ خود همواره به همراه دارند، ایده‌آل است.

هر دو مدل به هفتمین نسل از پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل، موسوم به کبی لیک، مجهز شده است و حداکثر از ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای اجرای برنامه‌های مختلف، استفاده می‌کند. هم‌چنین، مدل ۱۵ اینچی با کارت‌گرافیک انویدیا GeForce 940MX  همراه شده است که در اجرای برنامه‌های گرافیکی، قدرت خود را به نمایش خواهد گذاشت.

samsung-notebook-9-3

پشتیبانی از حسگر اثرانگشت، از دیگر نقاط تمایز مدل‌ جدید سری نوت‌بوک ۹ سامسونگ خواهد بود و شرکت سازنده، هر دو نسخه را در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌کند. در کنار این موضوع، لپ‌تاپ‌های جدید سری نوت‌بوک ۹ سامسونگ از یک لولا ۱۸۰ درجه استفاده می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا صفحه‌نمایش را بر روی یک سطح مانند میز، قرار دهد. هم‌چنین، صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه است و به همین جهت، استفاده از آن در شب، ساده خواهد بود.

در رابطه با درگاه‌های ارتباطی مدل‌ جدید سری نوت‌بوک ۹ باید گفت که برای شارژ و اتصال ابزارهای جانبی به آن‌ها، درگاه یواس‌بی Type-C در نظر گرفته شده است. با این‌حال، هر دو مدل به دو درگاه یواس‌بی ۳٫۰ و یک درگاه یواس‌بی ۲٫۰ نیز مجهز شده است. شرکت سامسونگ ادعا می‌کند که با یک‌بار شارژ کامل باتری در مدل جدید سری نوت‌بوک ۹، می‌توانید حداکثر تا ۱۵ ساعت از آن استفاده نمایید که قابل‎قبول است. در حال‌حاضر، هیچ اطلاعات رسمی در رابطه با زمان عرضه و بازارهایی که این دو مدل در آن عرضه خواهد شد، در دسترس نیست.

لپ‌تاپ “ادیسه” سامسونگ؛ یک محصول متفاوت برای گیمرها!

samsung-notebook-odyssey-17-3-3-2

پس از مدت‌ها انتظار، شرکت سامسونگ با یک محصول جالب به بازار لپ‌تاپ‌ها بازگشته است. لپ‌تاپ “ادیسه” سامسونگ به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ ارائه خواهد شد و در دو نسخه با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی و ۱۷٫۳ اینچی در دسترس قرار می‌گیرد. از نظر طراحی نیز، ظاهر لپ‌تاپ گیمینگ “ادیسه” سامسونگ جذاب است زیرا شرکت سامسونگ، از یک صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه قرمز در آن استفاده کرده است و رنگ بدنه نیز بسته به انتخاب کاربر، سفید یا مشکی خواهد بود. با این‌حال، جنس بدنه پلاستیکی آن، چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد!

لپ‌تاپ گیمینگ “ادیسه” به یک درگاه یواس‌بی ۳٫۰، دو درگاه یواس‌بی ۲٫۰، یک پورت HDMI و جک Ethernet مجهز شده است. نسخه ۱۵٫۶ اینچی لپ‌تاپ گیمینگ سامسونگ، ۲٫۴ کیلوگرم وزن دارد و با پردازنده گرافیکی انویدیا Geforce GTX 1050 همراه شده است. هم‌چنین، توسط پردازنده Core i7 شرکت اینتل، قدرت می‌گیرد و مدل رده‌بالای آن از ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 استفاده می‌کند. برای ذخیره‌سازی، شرکت سامسونگ، لپ‌تاپ گیمینگ ادیسه را به حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و حداکثر یک ترابایت HDD مجهز کرده است.

nt800g5m-ps1_003_l-perspective_white

مدل ۱۵٫۶ اینچی لپ‌تاپ گیمینگ ادیسه در ماه فوریه با قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد و مدل ۱۷٫۳ اینچی به دلیل اینکه هم‌چنان در دست توسعه قرار دارد، زمان مشخصی برای عرضه آن و هم‌چنین برچسب قیمت مدل ۱۷٫۳ اینچی، هنوز اعلام نشده است. با این‌حال، سامسونگ ادعا می‌کند که مدل بزرگ‌تر به حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD مجهز خواهد بود.

منبع: Gadgets

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *