چگونه اطلاعات اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ را ریست کنیم؟

چگونه اطلاعات اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ را ریست کنیم؟
  • 1395/10/20
  • زهرا معبودی
  • 2

حتما تا کنون متوجه شده اید که بسیاری از اپلیکیشن ها بعد از اینکه روی ویندوز نصب می شوند، یا به درستی کار نمی کنند یا موجب اختلال در عملکرد ویندوز می شوند. این اتفاق همیشه رخ می دهد حتی گاهی شاهد رخ دادن این اتفاق در گوشی های هوشمند هم هستیم. در ویندوزهای قبل از ویندوز ۱۰ و حتی پیش از بروز رسانی جدید ویندوز ۱۰، در چنین شرایطی تنها یک راه حل داشتید و آن هم uninstall کردن نرم افزار ها و نصب مجدد آن ها بود. اما پس از بروز رسانی جدید ویندوز ده شما قادر خواهید بود تا اطلاعات اپلیکیشن ها را در صورت نیاز ریست کنید و آن ها را به حالت پیش فرض ببرید. گویا آی تی امروز ترفند های جالب برای این کار را به شما یاد خواهد داد.

چگونه اطلاعات اپلیکیشن های ویندوز 10 را ریست کنیم؟

نکته: این ترفند بر روی نسخه Universal Windows Platform کار می کند و با استفاده از این ترفندها می توانید اطلاعات اپ هایی که مستقیما روی سیستم نصب می شوند را به حالت پیش فرض ببرید. نکته مهم تر این است که با این کار، کش اپلیکیشن های شما کاملا پاک می شود بنابراین از اطلاعات ضروری تان پیش از ان بک آپ بگیرید.

برای شروع از قسمت Start menu وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن ها یا  Settings app شوید. در این صفحه به دنبال System > Apps & Features باشید تا موقعیت عکس زیر را مشاهده کنید:

حذف کش اپ در ویندوز 10

در این قسمت لیستی از اپلیکیشن ها به شما نمایش داده می شود. در همین قسمت اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید و در زیر آن گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.

حالا می توانید گزینه Reset را یافته و روی ان کلیک کنید، تا بتوانید، اطلاعات و تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر را کامل به حالت پیش فرض برگردانید.

حذف کش اپ در ویندوز 10

برای اینکه سیستم مطمئن شود که واقعا قصد ریست کردن دارید یک بار دیگر از شما همین سوال را می پرسد. دوباره در موقعیتی مشابه زیر روی ریست کلیک کنید:

حذف کش اپ در ویندوز 10

بدین صورت کش به طور کامل پاک می شود و اپ به حالت اولیه باز می گردد. از این صفحه می توانید افزونه ها و اطلاعات و بخش های اضافی اپلیکیشن را پاک کنید.

راهنمای ریستارت اپلیکیشن های Windows Desktop

متاسفانه روش استانداردی برای پاک کردن کش و اطلاعات نرم افزار های Windows desktop نیست. شما در همان مرحله قبل باید لیست اپلیکیشن ها را مورد بررسی قرار دهید. برخی از ای نرم افزار ها به طور خودکار و خودساخت یافته، از دکمه ریست استفاده می کنند که به شما اجازه می دهند اطلاعات اپلیکیشن ها را حذف کنید.

عموما اپ هایی که امکان ریست شدن ندارند، از گزینه Advanced Options نیز بی بهره اند.

ریست اپ ویندوز

بهترین روش برای چنین مواقعی این است که از uninstall استفاده کنید. uninstall کردن در واقع به سیستم شما می گوید که اطلاعات این اپلیکیشن را به طور کامل حذف کند.

اگر در مورد عملکرد اپلیکیشن ها کمی با مشکل مواجه می شوید و نمی دانید که چگونه واقعا باید از امکان ریست کردن آن ها مطلع شوید کافی است که نام این قبیل اپ ها را با گزینه Advanced Options در اینترنت سرچ کنید مطمئن باشید که اگر اطلاعات اضافی و خاص نرم افزار مورد نظر وجود داشته باشد می توانید با سرچ به آن پی ببرید.

نظر شما در مورد امکان پاک کردن کش اپلیکیشن های ویندوزی چیست؟ آیا روشی را می شناسید که توسط آن بتوانید به هر طریقی که شده، کش سایر اپ های ویندوز را پاک کنید؟ در صورتی که تجربه موفقی در این باره دارید آن را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام .حجم دیتای اینستاگرامم یه گیگ شده حذف کردم ولی باز همون حجمِ بود میخوام بدونم اگه ریست کنم اینستاگرام رو دقیقا چه اطلاعاتی رو حذف میکنه ینی پست ها و فالورا رو هم حذف میکنه؟

  2. سلام.حجم دیتای اینستاگرامم یه گیگ شده حذف کردم ولی باز همین حجمِ مونده بود اگه الان ریست کنم اینستاگرام و دقیقا چه اطلاعاتی رو حذف میکنه ینی پست ها و فالورا رو هم حذف میکنه؟ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *