ثبت رکورد سرعت ۴۲۰ مگابایت بر ثانیه در فلش درایوهای جدید Extreme PRO

ثبت رکورد سرعت ۴۲۰ مگابایت بر ثانیه در فلش درایوهای جدید Extreme PRO
  • 1395/10/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

Extreme PRO شرکت SanDisk یک فلش درایو است، اما سرعت آن نشان می دهد که ممکن است بعضی جاها به عنوان یک SSD هم عمل کند.

گویا آی تی – فلش درایو های USB، با روند قابل توجهی در حال به روز رسانی هستند. ظرفیت کلی آنها هر روز بیشتر می شود، اما سرعت خواندن و نوشتن آنها همچنان به صورت یک چالش باقی مانده که بسیاری از تولید کنندگان نمی توانند با آن مقابله کنند. در میان محصولات جدید شرکت SanDisk، شرکتی که در تولید لوازم جانبی با کیفیت برای ذخیره سازی اطلاعات پیشگام است، شاهد محصول جدیدی به نام فلش درایو Extreme PRO هستیم. با این فلش درایو کاربران قادر خواهند بود اطلاعات را به سرعت از فلش درایوهای فشرده استخراج کنند، زیرا این شرکت ادعا می کند این درایو می تواند از لحاظ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، همانند SSD عمل کند. به نظر می رسد در رقابت میان USBهای مختلف، Extreme PRO با سرعت بیش از ۴۰۰MB/s ، با فاصله زیادی از رقبای خود پیش افتاده است.

به گفته شرکت SanDisk، آخرین محصول این شرکت، یعنی خانواده فلش درایوهای Extreme PRO USB 3.1 قادر خواهد بود با سرعت های کمی کمتر از آنچه از یک SSD مبتنی بر SATA انتظار داریم، کار کند.

سرعتهای مختلف فلش درایو Extreme PRO به شرح زیر است:
• سرعت خواندن ترتیبی: ۴۲۰MB/s
• سرعت نوشتن ترتیبی: ۳۸۰MB/s

شرکت ها هیچگاه سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی را در صفحه مربوط به توضیحات محصولات خود درج نمی کنند. زیرا سرعت خواندن و نوشتن رندوم در مقایسه با سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی، کمتر است. برای آنکه این فلش درایو بهترین عملکرد را داشته باشد، آن را به یک درگاه USB 3.0 متصل کنید و داده ها را به درایوی که سرعت بالاتری دارد، منتقل نمایید.

سون راتجن (Sven Rathjen)، معاون بازاریابی واحد پاسخ به مشتریان شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital)، در مورد نقاط قوت این درایو انگشتی (thumb drive) می گوید:
“ترکیبی از عملکرد یک SSD و شکل و شمایل یک USB جمع و جور، باعث شده این محصول عملکرد نهایی خوبی داشته باشد و به راحتی برای انتقال سریع و آسان داده ها مورد استفاده قرار بگیرد. فلش درایو حالت جامد Extreme PRO 3.1 شرکت SanDisk، ظرفیت بیشتر و سرعت فوق العاده ای دارد و پر زرق و برق ترین و قدرتمندترین دستگاه USB است که شرکت ما تاکنون تولید کرده است”.

اگر بخواهیم در مورد قیمت و زمان عرضه Extreme PRO به بازار صحبت کنیم، باید بگوییم این فلش درایو ۲۵۶ گیگابایتی در اوخر ژانویه ۲۰۱۷ و در طیفی از فروشگاههای اینترنتی، از آمازون گرفته تا Best Buy، عرضه خواهد شد. احتمالا قیمت آن ۱۷۹٫۹۹ دلار خواهد بود. در حالی که چند محصول دیگر هم در قالب فلش درایوهای دارای ظرفیت بالا به بازار عرضه خواهد شد، اما شاید سرعت هیچ یک از آنها به این فلش درایو نرسد. پس منتظر می مانیم تا روزی که آزمایش های خود را آغاز کنیم و ببینیم آیا ادعاهای شرکت SanDisk درست بوده یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *