لیست کارآفرینان ایرانی + میلیاردر بروز رسانی شد

لیست کارآفرینان ایرانی + میلیاردر بروز رسانی شد
  • 1395/10/27
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی نام بردن از افراد ثروتمند ایرانی تنها جنبه تبلیغات ندارد بلکه کافی است با شناختی که از هموطنان خود پیدا می کنیم به هوش و ذکاوت ایرانی بودنمان بیشتر اعتماد کنیم. حالا که افراد زیادی از ایران در عرصه های مختلف تجاری و علمی فعالیت دارند، خوب است سری به لیست میلیاردرهای ایرانی بزنیم و ببینیم  که آن ها دقیقا متولد چه سالی هستند و فرآیند میلیاردر شدنشان چند سال طول کشیده است! با گویا آی تی همراه باشید.

 پی‌یر مراد امیدیار

ارزش دارایی خالص: ۸.۱ میلیارد دلار

امید یار متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ است. محل تولد وی را فرانسه قید کرده اند. او نام خود را به عنوان خیر، کار آفرین و فردی موفق در زمینه کسب و کار با هویت ایرانی آمریکایی ثبت کرده است. ای بی همان سایتی که همه آن را به عنوان بزرگترین مرکز فروش و خرید اینترنتی می شناسند متعلق به اوست. او حدود ۲۹ سال پیش درست زمانی که ۳۱ سال داشت به عنوان یک میلیاردر شناخته شده بود و این سمت همچنان با او همراه است. او با وجود اینکه در لیست میلیاردر ها بود دست از کار نشست و در چند رسانه به عنوان خبرنگار فعال بوده است. حتی در رزومه وی آثاری از کد نویسی نیز مشاهده شده است.

 پی‌یر مراد امیدیار

 اردوان فرهاد مشیری

ارزش دارایی: ۲.۱ میلیارد دلار

مشیری در روز هجدهم ماه می سال ۱۹۵۵ پا به جهان گذاشت. او در ایران متولد شد و به عنوان یک تاجر فعالیت خود را شروع کرد. مشیری هم اکنون هویتی ایرانی انگلیسی دارد و در موناکو زندگی می کند. از جمله فعالیت های او، در زمینه فولاد و انرژی در شرکت های روسیه ای و انگلیسی بیشتر به چشم می خورد. البته او در رزومه اش به عنوان یک حسابدار امین و قابل نیز شناخته شده است. او مشارکت های زیادی در عرصه کسب و کار و اقتصاد داشته به طوری که حالا دومین فرد ثروت مند ایرانی است که البته در ایران زندگی نمی کند.

 اردوان فرهاد مشیری

امید کردستانی

ارزش دارایی: ۱.۹ میلیارد دلار

کردستانی فردی است که در ایران متولد شد و هم اکنون با هویتی ایرانی آمریکایی ساکن تجارت خانه گوگل است. او به عنوان مدیر ارشد بیزینس در گوگل فعالیت دارد. او در رزومه خود شاخص های زیادی برای بالیدن دارد اما در بیان همین بس که بگوییم او با بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا یعنی گوگل همکاری دارد.

امید کردستانی

 حسن خسروشاهی

ارزش دارایی: ۱.۸ میلیارد دلار

خسروشاهی در سال ۱۳۱۹ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. او ملیت ایرانی دارد و به عنوان فردی کارآفرین و خیر و البته دارای نفوذ بالا در زمینه کسب و کار شناخته می شود. خسروشاهی درس خوانده رشته های حقوق و اقتصاد است. کسب‌وکار خرده‌فروشی، املاک و مستغلات و صنایع از جمله زمینه هایی هستند که این فرد در آن ها از خود ردی موفق در آن ها به جای گذاشته است.

 او حدود ۵ سال پیش جایزه ای از یک دانشگاه معتبر خارجی برای موفقیت در عرصه کسب و کار دریافت نمود.

 حسن خسروشاهی

 مانی مشعوف

ارزش دارایی: ۱.۳ میلیارد دلار

مانی وقتی تازه پا به عرصه نوجوانی گذاشت به آمریکا سفر کرد و در آن جا سکنی گزید. او در سال ۱۹۶۶ مدرک خود را از دانشگاه سانفرانسیسکو در زمینه علوم سیاسی دریافت کرد. فروشگاه های زنجیره ای بی بی توسط او مدیریت می شود و می توات گفت که علت سرمایه مثال زدنی او همین فروشگاه و مجموعه اقتصادی بوده است.

از جمله کارهای خیر و مردم پسندانه او کمک ۱۰ میلیون دلاری اش به دانشگاه سانفرانسیسکو می توان اشاره کرد.

 مانی مشعوف

اسحاق لاریان

ارزش دارایی: ۱.۱ میلیارد دلار

لاریان در سال ۲۲ در کاشان متولد شد. می توان گفت بزرگترین کارخانه عروسک سازی متعلق به وی است. او هم اکنون به عنوان یک میلیاردر با هویت ایرانی و آمریکایی در حال زندگی است. لاریان وقتی در سن ۱۷ سالگی به آمریکا سفر کرد، توانست وارد رشته های عمران شود و بعد از فارغ التحصیلی در این رشته در همین زمینه فعالیت خود را شروع کند. البته در کارنامه او صادرات کالاهای الکترونیکی نیز مشاهده می شود.

 شعار اقتصادی او این است: آینده به نفع جسوران است! راستی شما چقدر با این شعار موافق هستید؟

اسحاق لاریان

آرش فردوسی

ارزش دارایی: ۴۰۰ میلیون دلار

فردوسی جوانترین فردی است که به عنوان یک ایرانی میلیاردر هم اکنون به عنوان یکی از موسسان دراپ باکس شناخته می شود. دراپ باکس همان سرویس ذخیره سازی است که به طور جهانی شهرت یافته است. او متولد سال ۶۴ خورشیدی یا همان ۱۹۸۵ میلادی است. او در عرصه های مختلفی از کسب و کار وارد شده و هم اکنون به عنوان هفتمین فرد میلیاردر ایرانی با هویت ایرانی آمریکایی، در حال فعالیت است.

آرش فردوسی

به نظر می رسد که تمامی این افراد تا قبل از ورود به سن ۳۰ سالگی به عنوانی رسیده اند که بسیاری از افراد، سالها و حتی تا پایان عمر برای این عنوان تلاش می کنند و البته تضمینی نیست که تمام این افراد به هدف خود برسند. شانس و یا اقبال و یا تلاش هر چه بوده همه دست به دست هم داده اند تا این افراد به عنوان ایرانی های موفق در این وادی نام خود را ثبت کنند و ما نیز از این اتفاق بسی خرسندیم. دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *