چگونه AirPod های گم شده خود را به کمک گوشی آیفون ۷ پیدا کنیم؟

چگونه AirPod های گم شده خود را به کمک گوشی آیفون ۷ پیدا کنیم؟
  • 1395/10/21
  • زهرا معبودی
  • 0

چیز جدیدی که روی گوشی های آیفون به چشم می آید و موجب شده که کمی کابران نسبت به نگهداری لوازم جانبی آیفون خود بیشتر دقت کنند AirPod ها هستند. ماهیت AirPod ها به گونه ای است که دارندگان گوشی آیفون ۷ حداقل یک بار در طول استفاده از آن، آن را گم کرده اند. از آن جا که این اجزا ظریف و کوچک هم هستند، در صورتی که گم شوند به سختی پیدا می شوند.

اما راه حلی که اپل برای پیدا کردن AirPod ها در نظر گرفته بسیار جالب است.

به تازگی یک نرم افزار ساده در فروشگاه اپلیکیشن های اپل قرار گرفته که Finder for Airpods نام دارد. این نرم افزار که به زحمت قیمت آن به ۴ دلار می رسد، به شما این امکان را می دهد که بتوانید ایرپاد گم شده خود را پیدا کنید. دقت کنید که برای استفاده از قابلیت این نرم افزار، باید آن را قبل از گم شدن ایرپاد ها روی گوشی تان نصب کنید.

Finder for Airpods

Finder for Airpods فقط روی ios 10.1 به بالا کار می کند بنابراین باید از بروز بودن گوشی تان مطمئن شوید. زمانی که Finder for Airpods را خریداری کردید و آن را نصب کردید، باید آن را با دو ایرپاد خود همگام سازی و جفت کنید (pair).

این جفت سازی تحت هیچ شرایطی منقطع نخواهد شد.

زمانی که ایرپاد خود را گم کردید می توانید این نرم افزار را اجرا کنید تا به شما کمک کند تا آن را پیدا کنید. با راه اندازی این اپلیکیشن، Finder for Airpods از شما در مورد نوع ایرپاد های تان می پرسد. اگر ایر پاد سمت چپ را گم کرده باشید، باید به نرم افزار بفهمانید که ایرپاد سمت چپ گم شده است. برای سمت راست نیز همین تنظیمات وجود دارد. Finder for Airpods حتی برای زمانی که هر دو ایرپاد تان را گم کنید، برنامه ریزی شده پس جای نگرانی نیست.

Finder for Airpods

Finder for Airpods

وقتی که نوع ایرپاد خود را مشخص کردید این نرم افزار شروع به بررسی و اسکن می کند تا بتواند ایرپاد شما را پیدا کند. در همین حال وظیفه شما این است که گوشی تان را در دست بگیرید و در اطراف اتاق یا محلی که ایر پادتان را گم کرده اید حرکت کنید.

Finder for Airpods

هر زمان که به محل قرار گرفتن ایرپاد نزدیک تر می شوید، این نرم افزار نوتیفی به شما می دهد و با نمایش هشداری به شما می گوید که در نزدیکی ایرپادتان قرار گرفته اید.

Finder for Airpods

دقت داشته باشید که این برنامه محدودیت هایی هم دارد. مثلا اگر باتری گوشی شما تمام شود، هرگز این اپلیکیشن تا روشن شدن مجدد گوشی نمی تواند به شما کمکی کند. همچنین این اپلیکیشن به شدت به مکان وابسته است. مثلا اگر شما از مترو خارج شده اید و در همان موقع ایرپاد شما از جیب تان افتاده است و وقتی به منزل رسیده اید متوجه این امر شده اید هرگز نمی توانید از منزل، آن را رصد کنید. برای کار کردن این ایرپاد شما باید در منطقه و محدوده ی منطقی قرار گیرید که اپلیکیشن می تواند آن را بیابد.

سوال دیگری نیز وجود دارد و آن هم اینکه این نرم افزار چقدر می تواند به ما کمک کند؟ باید بگوییم که این نرم افزار به کمک بلوتوث، به ایرپاد های شما وصل است و به کمک سیگنال های وایرلس آن را مدیریت می کند. هر چند استفاده از آن محدودیت هایی دارد اما به نظر می رسد خرید یک نرم افزار ۴ دلاری، بسیار به صرفه تر از خرید یک جفت ایرپاد ۱۵۰ دلاری باشد! چرا که در بسیاری از اوقات، شما ایرپاد خود را در تخت خواب خود گم می کنید و به دلیل پیدا نشدن آن با قدرت معمولی تان مجبورید یک جفت جدید آن را خریداری کنید اما اگر این نرم افزار را داشته باشید، به شما می گوید که لازم نیست ایرپاد بخرید و می توانید آن را پیدا کنید.

نظر خود را در باره این اپلیکیشن در اختیار کاربران گویا آی تی قرار دهید و با انتشار این خبر جالب روی شبکه های اجتماعی به افزایش اطلاعات و کارایی زندگی اپلی ها کمی کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *