گوشی‌ تاشوی گلکسی X سامسونگ در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد

گوشی‌ تاشوی گلکسی X سامسونگ در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد
  • 1395/10/17
  • مقدم
  • 0

مدت زمان زیادی است که شرکت سامسونگ، بر روی گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر کار می‌کند و انتظار می‌رود که در طی سال جاری و سال ۲۰۱۸، حداقل دو محصول مجهز به نمایشگر منعطف توسط این سازنده، ارائه شود. به‌تازگی، شایعه جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد اولین گوشی‌هوشمند تاشوی سامسونگ با نام گلکسی X در سه ماهه سوم یا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که گوشی گلکسی X سامسونگ به یک نمایشگر ۴K مجهز خواهد بود و از چندین روش برای احراز هویت کاربر به منظور آنلاک‌شدن دستگاه استفاده خواهد کرد. هم‌چنین، قابلیت‌های لمسی مخصوص در لبه‌های آن، در نظر گرفته شده است و می‌توانید گوشی را تا نمایید.

در رابطه با گوشی‌های هوشمند تاشو شرکت سامسونگ، پیش‌تر اعلام شد که این سازنده در سال ۲۰۱۷ و سال ۲۰۱۸ از دو گوشی‌هوشمند مختلف تاشو رونمایی می‌کند. براساس گمانه‌زنی‌ها، مدل اول که در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد، از دو صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کند که با لولا به یک‌دیگر متصل شده است و به همین جهت، می‌توانید با تا زدن هر دو صفحه‌نمایش به بیرون، گوشی‌هوشمند تاشوی جدید سامسونگ را به یک محصول با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و احتمالاً تبلت تبدیل نمایید. از این‌رو، انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ، رابط‌کاربری مخصوصی را نیز برای این مدل در نظر بگیرد.

گلکسی X

مدل دوم که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، از یک نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند و مفهوم یک گوشی‌هوشمند تاشو را به معنای کلمه، به نمایش می‌گذارد. البته تولید هر دو مدل در ابتدا، به صورت محدود خواهد بود و در صورتی‌که استقبال کاربران از این دو گوشی بالا باشد، مدتی بعد شرکت سامسونگ، نسخه دیگری را به صورت انبوه تولید خواهد کرد.

البته شرکت سامسونگ، تنها سازنده‌ای نیست که در طی یک یا دو سال آینده با عرضه محصولات جدید، بهبازار گوشی‌های هوشمند تاشو قدم می‌گذارد و انتظار می‌رود که سه یا پنج سازنده به طور کلی تا سال ۲۰۱۸، تولید انبوه محصولات مجهز به صفحه‌نمایش قابل‌انعطاف را آغاز نمایند.

پلی‌آمیدهای بدون رنگ در تولید گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر، نقش قابل‌توجهی دارد و به همین جهت، صنایع Kolon اعلام کرده است که آن‌ها را تا سال ۲۰۱۸ برای نزدیک به صد میلیون گوشی‌هوشمند تولید خواهد کرد. البته اولین محصولات مجهز به نمایشگر منعطف بنابر شایعات، شعاع خمیدگی نزدیک به پنج میلی‌متر خواهد داشت و به مرور زمان، این شعاع کاهش می‌یابد زیرا در ابتدا به دلیل مسائل ایمنی، نمی‌توان محصولاتی را با شعاع خمیدگی کم‌تر عرضه کرد.

در نهایت، باید گفت با اینکه گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر، احتمالاً بازار گوشی‌های هوشمند را از محصولات کلیشه‌ای فعلی خارج می‌سازد؛ کاربران باید از این محصولات استقبال نمایند و در فروش یک محصول، قیمت و طراحی یکی از تاثیرگذارترین عوامل است. به همین جهت، ممکن است مدت زمان بیشتری برای پیشرفت بیشتر فناوری و کاهش قیمت نهایی تولید محصولات انعطاف‌پذیر زمان لازم باشد. به‌هرحال، گوشی‌های هوشمند حتی با وجود پیشرفت فناوری، چندان قیمت پایینی نخواهند داشت و عرضه آن‌ها، برچسب قیمتی جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند که احتمالاً خرید آن‌ها برای بسیاری از کاربران امکان‌پذیر نیست.

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *