YAHOO با افت ۹۶ میلیارد دلاری به ورایزون و علی بابا واگذار می شود

YAHOO با افت ۹۶ میلیارد دلاری به ورایزون و علی بابا واگذار می شود
  • 1395/10/22
  • زهرا معبودی
  • 0

چند سال پیش خبر ناگهانی ورود مریسا مایر از گوگل به یاهو حسابی خبر ساز شد. از آنجا که سمت یک زن در یاهو تقریبا عجیب بود، خبرهایی کم و بیش از این رویداد به گوش می رسید. درست از بعد از بکار گیری او در یاهو شاهد رنگ های فانتزی و صورتی در صفحه اول یاهو بودیم. بدون قضاوت، به مدت چند سال او و تیم مدیریتی یاهو، توانست جایگاه یاهو را تقریبا تا حد توان حفظ کند اما رخداد های ماه های اخیر و هک شدن اطلاعات کاربران یاهو موجب شد که پایه این مجموعه کمی سست شود.

ما که به سمت های خوب و شیک مریسا مایر عادت کرده بودیم و دائما منتظر خبرهایش بودیم، به نا گهان در تیتر خبر ها چنین خواندیم که:

مریسا مایر از یاهو می رود!

ورایزون

اما به کجا می رود؟ این مشخص نیست چرا که این بار سر دم داران یاهو همگی با هم قصد به کنار گذاشتن این مجموعه را خواهند داشت. آن ها حالا تلاش دارند که یاهو را با قیمتی بیش از ۴٫۸ میلیارد دلار به مشتری های جدیدش بفروشند. شاید با خودتان بگویید که ۴٫۸ میلیارد دلار برای چنین مجموعه ای رقم درشتی است اما اگر مثل من از قیمت اولیه این شرکت در سال ۲۰۰۰ با خبر باشید قطعا حالتان دگرگون خواهد شد. قیمت ۴٫۸ میلیارد دلار تقریبا رقم مفتی است چرا که تا پیش از این، این شرکت، در سال ۲۰۰۰ قرار بود با رقم نجومی ۱۰۰ میلیارد دلار بفروش برسد که سردم داران یاهو به این کار راضی نشدند! آن زمان یاهو حرف اول را می زد و هنوز سر و کله ی رقبایش پیدا نشده بودند.

یاهو بعد از فروش کامل، اجزایش کمی از هم گسیخته خواهد شد چرا که بخشی از آن توسط ورایزون خریداری شده و به او واگذار خواهد شد. اما باقی مانده آن به علی بابا خواهد رسید و موجب خواهد شد که با نام جدید آلتابا به حیات خود ادامه دهد!

ورایزون

در سیستم آلتابا قرار است فقط ۵ مدیر به همکاری فراخوانده شوند بنابراین مریسا و سایر دوستانش جایی در این شرکت نخواهند داشت و لاجرم باید با یاهو خداحافظی کنند.

سیستم ایمیل یاهو، اپلیکیشن های یاهو، وب سایت‌ها و فناوری تبلیغات اینترنتی یاهو به طور کامل به شرکت ورایزون خواهد رسید و مابقی سهم شرکت علی بابا خواهد شد.

البته هنوز از قیمت معامله یاهو خبری در پی نیست اما هک ۱ میلیاردی اطلاعات کاربران یاهو موجب شد که این سیستم، با افت قیمت شدید روبرو شود و قیمت ۴٫۸ میلیارد برایش در نظر گرفته شود.

ورایزون

به هر حال گویا آی تی موظف است که آخرین خبرها را در این باره به اطلاع شما برساند. نظر شما در مورد عملکرد چند ساله یاهو چیست؟ آیا شما هنوز حاضر هستید در سیستم ایمیلی آن عضو باشید؟ دیدگاه خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *