بررسی تغییرات Samsung Galaxy سری A از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷

بررسی تغییرات Samsung Galaxy سری A از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • 1395/10/20
  • زهرا معبودی
  • 0

سال گذشته تقریبا همین ایام بود که سامسونگ گوشی های سری A خود را برای ورژن ۲۰۱۶ منتشر کرد. از آن جا که این گوشی ها مخاطبین خاص خود را دارند، این شرکت تصمیم بر آن گرفت که در سال ۲۰۱۷ نیز با یک بروز رسانی، دستی بر سر و روی این سه برادر بکشد و آن را وارد بازار کند. اگر کمی جزییات این سه گوشی را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که از جمله گوشی های رده متوسط هستند اما برخی از امکاناتی که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ به همراه گوشی های دیگر برند ها باشد، را به همراه خود داشته باشند.

Samsung Galaxy A5  2016

در این مقاله گویا آی تی تصمیم دارد مقایسه ای بین گوشی های این خانواده سه نفره برای ورژن های جدید ۲۰۱۷ و سری ۲۰۱۶ داشته باشد. با ما همراه باشید.

Samsung Galaxy A3

در میان دو ورژن از سری A3 که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تولید شده اند از نظر نمایشگر و میزان رزولوشن آن ها هیچ تغییری رخ نداده است. این گوشی کماکان همان نمایشگر ۴٫۷ اینچی اش را با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را به دنبال می کشد.

از نظر حافظه رم، گوشی A3 2017، با افزایش میزان رم، از ۱٫۵ گیگابایت به ۲ گیگابایت ارتقا یافته است. همچنین دوربین های جلو نیز از ۵ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است.

Samsung Galaxy A7 (2017)
Samsung Galaxy A3 2017

از نظر پردازنده نیز این گوشی، با ارتقای پردازنده از ۶ هسته به ۸ هسته، تا حدودی توانسته فرکانس پردازشی را ارتقا دهد. در مدل ۲۰۱۷، این میزان از ۱٫۵ گیگاهرتز به ۱٫۶ گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است.

گوشی مدل ۲۰۱۷ از اندروید ۶ پشتیبانی خواهد کرد و این درحالی است که اگر هم اکنون گوشی مدل ۲۰۱۶ را خریداری کنید از اندروید ۵٫۱ روی آن برخوردار خواهید بود.

Samsung Galaxy A7  2017
Samsung Galaxy A3 2017

در ادامه نیز باید بگوییم که گوشی ۲۰۱۷ کمی از گوشی مدل ۲۰۱۶ بزرگتر و ضخیم تر است. در گوشی A3 2016 برای معرفی بدنه، سامسونگ اعلام داشته بود که بدنه این گوشی از جنس فلز و شیشه است اما برای مدل ۲۰۱۷ رسما اعلام شده که بدنه ترکیبی از شیشه و آلومینیم خواهد بود.

Samsung Galaxy A3 2016
Samsung Galaxy A3 2016

رنگ بندی گوشی A3 2016 شامل رنگ های، مشکی و صورتی و طلایی و سفید است در حالی که سامسونگ برای مدل ۲۰۱۷ خود، رنگ سفید را حذف کرده و به جای آن رنگ آبی را انتخاب کرده است.

از نظر نمایشگر هیچ گونه تغییری نسبت به مدل ۲۰۱۶ رخ نداده است اما در لابلای ویژگی های نمایشگر ۲۰۱۷ از شیشه ضد خش خبری نیست. اما هر دو گوشی از سنسورهای نوری و مجاورتی برخوردار هستند. بیشترین تغییراتی که در گوشی ۲۰۱۷ رخ داده بیشتر در مورد سخت افزارهای داخلی ان بوده است.

Samsung Galaxy A7  2017
Samsung Galaxy A3 2017

از نظر حافظه داخلی، این گوشی همچنان بر پایه ۱۶ گیگابایت ثابت مانده است اما کاربران گوشی ۲۰۱۶ قادر خواهند بود تنها تا ۱۲۸ گیگابایت بر میزان حافظه بیفزایند در حالی که خریداران گوشی ۲۰۱۷ می توانند تا ۲۵۶ گیگابایت بر میزان حافظه بیفزایند.

Samsung Galaxy A3 2016
Samsung Galaxy A3 2016

هر دوی این گوشی ها از باتری های غیر قابل تعویضی برخوردارند اما به طور کلی می توان گفت سامسونگ تصمیم گرفته گوشی مدل ۲۰۱۷ خود را برای کوچکترین عضو از این خانواده، تقویت کند.

Samsung Galaxy A5

دومین عضو از این خانواده، گوشی گلکسی A5 است.

گوشی A5 مدل ۲۰۱۷ کماکان همان نمایشگر ۵٫۲ اینچی سال گذشته را به دوش می کشد که حتی در میزان رزولوشن آن تغییری ایجاد نشده است و همچنان بر روی رقم ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل پایدار مانده است. اما از نظر وضعیت حافظه رم، گوشی ۲۰۱۶ دارای، یک فضای رم ۲ گیگابایتی بوده که این رقم برای گوشی ۲۰۱۷ به ۳ گیگابایت رسیده است.

میزان باتری گوشی ۲۰۱۶ با ارتقای ۱۰۰ میلی آمپر بر ساعت به ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت برای گوشی ۲۰۱۷ ثبت شده اما میزان کارایی آن برای مکالمه با ۳G کماکان از ۱۶ ساعت تجاوز نکرده است.

Samsung Galaxy A5 2017
Samsung Galaxy A5 2017

اما حافظه داخلی گوشی ۲۰۱۶ که با میزان ۱۶ گیگابایت معرفی شده بود هم اکنون با ارتقای دو برابری، به صورت ۳۲ گیگابایت در گوشی ۲۰۱۷ معرفی شده است.

Samsung Galaxy A5  2016
Samsung Galaxy A5 2016

از نظر دوربین روی گوشی ۲۰۱۷ خیلی کار شده به این معنی که گوشی ۲۰۱۶ از یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی یا سلفی گیر ۵ مگاپیکسلی برخوردار بوده در حالی که در مدل ۲۰۱۷ هر دو به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. البته نرم افزارهای دوربین هم دستخوش برخی تغییرات شده اند اما همچنان فلش به صورت فلش ساده LED باقی مانده است.

Samsung Galaxy A5 2017
Samsung Galaxy A5 2017

از نظر پردازنده نیز پردازنده جدید گوشی ۲۰۱۷ کمی تقویت شده است با فرکانس بیشتری به پردازش داده ها خواهد پرداخت. نکته دیگر در مورد سخت افزار هم این است که می توانید گوشی ۲۰۱۷ را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید این در حالی است که گوشی ۲۰۱۶ تنها تا ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت ارتقا داشته است.

Samsung Galaxy A5  2016
Samsung Galaxy A5 2016

از نظر باتری نیز با ارتقای ۱۰۰ میلی آمپری، در گوشی ۲۰۱۷ تفاوت چندانی با ۲۰۱۶ پیدا نکرده است. به هر حال سامسونگ به ظاهر تصمیم داشته روی این گوشی مدل ۲۰۱۷ هم صرفا بر اساس قدرت سرمایه گذاری کند.

Samsung Galaxy A7

بیشترین تغییرات به ظاهر بر روی گوشی بزرگ این خانواده یعنی گلکسی A7 صورت گرفته است.

از ابتدا که به ظاهر این گوشی نگاه کنید متوجه می شوید که سامسونگ کمی نمایشگر مدل ۲۰۱۷ را بزرگ تر تنظیم کرده است البته این میزان تنها به اندازه ۰٫۲ اینچ است اما میزان رزولوشون به همان حالت ۲۰۱۶ باقی مانده است بنابراین کمی در تراکم پیکسلی در گوشی جدید کاهش بوجود آمده اما زیاد چشم گیر نیست.

Samsung Galaxy A7 2017
Samsung Galaxy A7 2017

از طرفی، میزان حافظه رم گوشی ۲۰۱۶ به اندازه ۳ گیگابایت بوده که در گوشی جدید تغییر نکرده است. از نظر ظرفیت باتری، هم اکنون گوشی ۲۰۱۷ با ۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت ارتقا نسبت به مدل قبلی با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر بر ساعت، ارائه شده است. همچنین حافظه داخلی این گوشی نیز از مدل ۲۰۱۶ با ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت رسیده است.

Samsung Galaxy A7 2016
Samsung Galaxy A7 2016

اگر به سخت افزارهای داخلی این گوشی دقت کنید، متوجه می شوید که سامسونگ برای این عضو بزرگ خانواده A نیز کمی روی پروژه قدرتمند سازی کار کرده است. بنابراین اگر از گوشی A7 مدل ۲۰۱۶ راضی بوده اید و می خواهید آن را به ۲۰۱۷ ارتقا دهید می توانید صرفا برای افزایش قدرت و برخی ویژگی های کمیت پذیر این کار را انجام دهید.

Samsung Galaxy A7 2017
Samsung Galaxy A7 2017

اگر به طور کلی به این مجموعه نگاه کنید، متوجه خواهید شد، که تغییرات جزیی روی این سه عضو خانواده A رخ داده اما تغییرات چندان چشم گیر نیست که دارندگان سری ۲۰۱۶ با کمال میل، گوشی قبلی شان را با یک مدل ۲۰۱۷ تعویض کنند.

Samsung Galaxy A7 2016
Samsung Galaxy A7 2016

نظر شما در رابطه با این گوشی های جدید و سری ۲۰۱۶ گلکسی چیست؟ نظر خود را با گویا  آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *