مشخصات‌فنی گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا و U پلی پیش از رونمایی رسمی فاش شد

مشخصات‌فنی گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا و U پلی پیش از رونمایی رسمی فاش شد
  • 1395/10/22
  • مقدم
  • 0

رویداد خبری شرکت اچ‌تی‌سی در ۱۲ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) به عنوان یک رویداد مهم در بازار گوشی‌های هوشمند در هفته جاری به حساب می‌آید زیرا این سازنده تایوانی از سه گوشی هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد. یک شایعه تازه منتشرشده به مشخصات گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا و اچ‌تی‌سی U پلی، پیش از معرفی رسمی آن‌ها در رویداد ۱۲ ژانویه پرداخته است. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

 براساس شایعات فاش‌شده، گوشی اچ‌تی‌سی U پلی که اسم‌رمز اچ‌تی‌سی Alpine شناخته می‌شود، یک محصول میان‌رده است که در مقایسه با اچ‌تی‎سی U اولترا از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر است و البته، قیمت کم‌تری نیز خواهد داشت. گمانه‌زنی‌های جدید نشان می‌دهد که این گوشی به یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود و تراشه ضعیف هلیو پی ۱۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی به آن قدرت می‌دهد.

alleged-specs-for-htc-u-play-leak-days-before-official-announcement-511703-3

این تراشه، همان تراشه به کار گرفته شده در گوشی اچ‌تی‌سی ایکس ۱۰ است که براساس گمانه‌زنی‌ها به عنوان نسخه جدیدتر گوشی اچ‌تی‌سی وان ایکس ۹ معرفی خواهد شد. از دیگر شایعات فاش‌شده در رابطه با گوشی اچ‌تی‌سی U پلی می‌توان به سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. البته می‌توانید در صورت تمایل، فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که گوشی اچ‌تی‌سی Alpine به یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مشابه برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری در دوربین دوم استفاده شده است. انرژی لازم برای صفحه‌نمایش و پردازنده با استفاده از یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین خواهد شد و به‌نظر نمی‌رسد که ماندگاری شارژ باتری با توجه به مشخصات سخت‌افزاری آن، چندان بالا باشد.

gsmarena_001-6

هم‌چنین، اچ‌تی‌سی U پلی به یک حسگر اثرانگشت مجهز شده که در پشت گوشی جای دارد و این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده نمی‌کند. بنابراین، برای گوش‌دادن به موسیقی باید از از یک هندزفری سازگار با درگاه یواس‌بی Type-C استفاده نمایید یا یک هندزفری بی‌سیم خریداری کنید.

در رابطه با مشخصات‌فنی گوشی U اولترا نیز باید گفت که این محصول، به یک نمایشگر ۶ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود و از چهار گیگابایت حافظه رم به همراه تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کند. برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان، تنها ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خواهید داشت که احتمالاً از کارت حافظه جانبی پشتیبانی خواهد کرد.

htc-u-ultra-alleged-specs-leak-ahead-of-january-12-launch-511699-3

گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا به یک دوربین دوگانه (متشکل از یک سنسور ۲۴ و ۱۳ مگاپیکسلی) مجهز شده است و از یک دوربین ثانویه ۱۶ مگاپیکسلی نیز استفاده می‌کند. یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام، انرژی لازم برای روشن‌ نگه‌داشتن گوشی اچ‌تی‌سی U اولترا را تامین خواهد کرد و هم‌چنین، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی و در زیر ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته است.

احتمال می‌دهیم که گوشی رده‌بالای جدید اچ‌تی‌سی همانند آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، بدون جک ۳٫۵ میلی‌متری عرضه شود و تنها درگاه ارتباطی آن، یواس‌بی Type-C خواهد بود که می‌توانید برای شارژ باتری و یا پخش موسیقی با استفاده از هندزفری، از آن استفاده نمایید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *