۷ ویژگی که از افراد باهوش انتظار نداشتیم!

۷ ویژگی که از افراد باهوش انتظار نداشتیم!
  • 1395/10/28
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از افراد فکر می کنند اگ باهوش باشند زندگی با کیفیت تری خواهند داشت البته این دیدگاه چندان هم به دور از واقعیت نیست! باهوش ها زندگی جالب تر و البته گاهی پر مخاطره تری دارند. طبق تحقیقاتی که از گروه افراد با هوش به دست آمده محققان به ویژگی هایی پی برده اند که ذکر آن ها برای افراد باهوش کمی غیر طبیعی می نماید. هر چند این ویژگی ها را از افراد باهوش انتظار نداشتیم اما دوست داریم آن ها را با شما در میان بگذاریم بنابراین با گویا آی تی  همراه باشید!

گربه دوستی یا سگ دوستی؟

بین مردم، نگهداری از حیوانات کمی بیش از حالت معمول باب شده اما محققان به طور خیلی مصرانه، معتقدند که افراد باهوش بیشتر تمایل دارند تا از گربه مراقبت کنند تا اینکه یک سگ خانگی داشته باشند! نظر شما در این باره چیست؟

قدرت طلبی یا …؟

در ادامه تحقیقات به پژوهش های محققان دانشگاه گرونیگن می رسیم. آن ها طی سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که افراد باهوش به دنبال جایگاه و اقتدار نیستند. به طور کلی افرادی نظیر رولد دال و انیشتین از این ویژگی ها برخوردار بودند، یعنی اقتدارگریز بودند اما از ذکاوت بالایی برخوردار بودند! شاید بدین صورت مطمئن بوده اند که آرامش روحی روانی بیشتری دارند و در این حالت می توانند بهتر ذهن خود را به کار اندازند.

افراد باهوش

صرفا چپ دستی نه اما…

عموما قدرت حل مسائل ریاضی تا حد زیادی به هوش ارتباط دارد از طرفی گفته شده که افراد چپ دست، می توانند مسائل ریاضی را خیلی بهتر از مردم عادی راست دست، حل کنند. با این اوصاف افرادی که از دست چپ برای توشتن استفاده می کنند یا از دست چپ در کارهایشان کمک می گیرند از هوش بالا برخوردار هستند.

سوگند خوردن

طبق تحقیقات در میان افراد فرهیخته و باهوش، بیشترین چیزی که دیده شده است، سوگند خوردن است! با این حساب، افرادی که قسم می خورند از دسته افرادی هستند که ذکاوت بالایی دارند و این دیدگاه که افراد کم هوش و کم سواد، و حتی تنبل زیاد قسم می خورند به طور کامل منقضی می شود.

 خنداندن دیگران

روانشناسی به نام جیل گرینگروس وجود دارد که من جملاتش را گاهی مرور می کنم. او معتقد است که شوخ طبعی افراد و ذکاوت و هوش رابطه مستقیمی با هم دارند. طبق تحقیقاتی که طی ۶ سال اخیر رخ داده به این نتیجه رسیده اند که، افراد باهوش بهتر می دانند که مردم چگونه شاد می شوند به همین خاطر از این تکنیک هایی که ذاتا با آن آشنا هستند استفاده می کنند تا مردم را بخندانند.

 features that intelligent people

باهوش های خفاش صفت!

خفاش پرنده بدی نیست فقط شب ها دیر تر می خوابد یا اینکه اصلا نمی خوابد! درست مثل افراد باهوش. در تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که افراد باهوش و ثروتمند عموما شب ها خیلی دیر می خوابند.

نگرانی و باهوشی

گفته شده افرادی که بخاطر حوادث آینده همیشه نگرانند، و از طرفی کارهای نادرست گذشته برایشان عذاب وجدان ایجاد کرده در زمره افرادی هستند که تیز هوش  هستند!

 در این باره دیدگاه های شما چیست؟ هر چند برخی از موارد بالا نسبی است اما می توان گفت در میان افراد باهوش اطرافمان، شمار زیادی از این ویژگی ها را مشاهده می کنیم. شما با کدام یک از ویژگی های یاد شده بیشتر موافق هستید؟ منتظر نظرات جالب شما هستیم. اگر از این مطلب لذت بردید آن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *