معرفی گوشی Asus ZenFone 3 Zoom

معرفی گوشی Asus ZenFone 3 Zoom
  • 1395/10/19
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که در مقالات اخیر گویا آی تی اعلام داشته است، ایسوس برای سال ۲۰۱۷ وارد رقابتی عظیم برای گوشی های هوشمند شده که این رقابت مطمئنا روزهای خوبی را برای این برند رقم خواهد زد. در روز گذشته به معرفی گوشی هوشمند Asus ZenFone AR پرداختیم که یک گوشی فوق العاده بود، اما امروز می خواهیم به بررسی همزاد این گوشی بپردازیم که Asus ZenFone 3 Zoom نام دارد.

Asus ZenFone 3 Zoom

این گوشی از نظر کیفیتی و امکانات چیزی بیش از یک گوشی خوب است می توان آن را تقریبا نزدیک به همزاد خود یعنی ar بر شمرد. نکته مهم در این باره این است که این گوشی هر چند از مدل AR کمی پایین تر است اما به نظر می رسد هنوز کمی از پرچم داران روز بالاتر باشد. با گویا آی تی همراه باشید و  این ادعای ما را در انتها، بررسی نمایید.

به خاطر ندارم تا کنون یک گوشی با صفحه نمایش ۵٫۴۵ اینچی معرفی کرده باشم اما این اولین بار است که به شما می گوییم ایسوس گوشی جدید خود را در این قطع از نمایشگر توسعه داده است. البته در رسانه ها این رقم به صورت ۵٫۵ اینچ اعلام شده که ما نیز به پیروی از آن ها از ۰٫۰۵ اینچ فاکتور می گیریم. در حالی که برخی پرچم داران از رم ۳ گیگابایتی بهره مند هستند، این گوشی هوشمند دارای ۴ گیگابایت رم است.

Asus ZenFone 3 Zoom

اگر دوست دارید بتوانید ساعت ها با حالت ۳ جی گوشی موبایل تان صحبت کنید، کافیست این گوشی را خریداری کنید چرا که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری ان، فرصتی ایجاد کرده که می توانید تا ۴۸ ساعت بدون وقفه با آن در حالت ۳G مکالمه کنید! از این حالت می توان فهمید که این گوشی قرار است چند ساعت گوشی شما را در حالت های مختلف نظیر وای فای، پخش فیلم و موسیقی روشن نگه دارد. به عبارت دیگر اگر به دنبال یک گوشی هستید که بهترین طول عمر را داشته باشد، تنها انتخابی که خواهید داشت همین گوشی است.

حافظه داخلی Asus ZenFone 3 Zoom به میزان ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده و شما با استفاده از اسلات های حافظه ای قادر خواهید بود این رقم را افزایش دهید.

Asus ZenFone 3 Zoom

ایسوس تصمیمش بر این بوده که این گوشی را به فرماندهی Android 6.0 روانه بازار کند، اما اگر برایتان رابط کاربری خیلی مهم است، و به رابط کاربری ایسوس خو گرفته اید، نگران نباشید چرا که این شرکت از آخرین ورژن رابط کاربری خود یعنی  ASUS Zen 3.0 برای این گوشی استفاده کرده است.

می توان گفت این گوشی تنها کمی از همزاد خود باریک تر باشد اما از نظر ابعاد این دو بسیار به هم شبیه اند. ابعاد این گوشی ۱۵۴٫۳ در ۷۷ در ۷٫۹۹ میلی متر است و بدین معنی است که شما با یک گوشی بزرگ اندام روبرو هستید. بدنه این گوشی فلزی است که این به زیبایی بیشتر گوشی کمک خواهد کرد و فروش آن را بالا خواهد برد. علاقمندان به گوشی های رنگارنگ، نیز باید بدانند که این گوشی جدید ایسوس در رنگ های مشکی، نقره ای و صورتی تولید شده است.

Asus ZenFone 3 Zoom

نمایشگر این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ارائه شده است که رقم بالایی است. حاصل این میزان از رزولوشن در نمایشگر ۵٫۵ اینچی، به صورت تراکم پیکسلی ۴۰۴ پیکسل در اینچ است که رقمی عالی است. بنابراین این گوشی قرار است رنگ ها را با دقت بالا در اختیار شما قرار دهد.

AMOLED نیز تکنولوژی است که در ساخت این نمایشگر بکار رفته است.

نمایشگر دارای پوشش Oleophobic coating است که به این معنی است که اثر انگشت شما بر روی این نمایشگر نخواهد ماند البته عده ای معتقدند بعد از مدتی این خاصیت از بین می رود که باید آن را درعمل دید. همچنین نمایشگر ضد خش بوده و از سنسورهای مجاورتی و نوری نیز برخوردار است.

Asus ZenFone 3 Zoom

نکته جالبی که در این گوشی به چشم آمد این بود که ایسوس روی دوربین سلفی گیر آن بیشتر تمرکز داشته است. در این گوشی شما با یک دوربین سلفی گیر ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب مواجه خواهید شد البته دوربین عقب، از یک فلش دوگانه ال ای دی نیز برخوردار است. می توان گفت این گوشی از نظر دوربیین واقعا چیزی کم ندارد. اگر دوربین جلوی گوشی شما را راضی کرده اما نسبت به دوربین عقب نگران هستید می توانید برای خرید مدل AR اقدام کنید چرا که اندازه کیفیت لنز دوربین عقب آن ۲۳ مگاپیکسل است و دوربین جلویی آن هم چیزی کم ندارد.

Asus ZenFone 3 Zoom

چیپست پردازنده این گوشی از نوع Qualcomm Snapdragon 625 8953 انتخاب شده که از پروسسوری ۸ هسته ای پشتیبانی می کند. این پردازنده با فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز به پردازش داده های شما خواهد پرداخت. پردازنده مورد نظر تحت سیستم ۶۴ بیتی توسعه یافته است.

اما پردازشگر گرافیکی این گوشی نیز Adreno 506 انتخاب شده است. از نظر سخت افزاری هم همه چیز توسط ایسوس خیلی عالی انتخاب شده تا اینکه به میزان افزایش فضای حافظه می رسیم. این گوشی به شما اجازه می دهد تا فضای آن را تا ۲ ترابایت افزایش دهید و بدین منظور می توانید اسلات های حافظه ای microSD, microSDHC, microSDXC استفاده کنید.

Asus ZenFone 3 Zoom

همانطور که پیش تر گفته شد این گوشی از باتری پر ظرفیتی برخوردار است که به شما اجازه می دهد تا ۶ ساعت به طور مداوم با آن فیلم ببینید، و حدود ۲۵ ساعت به طور مداوم به شبکه وای فای متصل باشید. اما تنها مشکلی که در این باتری دیده می شود، غیر قابل تعویض بودن آن است که می توان از آن هم چشم پوشی نمود.

Asus ZenFone 3 Zoom

علاقمندان به رادیو نیز مطمئن باشند که در این گوشی موج FM به خوبی برای آن ها خوب کار خواهد کرد.

خروجی صدای گوشی برای این اسمارت فون ایسوس به صورت Earpiece, Loudspeaker است که یکی به صدای بلند گو و یکی به صدای گوشی مخاطب بر می گردد. در این گوشی نیز از پخش استریو خبری نیست!

Asus ZenFone 3 Zoom

 Asus ZenFone 3 Zoom از دو اسلات برای سیم کارت بهره می برد که یکی از آن ها با اسلات حافظه، مشترک است. البته برای استفاه از سیم کارت در این گوشی باید از نانو سیم استفاده کنید.

 Asus ZenFone 3 Zoom با نام دیگری به صورت Asus ZE553KL نیز شناسایی می شود. در میان رقبای این گوشی، آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ نیز به چشم می خورد اما برای آشنایی بیشتر با رقبای این گوشی می توانید به عکس زیر دقت کنید. در این تصویر، رده اول ترین رقبای این گوشی نمایش داده شده است.

Asus ZenFone 3 Zoom

هر چند قرار است این گوشی در دو سه ماه آینده روانه بازار شود اما چیزی از قیمت آن در رسانه ها توسط ایسوس منتشر نشده است. نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا شما هم هنوز با گویا آی تی موافق هستید که این گوشی هم اکنون از رده بالاهای اسمارت فون های برند های مختلف یک سر و گردن بالاتر است؟

Asus ZenFone 3 Zoom

اگر موافق هستید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *