معرفی گوشی پر قدرت Asus ZenFone AR

معرفی گوشی پر قدرت Asus ZenFone AR
  • 1395/10/18
  • زهرا معبودی
  • 1

قبل از اینکه شروع کنم و این بررسی را در گویا آی تی بنویسم، در حال بررسی ویژگی های گوشی های تازه نوپای ۲۰۱۷ از برندهای مختلفی نظیر ال جی و سامسونگ بودم. اما با یک نگاه گذرا به گوشی جدیدی که امروز قصد معرفی آن را دارم متوجه شدم که ایسوس این بار تصمیم گرفته گوشی ای طراحی کند که هیچ برندی تا کنون نمونه آن را کار نکرده است! شاید با خودتان بگویید گوشی های پرچم دار اپل و سامسونگ لایق بهترین ها هستند اما از نظر گویا آی تی فعلا پرچم در دستان Asus ZenFone AR قرار گرفته است. برای اطمینان بیشتر از صحت گفته های ما، این مطلب را بخوانید.

 Asus ZenFone AR

ایسوس همچون سایر برندها گوشی جدیدش را با یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی قرار است روانه بازار کند. نمایشگر این گوشی از رزولوشن فوق العاده ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل برخوردار است. میزان فضای حافظه رم گوشی جدید ایسوس موسوم به Asus ZenFone AR به مقدار ۸ گیگابایت است. ایسوس نه تنها روی فضای رم کار کرده، بلکه حافظه پیش فرض و داخلی این گوشی را به ۲۵۶ گیگابایت رسانیده است. نکته مهم تر اینکه حتی اگر این میزان حافظه برای شما کافی نیست، می توانید با اسلات های حافظه، میزان آن را ارتقا دهید.  بعد از این معرفی ابتدایی خوب است سری به میزان باتری این گوشی بزنیم. ایسوس برای روشن نگه داشتن موتور گوشی جدیدش، از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است.

 Asus ZenFone AR

این گوشی از یک دوربین عقب ۲۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی بهره مند است. نکته مهم این است که آخرین باری که من در مورد دوربین گوشی های هوشمند به رقم بالاتر از ۱۶ مگاپیکسل برخورد کردم، زمانی بود که در حال معرفی یکی از گوشی های سونی بودم که دوربین عقب آن ۲۰ مگاپیکسلی بود اما گوشی جدید سامسونگ گوی سبقت از سونی را هم ربوده است. البته دوربین جلویی این گوشی، ۸ مگاپیکسل است که در روزهای اخیر به معرفی یک گوشی با دوربین جلویی ۱۶ مگاپیکسل هم پرداختیم. به هر حال آمار و ارقامی که برای دوربین از این گوشی دریافت کردیم عالی است.

 Asus ZenFone AR

این گوشی که قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ روانه بازار شود، با سیستم عامل Android 7.0 و البته با رابط کاربری مخصوص ایسوس موسوم به ASUS Zen 3.0 UI به طور عمومی منتشر خواهد شد.

ابعاد این گوشی، به صورت ۱۵۸٫۶۷ در ۷۷٫۷ در ۸٫۹۵ میلی متر ذکر شده که رقم ۱۵۸ میلی متر نشان دهنده این است که با یک گوشی خوش قد و قامت همراه خواهیم بود اما از آن جا که ضخامت گوشی بیش از ۷ میلی متر است، پس نمی توان آن را در رده گوشی های باریک به شمار آورد اما برای عده ای همین مقدار هم برای باریک بودن کافی است چرا که استاندارد ها با چیزی که مردم در ذهن خود تجربه می کنند کمی متفاوت است.

 Asus ZenFone AR

Asus ZenFone AR از یک بدنه فلزی برخوردار است و قرار است تنها به صورت تک رنگ و با رنگ مشکی روانه بازار شود. در ابتدای این نوشته به میزان نمایشگر و رزولوشن آن پرداختیم. حاصل اندازه نمایشگر و میزان رزولوشن طبق برخی محاسبات، به صورت تراکم پیکسلی نمایش داده می شود که من تا کنون برای هیچ گوشی رقم ۵۵۱ پیکسل بر اینچ را ندیده ام! این رقم واقعا عالی است و بیانگر این است که می توان از طریق نمایشگر رنگ ها را با دقت بسیار عالی و واقعی مشاهده کرد.

نمایشگر گوشی مذکور تحت تکنولوژی Super AMOLED ساخته و توسعه یافته است. در خاتمه ی بخش معرفی نمایشگر نیز باید گفت که این نمایشگر، از سنسور های نوری و مجاورتی برخوردار بوده و کاملا ضد خش می باشد.

دوربین ۲۳ مگاپیسکلی این گوشی از یک فلش Tricolor LED بهره مند است. از جمله ویژگی های دوربین این گوشی می توان به دوربین دو گانه آن اشاره کرد.

 Asus ZenFone AR

اما از نظر پردازنده، این گوشی جدید از یک چیپست پردازنده Qualcomm Snapdragon 821 MSM8996 Pro پشتیبانی می کند که پردازنده آن یک پردازشگر ۸ هسته ای است که با فرکانس  ۲۱۵۰ مگاهرتز به پردازش داده ها خواهد پرداخت. گفتنی است این پردازنده تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه یافته است. به طور کلی ویژگی های سخت افزاری پردازنده این گوشی بسیار عالی است. همچنین پردازشگر گرافیکی سیستم نیز برعهده Adreno 530 است.

هر چند وجود یک حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی برای مدت زیادی برای یک کاربر معمولی به بالا کافی است اما شما می توانید با استفاده از قابلیت های اضافی این گوشی را تا فضای ۲ ترابایت ارتقا دهید.

در حالی که برخی برندها رو به سوی تکنولوژی هایی آورده اند که به موجب آن در گوشی می توان باتری را تعویض کرد اما ایسوس همچنان بر باتری های غیرقابل تعویض پافشاری می کند و این سیستمش را هم به همین صورت توسعه داده است.

 Asus ZenFone AR

این گوشی دارای دو خروجی صدا است که به صورت Earpiece, Loudspeaker تعیین می شوند و از صدای استریو در این گوشی خبری نیست. همچنین علاقمندان به گوشی های دو سیم کارتی نیز باید بدانند که این گوشی از یک اسلات سیم کارت به صورت نانو سیم برخوردا بوده که به جای کارت حافظه نیز می توانید از یک سیم کارت دیگر در آن استفاده کنید.

نکته آخر هم اینکه ممکن است این گوشی را با نام Asus ZS571KL نیز مطرح نمایند که خوب است از آن خبر داشته باشید. هنوز خبری از قیمت این گوشی در دسترس نیست اما نکته مهم این است که باید حدود سه ماه منتظر باشیم تا این گوشی را به طور ویژه تر و در عمل مورد بررسی قرار دهیم.

از جمله رقبای این گوشی می توان به پرچم داران خانواده ایسوس، آیفون ۷، گلکسی نوت ۷ و سونی اکسپریا ایکس زد اشاره کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ممنون از مطالبتون
    یه نکته درباره پردازنده گوشی اینه که کلاک آن ۲۳۵۰ مگاهرتز است نه ۲۱۵۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *