راه اندازی یک کسب و کار موفق از دیدگاه ریچارد برانسون

راه اندازی یک کسب و کار موفق از دیدگاه ریچارد برانسون
  • 1395/10/21
  • زهرا معبودی
  • 0

ریچارد برانسون یک کارآفرین موفق بریتانیایی است که ثروتش از مرز ۴ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است. این کارآفرین نمونه ماجراجویی ها و سفرهای بسیاری داشته است. ماجراجویی هایی هیجان انگیز از سفر با بالن های تفریحی تا قایق های شخصی، سفرهایی که حتی گاهی زندگی او را نیز به خطر انداخته است. برانسون این هیجان و ماجراجویی را در کسب و کار خود نیز تزریق نموده است. هرچند بسیاری او را تنها با شرکت پخش موسیقی Virgin  می شناسند، اما کسب و کار او بسار گسترده تر از این حرف هاست. شاخه های فعالیت برانسون از شرکت های نوشابه سازی تا ساخت فضاپیماهای تفریحی گسترده است. به طور کلی برانسون و گروه تجاری اش در ۲۰ شاخه مختلف کسب و کار فعالیت دارند. آمار منتشر شده از این گروه در سال ۲۰۱۱ حکایت از درآمد ۲۱٫۳ میلیاردی  آن داشته است. در این مطلب قصد داریم به توصیه های ریچارد برانسون درباره راه اندازی کسب و کار و رسیدن به موفقیت بپردازیم. با گویا آی تی و این مقاله کاربردی همراه باشید.

چندی پیش برانسون در مصاحبه ای رادیوی و در پاسخ به سوال مجری مبنی بر بیان توصیه هایی برای جوانان به منظور راه اندازی کسب و کار شخصی می گوید: ” جهان نسبت به زمانی که من فعالیت خود را آغاز کردم بسیار تغییر کرده است. دورنمای نامعین اقتصاد جهان و سرعت خیره کننده پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروز تکرار موفقیت ویرجین برای کارآفرینان جوان بسیار سخت تر باشد.”

وی همچنین بیان نمود: دهه های گذشته بازارها بسیار با ثبات بودند. در حال حاضر قدرت اقتصادی کشورهای غربی به واسطه اقتصادهای نوظهوری چون  برزیل، روسیه، هند و چین به چالش کشیده شده است. از همین رو فرصت ها و بازارهای جدیدی را می توان در سرتاسر جهان یافت.

Richard general at Battleship office in March 2014

چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که بازاریابان بایستی روش های گذشته و سنتی تبلیغات به واسطه روزنامه و رادیو ، تلوزیون را کنار گذاشته و به روش های جدید و مدرنی چون شبکه های اجتماعی و روش های آنلاین برای رشد شرکت هایشان روی بیاورند.

هرچند جهان به سرعت در حال تغییر است اما قدم برای ایجاد یک کسب و کار جدید به آن نیاز داریم هیچ تغییری نکرده است. من برای تاسیس گروه تجاری ویرجین از ۵ راه کلیدی استفاده نمودم که این روش ها هنوز هم موثر و کارآمد خواهند بود.
۱٫ کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید.
۲٫  خلاقیت داشته باشید و راهی را بروید که شما را از سایر رقبایتان برجسته سازد.
۳٫  کارمندان شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شود.
۴٫  همواره گوش شنوا داشته باشید و مشکلات و صحبت های کارکنانتان را با دقت گوش کنید.
۵٫  مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید.
نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *