چگونه از گوشی موبایل برای ردیابی هرچیزی مثل خودرو استفاده کنیم؟

چگونه از گوشی موبایل برای ردیابی هرچیزی مثل خودرو استفاده کنیم؟
  • 1395/10/28
  • زهرا معبودی
  • 1

آیا تا به حال پیش آمده در شلوغی شهر محل پارک خودرویتان را گم کرده باشید؟ بله این اتفاق کم روی نمی دهد. خودرویتان را پارک کرده و به خرید می روید و وقتی برمی گردید؛ پارکینگ آن قدر شلوغ شده که نمی دانید خودرویتان را کجا پارک کرده اید.  سپس دزدگیر ماشین را بالاگرفته (البته اگر دزدگیر دارید!) و بر روی کلید آن می زنید و آن قدر ادامه می دهید تا بفهمید صدا از کجا می آید. برخی مواقع علی الخصوص در روز های گرم تابستان این کار بسیار آزار دهنده و طاقت فرساست.

لزومی ندارد که حتما یک ردیاب GPS گران قیمت بر روی خودرویتان نصب کنید تا آن را ردیابی کنید. این کار هزینه سرسام آوری دارد و قطعا ارزش این همه هزینه اضافی را ندارد.

اما بد نیست بدانید راه بهتر و ارزان تری برای این کار وجود دارد.

یک استارتاپ واقع در کالیفرنیا ابزار کوچکی را طراحی کرده است که از سوی اسمارتفون تان کنترل می شود و ممکن است همان چیزی باشد که دنباش می گردید.

این وسیله چیست؟

اسم این وسیله کوچک TrackR است. این ابزار  ردیابی بسیار مدرن فقط کمی از یک سکه ۵۰۰ تومانی بزرگتر است و می تواند روشی نوین و بسیار آسان در ردیابی چیز هایی که می خواهیم باشد.

ردیاب خودرو

چگونه عمل می کند؟

کار با آن بسیار آسان است! فقط کافیست برنامه TrackR را بر روی اسمارتفون تان نصب کنید و برنامه را به وسیله متصل کرده و تمام. در ادامه کافیست TrackR را به هرچیزی که می خواهید ردیابی کنید متصل کنید. کل پروسه راه اندازی این وسیله جمعا ۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

می توانید این وسیله را به کلید، کیف اداری، کیف پول و یا وسایل الکترونیکی و به عبارتی هرچیزی که نمی خواهید گم کنید وصل کنید. و سپس در صورت مفقود شدن از اپلیکیشن آن برای ردیابی اش استفاده کنید.

سیستم های GPS و سرویس های ردیابی را فراموش کنید. پرداخت هزینه های هنگفت برای این سرویس ها و دردسر های همراهشان بسیار آزاردهنده است و همین ها دلیل ساخت این ابزار جالب بوده اند.

ردیابی ماشین با اسمارت فون

می توانید TrackR را زیر کفی یا در صندوق و یا در داشبورد ماشین تان مخفی کنید تا در صورت به سرقت رفتن آن سارق متوجه آن نشود.

اگر فراموش کرده اید که خودرویتان را کجا پارک کرده اید تنها اسمارتفون تان را در بیارید و برنامه TrackR را باز کرده و گزینه “Lost item” را بزنید سپس سریعا می توانید مختصات دقیق و محل پارک خودرو تان را مشاهده کنید.

قیمت آن چقدر است؟

قطعا وسیله ای مانند این باید بسیار گران باشد! در اشتباهید! ردیاب TrackR تنها ۲۹ دلار قیمت دارد. این مقدار هزینه برای آرامش خاطر بسیار ناچیز است.

از کجا تهیه کنیم؟

می توانید این محصول را مستقیما از سایت سازنده آن خریداری کنید. آن ها به تمام نقاط جهان محصول را ارسال می کنند.

دیگر چه کار می توان با این وسیله کرد؟

همانطور که پیش تر عرض کردیم کار های بسیار زیادی می توان با این ردیاب کرد. این ردیابت آن قدر کوچک است که می توان حتی آن را به حیوان خانگی تان هم متصل کنید. کافیست ردیاب را به قلاده شان وصل کنید آن وقت در صورت مفقود شدن آن ها به راحتی پیدایشان کنید. ردیاب را به کلید یا کیف پول تان وصل کنید و دیگر لازم نیست کل خانه را برای پیدا کردنشان زیر و رو کنید.

TrackR به گونه ای طراحی شده است که هر دو طرف آن قابلیت چسبندگی دارد و می توانید به راحتی آن را به دوچرخه و یا لپتاپ تان وصل کنید.

ردیابی خودرو با نرم افزار

نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

حال که از امکانات این وسیله آگاه شدید تنها باید این ۳ مرحله را در نظر داشته باشید:

  1. TrackR را خریداری کنید. طی یک هفته دم در منزل به شما تحویل داده می شود.
  2. TrackR را به اسمارتفون تان (iOS یا اندروید) لینک کنید و آن را به وسیله مد نظرتان متصل کنید.
  3. برنامه رایگان آن را دانلود کرده و همیشه از موقعیت وسیله تان با خبر باشید! به همین سادگی.

نظر شما در رابطه با این سخت افزار کوچک اما دوست داشتنی چیست؟ دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. وقتی ما کردیت کارت بین المللی نداریم، جکار می توانیم انجام دهیم؟ من متقاضی هستم، شما راهنمایی بفرمائید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *