۴ اشتباه رایج تازه کار ها در عرصه تجارت

۴ اشتباه رایج تازه کار ها در عرصه تجارت
  • 1395/10/18
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که وارد بحث کار آفرینی می شویم، باید انتظار داشت که مشکلاتی پیش بیاید و خطاهایی از ما سر بزند. در این مقاله نیز قصد دارم در مورد ۴ اشتباه عمومی کارآفرینان تازه کار بپردازم. با گویا آی تی در این باره همراه باشید.

فروش به مشتری هدف

به فرض اینکه شما دارای محصولی هستید، قرار نیست آن را به هرکسی پیشنهاد کنید مخصوصا اگر محصول شما تخصصی باشد. برخی از کارآفرینان محصولات خود را به اعضای اقوام و خانواده و دوستان پیشنهاد می دهند و به این هم توجه ندارند که این محصول ممکن است به کار آن ها نیاید. وقتی که شما محصول تان را به افرادی می دهید که واقعا به آن نیازی ندارند انرژی و سرمایه خود را هدر می دهید چرا که اغلب اوقات راضی کردن آن ها برای خرید به نتیجه نمی رسد. مشاوره کسب و کار به افرادی که شکست خورده اند و برای ریال ریال هزینه ای که می خواهند پرداخت کنند، حساسیت و وسواس به خرج می دهند کار واقعا مشکلی است. گاهی نه گفتن به برخی از افراد سرمایه بیشتری برای شما حفظ خواهد کرد. زمانی که شما مشتریان واقعی و پتانسیل های واقعی تان را بشناسید و برای آن ها زحمت بکشید، قطعا تلاش های ارزشمند تری خواهید داشت و آثار این تلاش ها به وضوح بهتر و بیشتر به شما باز خواهد گشت.

اشتباه رایج تازه کار ها در عرصه تجارت

پرهیز از هزینه بالا

باید یک بیزینس مدل خوبی داشته باشید تا بتوانید برای هر ریالی که خرج می کنید، برنامه ریزی شده عمل کنید. به عنوان مثال فردی را می شناسم که حدود ۲۰ هزار دلار در ابتدای کارش خرج کرد تا بتواند به فروش بازی های رایانه ای بپردازد و بعد از اتمام این هزینه واقعا از نظر مالی به مشکل برخورد کرد. جالب است که بعد از این او مجبور می شد پول قرض کند تا بتواند بیزینس خود را سرپا نگه دارد بنابراین این بدین معنی است که هزینه های اولیه ی بالا لزوما نشان از موفقیت ندارند. او ۵ سال به همین منوال ادامه داد تا بالاخره کارش به سود ثابتی رسید. با استفاده از اینترنت می توانید بیزینس های کم خرجی راه اندازی کنید و آن را به سود بالا برسانید.

هزینه های قانونمند

خساست در خرج کردن برای کسب و کار گاهی می تواند ضربه بزرگی به شما بزند. حالا حالا ها طول می کشد تا سرمایه گذاری و خرج کردن قانون مندانه را یاد بگیرید. در عین حال که توصیه می کنیم کمی خرج کنید تاکید می کنیم که زیاد خرج نکنید. لازم نیست در ابتدای کار به دنبال مبلمان های لوکس باشید! تنها کافی است مبلمانی خریداری کنید که مشتری با استفاده از آن، احساس راحتی داشته باشد. سعی کنید هزینه های تان را صرف افزایش کارایی تان کنید.

اشتباه رایج تازه کار ها در عرصه تجارت

 ایجاد تمایز بین بیزینس تک نفره و چند نفره

اگر شما صاحب یک کسب و کار ۱ نفره هستید لازم نیست برای جلب توجه عموم از کلمه ما استفاده کنید. همیشه ما گفتن به سود شما نیست. وقتی که شما من را بکار می برید بدین معنی است که دارید از فرصت استفاده می کنید و به کاربران تان و مشتریان تان می گویید که تمام مسئولیت ها بر عهده من است. می توان گفت که این روزها، من گفتن در کسب و کار یک ارزش به شمار می آید. در صورتی که برای افزایش اعتبار از ما استفاده می کنید بهتر است که اول خود را از نظر مهارتی بالا بکشید و بعد با اطمینان کامل به خود، شروع به کار کنید.

 با این نکته ها شما می آموزید که کار و بیزینستان را به طور موثر تری مدیریت کنید و سریع تر به موفقیت برسید. سعی کنید در کسب و کارتان استقلال تان را حفظ کنید و به تقویت ابعاد مختلف آن بپردازید. در ماه های اول باید به دنبال افزایش کارایی باشید و سعی کنید مسئولیت تمام کارهایی را که می پذیرید بر عهده بگیرید. شاید گاهی لازم باشد از مشتری عذرخواهی کنید حتما این کار را بکنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *