گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ در سه مدل با چیپ‌ست‌های مختلف عرضه خواهد شد

گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ در سه مدل با چیپ‌ست‌های مختلف عرضه خواهد شد
  • 1395/10/28
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام شیائومی می ۶ است که انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی معرفی شود. گوشی رده‌بالای جدید شیائومی، مدتی پیش در بنچمارک AnTuTu رویت شد و هم‌چنین، تصاویری نیز از این گوشی فاش شده است. یک شایعه جدید، نشان می‌دهد که گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ در سه مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

برطبق یک پست جدید در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین، سه مدل مختلف از شیائومی می ۶ در حال توسعه است و اولین مدل با تراشه هلیو ایکس ۳۰ شرکت مدیاتک با قیمتی معادل با ۲۹۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. مدل دوم نیز به تراشه رده‌بالای جدید اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که در نمایشگاه CES ارائه شد، مجهز خواهد بود. البته شرکت کوالکام از تراشه پرچم‌دار جدید خود در اواخر سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد و ارائه جزئیات بیشتر در رابطه با مشخصات‌فنی این تراشه به نمایشگاه CES 2017 موکول شد.

مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با قیمت ۳۶۰ دلار ارائه می‌شود و برای مدل سوم نیز با همین تراشه، برچسب قیمتی ۴۳۴ دلار در نظر گرفته شده است. تفاوت بین مدل دوم و سوم در آن است که نسخه گران‌قیمت گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ به صفحه‌نمایش لبه منحنی دوگانه مانند گوشی گلکسی اس ۷ اج و گلکسی اس ۸ سامسونگ مجهز خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها به گوشی رده‌بالای جدید شیائومی قدرت نمی‌دهد و سازندگان دیگری از جمله ال‌جی، سامسونگ، سونی و اچ‌تی‌سی برای استفاده از این تراشه در گوشی پرچم‌دار جدید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام در مقایسه با نسل قبل، مصرف انرژی کم‌تری دارد؛ قدرت پردازشی آن بیشتر شده است و هم‌چنین به دلیل ابعاد کوچک‌تر، این امکان را برای سازندگان فراهم می‌کند تا گوشی‌های خود را با ضخامت کم‌تری عرضه نمایند.

گوشی شیائومی می ۶ احتمالاً در کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد

شیائومی می ۶

اینکه گوشی شیائومی می ۶ به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود، موضوع چندان بعیدی نیست اما در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شد که به دلیل تاخیر در آماده شدن تراشه‌های جدید کوالکام، احتمالاً گوشی جدید شیائومی با یک تراشه دیگر به بازار عرضه خواهد شد یا شرکت شیائومی، رونمایی از گوشی پرچم‌دار جدید خود را به زمانی دیگر موکول می‌کند.

با توجه به این موضوع که دیگر در شایعات به تاخیر در عرضه تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره نشده است و شایعات مرتبط تکذیب شده، انتظار می‌رود که شرکت شیائومی در کنگره جهانی موبایل از گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ رونمایی کند. کنگره جهانی موبایل در ۲۷ فوریه (دوشنبه، ۹ اسفند ماه) در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد و به مدت چهار روز برگزاری این نمایشگاه ادامه دارد. البته به همراه شیائومی، شرکت هوآوی و ال‌جی نیز از گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود رونمایی خواهند کرد.

البته زمان عرضه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی به بازار هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که شیائومی می ۶ در ماه مارس به صورت رسمی، عرضه شود. با این‌حال، ممکن است شرکت شیائومی در ابتدا، تنها دو نسخه از گوشی پرچم‌دار جدید خود را رونمایی کند و مدل ارزان‌قیمت، مدتی بعد در سکوت خبری معرفی شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *