آموزش ورود به ویندوز بدون نیاز به رمز عبور

آموزش ورود به ویندوز بدون نیاز به رمز عبور
  • 1395/10/20
  • زهرا معبودی
  • 0

ورود به ویندوز در حالی که نام کاربری شما دارای پسورد است د رمواقعی که عجله دارید بسیار آزار دهنده به نظر می رسد. اینکه مجبور باشید در هر بار ورود به ویندوز رمز عبر خود را وارد نمایید و در شرایطی که با عجله این کار را انجام می دهید به دلیل سریع تر تایپ کردن امکان تایپ اشتباهی رمز نیز وجود دارد و این موضوع می تواند شما را کلافه نماید. در برخی مواقع حتی موضوع از این هم حساس تر خواهد شد و سیستم شما در حالت پس از  Sleep نیز از شما رمز عبور طلب می کند. این شرایط شاید برای زمانی که شما در محیط کار هستید و یا سیستم تان در مکانی قرار دارد که اطلاعات تان در معرض خطر هستند مفید باشد، اما در شرایطی که سیستم شما شخصی است و کس دیگری غیر خودتان از آن استفاده نمی کند شاید چندان لزومی به این همه تدابیر امنیتی نداشته باشید.

پیش از شروع لازم است به این موضوع توجه نمایید که روند انجام این کار در نسخه های ۷،۸٫۱ و ۱۰ ویندوز یکسان خواهد بود.

ابتدا، Command Prompt را اجرا کنید. برای اجرای cmd در widows7، روی کلید استارت کلیک کرده، عبارت cmd را در قسمت “search programs and files”  تایپ کنید. در windows8.1 یا windows10، روی کلید استارت راست کلیک کرده و Command Prompt را انتخاب کنید. پس از مشاهده‌ی پنجره ‌ی cmd، دستور netplwiz را اجرا کنید.

launch-windows-password2

با اجرای دستور فوق، بایستی ابزار مربوط به   netplwiz با عنوان User Accounts Control Panel، ظاهر خواهد شد. در این بخش نام کاربری مورد نظری که قصد دارید از تنظیمات امنیتی آن خلاص شده و به صورت اتوماتیک به آن لاگین شوید را وارد نمایید. سپس چک باکس  “Users must enter a user name and password to use this computer.” را انتخاب و کلید ok را بزنید.

launch-windows-password2

در این بخش لازم است رمز عبور خود را وارد نموده و سپس در باکس بعدی مجددا آن را تکرار نمایید.

launch-windows-password2

با Restart  نمودن سیستم، در مرحله ورود به ویندوز شما با صفحه لاگین روبرو نخواهید شد. (‌در خصوص Lock screen نیز اگر از ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۱۰ استفاده می‌ کنید به همین صورت خواهد بود‌) و به صورت اتوماتیک به صفحه‌ ی Start screen  در ویندوز ۸.۱۱ یا صفحه‌ ی دسکتاپ در ویندوز ۷ یا ۱۰۰ منتقل خواهید شد بدون این‌که نیازی به ورود کلمه‌ ی عبور داشته باشید.

launch-windows-password2

در صورتی که پس از مدتی و به هر دلیلی نیاز داشتید تا مجددا تنظیمات امنیتی خود را باز گردانید بایستی با تایپ عبارت  netplwiz را در command prompt و ورود به پنجره ی  User Accounts Control Panel  نام کاربری اکانت مورد نظر خود را وارد نموده و سپس تیک چک باکس مربوط به   “Users must enter a user name and password to use this computer”  را انتخاب نمایید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *