یک پتنت جدید طراحی احتمالی گوشی تاشوی سامسونگ را نشان می‌دهد

یک پتنت جدید طراحی احتمالی گوشی تاشوی سامسونگ را نشان می‌دهد
  • 1395/10/20
  • مقدم
  • 0

براساس شایعات، شرکت سامسونگ بر روی یک سری جدید از گوشی‌های هوشمند خود با نام گلکسی X کار می‌کند و اکثر مدل‌های این سری، به فناوری جدید مجهز شده‌اند که هنوز به صورت گسترده در میان گوشی‌های هوشمند مختلف، استفاده نمی‌شود. پیش‌تر، اعلام شد که شرکت سامسونگ، حداقل پنج گوشی از سری گلکسی ایکس را در سه‌ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد.

 با این‌حال، به‌تازگی یک پتنت فاش شده است که احتمالاً طراحی یکی از گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ از سری گلکسی ایکس، مشابه با این پتنت خواهد بود. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

در پتنت تازه ثبت شده، یک گوشی‌هوشمند به چشم می‌خورد که در میان دو نمایشگر آن، از یک لولا استفاده شده است و به همین جهت، کاربران می‌توانند با بازکردن دو صفحه‌نمایش و در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، گوشی‌هوشمند خود را به یک تبلت تبدیل نمایند. این گوشی، هم‌چنین از دکمه فیزیکی Home نیز استفاده خواهد کرد و به همین جهت، حسگر اثرانگشت در زیر این دکمه جای گرفته است. البته باید در نظر داشته باشید که علت ثبت این پتنت‌ها به دلیل دکمه فیزیکی Home نبوده است؛ بنابراین، احتمالاً در محصول نهایی، این دکمه حذف خواهد شد.

این پتنت با شایعات گذشته مبنی بر عرضه یک گوشی‌هوشمند تاشو توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۷ هم‌خوانی دارد زیرا پیش‌تر اعلام شد که شرکت سامسونگ در سال جاری میلادی، یک گوشی‌هوشمند تاشو عرضه خواهد کرد که از دو صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کند و این دو نمایشگر با یک لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند.

سامسونگ

هم‌چنین، شایعاتی مبنی بر عرضه یک گوشی هوشمند با پنل اولد قابل‌انعطاف در سال ۲۰۱۸ نیز وجود دارد که شرکت سامسونگ در صورت استقبال، نسخه دیگری را به صورت انبوه عرضه خواهد کرد. براساس گمانه‌زنی‌ها، هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ در ابتدا به صورت گسترده عرضه نخواهند شد و بیش‌تر، یک محصول مفهومی هستند.

سامسونگ در ابتدا، چندین گوشی مفهومی معرفی خواهد کرد که تنها در تعداد محدودی تولید می‌شود و پس از عرضه آن‌ها، با بررسی نظرات منتقدان و کاربران، طراحی محصولات تاشو آینده خود را بهبود می‌دهد و در نهایت، محصولات جدیدی را با نمایشگر تاشو به صورت عمومی عرضه خواهد کرد.

اینکه قیمت این محصول در ابتدا بالا خواهد بود، چندان دور از انتظار نیست اما احتمال می‌دهیم که به مرور زمان و با پیشرفت فناوری لازم برای توسعه محصولات انعطاف‌پذیر و تاشو و کاهش هزینه تولید آن‌ها، قیمت این محصولات کاهش یابد. براساس گزارش منتشرشده، صنایع Kolon تا سال ۲۰۱۸، برای نزدیک به صد میلیون گوشی‌هوشمند، پلی‌آمید بدون رنگ تولید خواهد کرد که برای توسعه محصولات انعطاف‌پذیر، ضرورت دارد.

سامسونگ

در کنار ثبت این پتنت که یک گوشی با نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد، پتنت دیگری نیز توسط سامسونگ به ثبت رسیده است که احتمالاً طرح آینده گوشی‌های گلکسی S سامسونگ را ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که عرضه محصولات مجهز به صفحه‌نمایش لبه منحنی دوگانه، هم‌چنان در برنامه شرکت سامسونگ جای دارد و به همین جهت، در پتنت جدید این شرکت، یک محصول مجهز به نمایشگر لبه منحنی، جلب‌توجه می‌کند. با این‌حال، پتنت ثبت شده به طراحی گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ که تا چند ماه دیگر به صورت رسمی معرفی خواهد شد، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *